Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0
|
|
Бібліотека - Основи готельного менеджменту |
Пошук по сайту
Пошук по сайту
|
Головна » Бібліотека - Основи готельного менеджменту
Віза - офіційна відмітка (штамп консульства і т.п.) у закордонному паспорті, що дає право в'їзду до країни з обов'язковою умовою відмітки про виїзд. Впровадження інформаційної системи - послуги з встановлення інформаційної системи в готелі фахівцями в рамках договору, що включає в себе встановлення програмного забезпечення, семінари з управління і навчання персоналу, і "живу" підтримку. Гарантія - метод одержання штрафного платежу (наприклад, вартість першої доби проживання) у випадку незаїзду гостя. Гід - фахівець з проведення екскурсій з туристами, що має на це ліцензію. Гарячий лист - лист з відомостями про загублену або вкрадену кредитну картку, що розсилається до готелів та інших організацій, де використовуються кредитні карти. Гостьовий чек - квитанція, що пропонується господарю ресторану або бару, часто використовується як частина ваучеру. Готельний ланцюг - одна з ланцюгових, франшизних або інших готельних систем, члени якої користуються особливими привілеями, особливо в національній системі бронювання. Груповий інклюзивний тур - тур, що включає авіа- і наземне обслуговування не менш ніж 15 чоловік. Гуртожиток - недорогий готель з обмеженим сервісом. Надає платне розміщення для молоді, що подорожує пішки, на велосипедах тощо. Дата зняття броні - дата, коли незатребувана заброньована кімната надходить до основного продажу. Декларація митна - документ, що видається митними службами, який містить відомості про багаж, наявність валюти в туриста і який заповнюється туристом при перетині кордону. Денна норма - обмежена ціна для розміщення не більше ніж на ніч або на день. Джерело - код для збору статистики доходів готелю за каналами надходження броні до готелю (прямо до готелю, з корпоративного офісу, через Інтернет, каналами GDS тощо). Договір франшизи - договір про передачу прав і привілеїв виробника туристичних послуг на їхню реалізацію (збут). Передбачає використання торговельної марки франшизодавача як гарантії якості послуг. Документи проїзні групові - транспортні папери, що оформлюються на групу туристів і підтверджують право групи на проїзд у даному транспорті (квитки, турпутівки з відривним талоном та ін.). Друковані форми – документи, що формуються інформаційною системою готелю, пов'язані з бронюванням, поселенням і розрахунками з гостями. Основними друкованими формами є підтвердження бронювання, підтвердження скасування бронювання, реєстраційна картка гостя, рахунок гостя і повідомлення для гостя. Друковані форми будуються відповідно до вимог кожного готелю і містять його логотип, адресу та іншу інформацію. Екскурсант - тимчасовий візитер, що проживає в місці призначення менше 24 годин, включаючи круїзних мандрівників, але крім транзитних пасажирів. Європейський план - метод визначення (призначення) ціни за кімнату, що включає тільки вартість заняття кімнати (вартість проживання). Завантаження (Occupancy) - коефіцієнт зайнятих готельних номерів відносно загальної кількості номерів готелю. Знижка тарифу - зменшення тарифу проживання в абсолютному або процентному вираженні. Імідж - сприятливе або несприятливе сприйняття споживачем певного готелю, а також його послуг. Розглядається як мета роботи з маркетингу. Інклюзивний тур - тур (туристичний план, маршрут), відповідно до якого транспортне обслуговування авіа- або наземним транспортом сплачується одночасно з харчуванням, розміщенням і іншими туристичними послугами. Інтернет-бронювання - бронювання номерів, що здійснюється з Інтернет-сайту готелю з автоматичною перевіркою наявності вільних номерів на зазначені клієнтом дати та автоматичним одержанням підтвердження бронювання. Інтернет-з'єднання - з'єднання комп'ютерів, підключених до мережі Інтернет, між собою за допомогою спеціального програмного забезпечення. Інформаційний чек - алфавітний листок, де зареєстровані гості записані відповідно до номерів кімнат. Інфраструктура - дороги, стоянки для автомобілів, дренаж стічних вод, каналізація, водопровід, електрика - усе необхідне для повноцінного проживання на певній території. Експлуатується туристами і місцевими жителями. Каботажна ціна - знижена ціна для жителів певної країни, що подорожують всередині цієї країни. Караванний туризм - вид автотуризму, при якому в якості засобу