ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Шпаргалки! - Журналістика. Відповіді до випускного державного іспиту

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Шпаргалки! - Журналістика. Відповіді до випускного державного іспиту

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28

Що треба журналістові для формування соціальної позиції:
1. Журналіст повинен виходити з пріоритету загальнолюдського, виокремити в приватному те, що узгоджується із загальним, боротися за це узгоджене спільне і одночасно вказувати на той приватний егоїстичний інтерес, який не сумісний з загальнолюдськими вимогами. У зв'язку з цим від журналіста потрібно як можна більш ясне розуміння навколишнього світу, всебічна орієнтація в системі суспільних відносин.
2. Крім того, журналісту доведеться визначити для себе своє власне місце в структурі спільноти.
3. Журналіст повинен розуміти суть суперечностей між частинами суспільства: Заходом і Сходом, бідними і багатими і т.д. Враховувати, що вирішення глобальних проблем людства не під силу окремо взятої найсильнішою державі. Тому потрібно деідеологізований міжнародні відносини і формувати їх на новій основі взаємної зацікавленості в збереженні спільного дому - планети Земля.
Крім того, змагання між соціалізмом і капіталізмом завершився на користь останнього.Капіталізм довів свої переваги і при цьому пом'якшив або зовсім усунув свої негативні риси. По суті справи сформувався новий тип суспільства - постіндустріальне або інформаційне, що є набагато більш активніше бере на озброєння гуманістичні принципи.Настає нова ера цивілізації. Перша була - архаїчна, де джерелом суспільного багатства була природа. Друга - економічна, де праця була головним джерелом багатства. І третя ера - постіндустріальна, де всі багатства формуються лише на базі досягнень науки і творчої діяльності.
Тому журналісту і треба по-новому поглянути на структуру суспільства і поставити на ті сили, які більшою мірою сприяють формуванню нової цивілізації. На кого ж ставити: робітників, інтелігенцію або кого-небудь іншого? На тих, хто більш-менш просунутий в роботі в інформаційному плані, не важливо до якої соціальної групи він відноситься. На тих, хто володіє необхідними якостями, тобто на квалітатівного громадянина. Це так звані середні верстви суспільства, праворуч від яких маргінали - вибиті життям з колії люди, які постійно потребують співчуття і підтримки, а ліворуч - капітани великого бізнесу, яких, природно, менше, ніж середніх верств. Якщо цю структуру намалювати у вигляді яйця, то рівновагу центру буде підтримуватися лівими і правими сторонами, чим і забезпечується відносна стабільність суспільства при постійній політичній боротьбі, зміни еліт і соціальних конфліктах.
Узагальнюючи вище сказане про соціальну позиції, підкреслимо, що соціальна позиція визначає особливості бачення майбутнього журналістом, і тому визначає його інформаційну політику, характер його взаємодії з громадською думкою, історичною свідомістю, світоглядом і світоглядом.
Коли журналіст знаходить ту чи іншу соціальну позицію, тобто визначає сили, які він має намір підтримувати, виникає питання його незалежності. Незалежність від зовнішнього впливу - це можливість і здатність самостійно приймати рішення і діяти за внутрішнім переконанням.
Але є ще один вид залежності, при якому журналіст потрапляє під вплив сил, які він підтримує, і стає залежним від їхньої думки, а можна сказати і від своїх переконань.Переконання диктують йому поведінку. Саме по собі наявність переконань, принципів - справа хороша. Але нерідко це перетворюється на диктат, що поширюється від журналіста у поза. Він починає активно протидіяти інакомислення. Захищений від зовнішнього тиску своїми принципами, він сам здійснює тиск на навколишній світ, сподіваючись і намагаючись перекроїти його на свій розсуд.
Є такий варіант незалежності, коли позиції автора просто не існує, і автор схильний до впливу будь-яких інших ідей та людей, залежимо від них. Це найгірший з видів залежності, який називається безпринципністю.
Корегування позицій в результаті діалогу - не безпринципність і тим більше не залежність від когось, це еволюція незалежної позиції. Якщо позиції всередині однієї редакції не вдається коригувати за допомогою діалогу, то можна залишити цю редакцію, знайти однодумців або створити своє видання. А можна змінити свою позицію на користь керівництва редакції, що вже можна визначати як безпринципність.
Концепція соціальної відповідальності журналіста.
Концепція соціальної відповідальності сформувалася тоді, коли журналістика стала масовою, стала соціальним інститутом. Положення про соціальну відповідальність входить практично в усі кодекси професійної етики журналіста. У російському кодексі професійної етики журналіста положення про соціальну відповідальність журналіста сформульовано в першій статті першого розділу (принципи професійної етики). "Журналіст відповідальний перед читачами, глядачами, слухачами, а також перед суспільством в цілому в особі його конституційних інститутів за зміст повідомлень, пропонованих їм для обнародування, за правдиве і своєчасне інформування аудиторії про актуальні проблеми, що становлять суспільний інтерес. Забезпечення права громадян на інформацію - найперший обов'язок журналіста. Неприпустимо використання ЗМІ на шкоду інтересам суспільства, правам і законними інтересам особистості, для проповіді війни і насильства, національної, соціальної і релігійної нетерпимості, пропаганди жорстокості та поширення порнографії, а також для маніпулювання громадською думкою та монополізації гласності ".
У Міжнародних принципах професійної етики журналіста, прийнятих в Парижі 20 листопада 1983, положення про соціальну відповідальність сформульовано в принципі 3: "У журналістиці інформація розуміється як суспільне благо, а не як предмет споживання. Це означає, що журналіст розділяє відповідальність за передану інформацію. Він відповідальний не лише перед тими, хто контролює ЗМІ, але перш за все перед широкою громадськістю, беручи до уваги різні соціальні інтереси. Соціальна відповідальність журналіста вимагає, щоб у всіх обставинах він діяв у відповідності зі своїм моральним свідомістю ".
З точки зору суспільства, обов'язок журналіста - високий обов'язок, і треба бути чесним по відношенню до нього.
У міру розвитку громадянського суспільства та правової держави, виявлялося, що при збереженні принципових засад свободи масово-інформаційної діяльності, потрібно правове регулювання діяльності ЗМІ, а це веде до формування концепції відповідальності свободи ЗМІ. Не випадково відразу після проголошення свободи інформації і декларації про відсутність цензури в конституції ФРН констатується, що межі цих прав вказуються приписами загальних законів. Це означає, що законодавча влада має право видавати закони і тим самим регламентувати рамки вільної діяльності ЗМІ, боротися проти зловживання ними свободою слова. Так само йде справа і в США. Незважаючи на конституційну заборону видавати закони, що обмежують свободу друку і слова, у США існує безліч актів, що визначають межі використання свободи слова. Отже, закон на сторожі охорони інтересів держави, охорони прав і законних інтересів особистості.Відповідно до закону РФ про ЗМІ "не допускається використання ЗМІ з метою здійснення кримінально караних діянь, для розголошення відомостей, що становлять державну або іншу спеціально охоронювану законом таємницю, для призову до захоплення влади, насильницької зміни конституційного ладу і цілісності держави, розпалювання національної, класової , релігійної нетерпимості або ворожнечі, для пропаганди війни ".
Але треба пам'ятати, що не тільки закон повинен закликати до відповідальності журналіста, а й він сам повинен відчувати свою відповідальність перед людиною, групою, державою за те, що він знає і пише.