розміщення використовується самохідний фургон або той, що причіпляється до автомобіля (караван). Карта прибуття - бланк, що заповнюється туристом після прибуття до іншої країни і що пропонується на прикордонному КПП. Каталог туроператора - інформаційно-рекламний проспект туроператора, що містить докладну характеристику його інклюзивних турів. Кемпінг - табір для автотуристів, розташований у заміській місцевості або в зоні відпочинку (літні будиночки, намети, що мають елементарні зручності). Кількість ночівель (room-nights) - кількість зайнятих готельних номерів за певний календарний відрізок часу. Комісійні - сума грошей, що виражається у відсотках від продажної ціни, яку пропонують власники туроператорських, транспортних та ін. компаній турагентам за продаж їхніх послуг. Комісія - комісійна винагорода туристичного агентства, що виражається в процентному відношенні до доходу, отриманого готелем за фактом виїзду гостя. Комерційна норма - знижена ставка для постійного клієнта, у якому зацікавлений готель, для забезпечення зайнятості номерів. Комерційний готель - готель, забезпечений усім необхідним для гостей-бізнесменів. Кімнатний лист - лист із прізвищами, що використовується в готелі для передреєстрації груп, а також для організації вечорів відпочинку. Кімнатний сервіс - наявність в готелі послуг з доставки до номеру їжі, напоїв, кореспонденції. Комплімент - надання гостеві або фірмі послуги за рахунок готелю. Континентальний план - метод розрахунку вартості кімнати в готелі, коли ціна містить у собі "континентальний сніданок", а також вартість самої кімнати. Конфігурація системи - процес настроювання інформаційної системи готелю з урахуванням особливостей готелю. Корпоративний клієнт - клієнт, що є юридичною особою (організація, підприємство) і не займається туристичною діяльністю. Круїз - турпоїздка з використанням того або іншого транспортного засобу не лише для пересування, але і для тимчасового проживання, харчування та обслуговування. Курорт - готель, до якого прибувають гості на час відпустки з рекреаційними цілями, для розваг. Льотний купон - частина авіаквитка, на якій вказується інформація про бронювання місця для пасажира. Майстер продажів - облікова картка клієнта, що бронює блоки номерів для груп, та яка містить типові параметри групових броней. Міжнародний туризм - подорожі за межами своєї рідної країни. Мертвий сезон - час року в даній країні, коли туристичне життя завмирає або знаходиться на нижчому рівні. Відрізняється низьким рівнем цін. Може бути вкрай несприятливим для здійснення подорожей. Місце призначення – місце, куди за контрактом з туроператором (турагентом) перевізник повинний доставити туриста (пасажира). Модемне з'єднання - з'єднання комп'ютерів між собою за допомогою прямого зв'язку телефонною лінією. Модуль - технологічно закінчений набір функцій інформаційної системи, що призначений для роботи окремого підрозділу або окремої групи користувачів, який встановлюється опціонно (за бажанням замовника). Мотель - готель, що обслуговує автотуристів. Надзвичайний ключ – один ключ, який відкриває всі кімнати готелю, включаючи ті, що закриті зсередини. Напівпансіон – надання кімнати, сніданку і на вибір - обіду або вечері. Негнучка ціна - ціна на кімнати в готелі без знижок (наприклад, з міркувань престижу), коли не приймається до уваги той фактор, що всі кімнати пустують. Нічний аудит - процедура комплексної перевірки діяльності готелю за минулу дату та автоматичне закриття фінансового дня. Облікова валюта - валюта, у яку перераховуються дані експорту в бухгалтерську систему. Оптовий продавець турів - компанія, що складає, збуває та керує турами. Продаж турів здійснюється через посередників: роздрібних турагентів, асоціації, клуби або турорганізаторів, але ніколи прямо клієнтові, як це робить іноді туроператор. Оферта - формальна пропозиція на укладання угоди із зазначенням умов. Пакет 1 - заздалегідь підготовлений тур, що включає транспортування, проживання, харчування, трансфер, відвідування визначних пам'яток, оренду автомобіля тощо. Має фіксовану ціну. Пакет 2 - комплексний тариф, що включає крім вартості проживання додаткові послуги готелю. Наприклад, пакет BB (Bed & Breakfast) включає проживання і сніданок. Пансіон – повне утримання туриста протягом доби в готелі (на маршруті). Пасажирський талон - карта для пасажира, що надається йому до посадки у літак. Містить відомості про багаж, докладну інформацію про клас, яким летить пасажир, номер крісла в літаку. Перебронювання - бронювання з перекриттям попередження системи про відсутність готельних номерів певного типу у певному інтервалі дат для продажу, що приводить до негативного значення наявності номерів. Передреєстрація - процедура, яку здійснюють до приїзду гостей, яка використовується з групами туристів з метою зменшення переповненості в службі прийому. Пізнє прибуття – коли гість, що забронював номер в готелі, прибув після години зняття броні і попередив про своє пізнє прибуття. Пізній виїзд – коли гість залишається в готелі після моменту, коли він повинний виїхати. У цьому випадку він зобов'язаний оплатити 50 відсотків денної ціни за проживання. Пізня оплата - часткова оплата, що передається на фронтдеск, коли гість уже виїхав. Пік сезону - час року в даній країні, коли торгівля турпослугами і ціни на них найвищі. Пре-реєстрація - процедура бронювання конкретної кімнати на день заїзду гостя з попереднім створенням електронного ключа і роздруківкою реєстраційної карти гостя. Проміжний період - час року в даній країні, між піковим і мертвим сезонами, протягом якого ціни середні (проміжні). Прямий політ - політ між двома певними пунктами без пересадки на інший літак, навіть якщо відбудеться проміжна посадка. Путівка - документ, що підтверджує оплату послуг на маршруті та який є підставою для надання цих послуг. Ранній виїзд - процедура розрахунків з гостем у день, що передує даті виїзду. Рекламація - заява туриста, що відправляється до офісу фірми - продавця туру при невідповідності оплачених і дійсно наданих послуг. На підставі рекламації складається протокол. У випадку якщо факт невідповідності доведений, повинна бути здійснена компенсація збитку. Робоча станція - комп'ютер, на якому встановлене системне і прикладне програмне забезпечення системи, підключений до бази даних, що розташована на сервері. Родинний план - спеціальна система продажу кімнат в готелі туристам з дітьми. У тому випадку, якщо діти живуть в одній кімнаті з батьками, ціна номера знижується. Роздрібний продавець - середня ланка на ринку, що продає готельні послуги безпосередньо споживачеві (звичайно турагентство). Розрахункова валюта - валюта, у яку перераховуються баланси системи для розрахунків з гостями і фірмами. Розрахункова година - час, у який гість повинний звільнити кімнату або сплатити проживання за цілий день. Ротель - готель-вагон, що пересувається. Сезонні норми - розмаїтість цін на різні послуги, що змінюються в залежності від сезону. Сервер PMS - комп'ютер, на якому знаходиться база даних інформаційної системи готелю і системне програмне забезпечення, що обслуговує роботу комп'ютерів робочих станцій системи. Сніданок континентальний - легкий сніданок, що складається з кави або чаю, соку, булочки, масла і джему. Спина до спини - вигідна система заповнення готелю, за якої послідовність вибуття і прибуття груп туристів організовується туроператором таким чином, щоб виділені йому власником готелю номери не залишалися вільними (інтервал між заселеннями тільки на збори). Страховка - умови страховки докладно обумовлюються в страховому полісі. Страховий поліс є документом, що забезпечує гарантоване медичне обслуговування у випадку хвороби або травми. Для в'їзду до деяких країн наявність страховки є обов'язковою. Суміжні номери - готельні номери, що пов'язані загальним входом, які можуть продаватися як окремо, так і разом у вигляді апартаменту. Суперструктура - готелі та інші місця розміщення туристів, ресторани, магазини, розважальні заклади (кіно, театри, музеї, художні галереї, концертні зали), вокзали. Не існує строгого поділу між суперструктурою та інфраструктурою, але її приймають до уваги при плануванні будівництва нових курортів. Тарифний план - сукупність тарифів для різних типів номерів з урахуванням сезонів, робочих і вихідних днів, кількості проживаючих у номері гостей і варіантів, включених у тариф послуг. Транзит – перевезення пасажирів з однієї країни до іншої через проміжну країну. Трансакція - запис на фоліо гостя або фірми, що відповідає певному бухгалтерському переказу. Трансфер - зустріч або проведення в аеропорті (на вокзалі). Тур - індивідуальна або групова подорож, що складається з комплексу послуг (перевезення, проживання в готелі, екскурсії, трансфер, харчування). Турагент - організація-провідник, що займається реалізацією сформованих туроператором турів. Велика
|
|
|