22. Діалектичний єдність свободи слова і відповідальності журналіста

Філософський тезу: немає абсолютної свободи, свобода завжди відносна.
Людина, яка звільнив себе від всіх зв'язків у світі і залишився вільним від будь-якої залежності, повністю забезпечив собі самотність.
Найбільш грунтовно категорію свободи пропрацював у своїх працях Н. Бердяєв ( «Царство духу і царство кесаря»). Він говорив, що поняття свободи безглуздо пов'язувати з природною чи соціальною необхідністю, адже матеріальний світ увесь побудований на причинно-наслідкові зв'язки. Свобода є внутрішня творча енергія людини. Через свободу людина може творити абсолютно нове життя, нове життя суспільства та світу.
Крім того, поняття свободи в матеріальному детермінованому світі з водиться до свободи вибору лінії поведінки, однією з низки можливих у конкретній ситуації. Тобто межі свободи вибору, перш за все, визначає конкретна ситуація. Не всяка ситуація пропонує приємні варіанти для вибору, але майже завжди є альтернативний ряд.
Відповідальність у такому випадку передбачає такий вибір і така творчість, які не вступали б у суперечність зі стратегічними цілями суб'єкта. А свобода розуміється як здатність людини діяти у відповідності зі своїми цілями та інтересами, спираючись на пізнання об'єктивної необхідності. Поняття свобода і необхідність, таким чином, антонімами не є, бо свобода не передбачає відмови від необхідності. Таким чином, можна сказати, що при вільному виборі відповідальність за вибір означає облік об'єктивної необхідності.
Об'єктивною необхідністю, - це закони природи і розвитку суспільства. А також юридичне законодавство, етичні норми. Тоді свобода - це - творче використання знань про необхідність, вміння рухатися і діяти в рамках необхідності, але при цьому досягати результату, далеко виходить за його рамки.
Причому, прогресивної журналістикою буде називатися така журналістика, яка буде діяти на користь історичної необхідності, а реакційної - журналістика, яка прагне затримати історичний прогрес. Так поняття свободи журналістики поєднується з соціальною позицією журналіста.
Якщо на шляху свободи весь час встають якісь перешкоди, то як такі можуть виступати не тільки об'єктивні закони розвитку і встановлені норми життя, але і суб'єктивні обмеження, пов'язані з браком знань і навичок, в тому числі і професійних. Відсутність «культури свободи» дуже серйозно обмежує і саму свободу. Що входить в це поняття - «культура свободи»:
енциклопедична освіченість
спрямованість до добра, істині, справедливості
володіння методологією соціального аналізу
толерантність
уміння вести діалог і знаходити взаєморозуміння
Журналіст, який не володіє цими здібностями, не прагне оволодіти - це фахівець, свобода діяльності якого серйозна обмежена його власними амбіціями. Соціально-творча сторона свободи журналіста складається з наступних складових:
знання в сфері необхідності
відповідальна соціальна позиція (з урахуванням необхідності)
творчі можливості.
Але крім соціально-творчої сторони свободи, яка є основоположною в понятті свобода, необхідні ще й достатні економічні умови, а також юридична забезпеченість.
Юридична сторона справи повинна обаеспечівать повністю умови соціально творчого погляду свободи журналістів і їх економічної незалежності. У тоталітарній державі цього не відбувається. Чи не прагне до того законодавство і в авторитарній державі. У демократичних державах Конституції висувають вимоги свободи слова і друку. Але при цьому відразу йде застереження про те, що ця свобода повинна виникати в рамках інших загальних законів, не порушуючи їх. Це вже відповідальність друку, дія її з урахуванням необхідності.
Що зазвичай забороняє друку законодавство, що охороняє воно:
- Охорона інтересів держави (закриваються ті органи, які виступають з підбурювання проти держави)
- Охорона прав і законних інтересів особистості. У деяких країнах переслідується за законом дифамація - поширення ганебних людини повідомлень, хоча б і правдивих фактах. Зазвичай поширення таких повідомлень карається, якщо суд визнає наявність злого наміру. Треба відзначити, що інтереси приватних осіб фактично захищені законом у нас краще, ніж суспільно-державних діячів.
Різні попередження про діяльність редакції, що не відповідає закону, може робити реєструючий орган, а закрити газету - суд. Законність торкаються ЗМІ актів державної влади встановлює Конституційний суд.
Існують різні громадські органи, які займаються проблемами свободи творчості журналістів. Комітет із захисту свободи слова і прав журналістів за Союзу журналістів Росії. «Міжнародний інститут преси», що об'єднав діяльність журналістів 100 країн світу.Видає «Огляд свободи преси у світі».

Проблема свободи друку та ж-кой деят-ти є однією з найважливіших як у тео, так і в практич плані. Непереможну до свободи - невід'ємне право кожного ж-та, і питання тільки в тому, як його зрозуміти і реалізувати. Потрібні юридич гарантії, правове обеспеч свободи, її захист від зазіхаючи тих чи інших політ сил, у тому числі і влади. Неох також економ св-да - наявність тих засобів і мат-фін возможн для реализ юр прав. Вжнейш - соціално-творч пробл свободи деят-ти. След-но, коли мова про свободу, слід точно розрізняти, про яку з цих 3-х її сторін йде мова в кожному конкр випадку. Інакше неминучі незрозумілі-е, ош-ки, маніпул-и.
Свобода, необхідність, відповідальність у журн. діяльності.
Свобода в заг-ної життя - це "перебування поза укладено", "відсутності до-небудь гніту". У науці - "возм-ність висказ особисту т-ку зору". В общем - "відсутність вчиню зо-ий" - зовнішніх і внутр, физич і психолог, "знаньевих" і мовних, др огранич, тобто всього того, що меш виявлю життєдіяльності ти особисто-ти, групи, т-ва в цілому. Фундамент основою своб деят-ти в будь-якій сфері явл можли-ть приймати реш-е самост-но. Суб'єкт тлумачення свободи, представл про неї як про возможн-ти "робити, що хочеться", переслідуючи егоїст мети, без урахування інтер-ів др людей, йдуть-в житті і т.д., заводить у теорія глухий кут і породжуючи дії, не мають виправдання. Свободу і необхідністю слід розглянути не як взаємно заперечують, а як співвідносні один з одним категоріі.Свобода м.б. зрозуміла тільки у зв'язку і в співвідносячи з необхідний-ю, а також і з відповід-ю за прийняте ріш-е і хар-тер його реализ-и.
Економічна проблема забезпечення свободи діяльності ЗМІ.
Для того, щоб реалізувати свою соц-творчу свободу, необхідно володіти економічними можливостями для органзаціі своєї деят-ти. Функціонування ЗМІ в усл-ях ринкової ек-ки при цьому протікає в усл-ях необходсті превишаніем доходів над витратами. Гос-во грає важливу роль в екон обесп-та ЗМІ. Воно раполагает різними возможн-ми, щоб впливу-ть на їх економ пів-е. Умови ринкових відносин і більшої свободи в економ сфері дозволить ЗМІ, близьким до правлячих політ і економ силам, максимально повно реалізувати свій соц-творч потенціал

23. Актуальні проблеми науки та журналістики.

Наука розглядається як:
- Інститут;
-метод;
- Накопичення традиційного знання;
- Важливий фактор підтримки та розвитку виробництва;
- Фактор формування ставлення до світу і людини;
- Чинник розвитку суспільства.
Англійський термін "вчений" і "наука" ввів Вільям Уевелл в книзі "Філософія індуктивних наук".
Наука - сфера людської діяльності, функцією якої є створення та систематизація об'єктивних знань про дійсність, одна з форма суспільної свідомості, що включає:
1. діяльність по отриманню нового знання;
2. результат цієї діяльності - сума знань, що лежать в основі картини світу;
3. позначення галузей наукового знання.
Тенденції розвитку науки новітнього часу.
1. Чергування еволюційного і революційного шляхів розвитку. 20-і рр.. 20 в. - Вибух в науці: Резерфорд, Ландау, Ейнштейн, брати Кюрі.
2. Суспільний поділ праці в науці по використовуваних методів: теоретики і експериментатори.
3. За виконуваних функцій: власне дослідники, інформаційні працівники та організатори.
4. Посилення ролі держави у розвитку науки.
5. Швидке зростання числа професійних вчених.
6. Колективний характер наукової творчості.
7. Швидке зростання матеріальних витрат на наукові дослідження, застосування складного дорогого устаткування через складність досліджень. США: 25 млрд. $, 120 університетів і лабораторій, 20 т. компаній, 400 тис. вчених, 8 років - підготовка до польоту на місяць.
8. Швидке скорочення термінів впровадження досягнень науки в практику.
Проблеми та властивості сучасної науки.
1. Обсяг і якість інформації. Зростання інформації - проблема.
Прайс: обсяг інформації не збільшується, обсяг збільшується пропорційно до всього іншого.
2. Співвідношення фундаментальних і прикладних наук; їх місце і роль в суспільстві.Недостатнє фінансування. Фундамент-а наука - справа гос-ва.
3. Впровадження результатів наукових робіт у практику. «Третя ланка» - організація, яка бере науковий винахід і впроваджує його в практику.
4. Ефективність науки. Вартість наукових досліджень зростає пропорційно числу дослідників.
У науці збільшується число вчених - знижується продуктивність.
Індекс та глибина цитування.
5. Наука в умовах ринкової економіки:
- Фінансування науки
- «Перекачування» мізків.
6. Людина в науці. Художники і мислителі. Романтики і скептики. Лжевчень. Присвоєння ступеня д. б. державною справою.
7. Сприйняття наукової інформації. Норберт Вінер (засновник кібернетики): «Для людей цінна лише та частина інформації, яку вони можуть сприйняти».

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28


Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП