Питання до випускного державного іспиту за спеціальністю "Журналістика"
Частина І
1. Засоби масової інформації в сучасній структурі соціальних інститутів.
2. Актуальні проблеми журналістики і сучасність
3. Соціальні та технологічні передумови виникнення та розвитку видів ЗМІ.
4. Класифікація сучасних ЗМІ.
5. Функції журналістики
6. Журналістика як форма інформаційної діяльності.
7. Журналістська творчість як професійна діяльність
8. Правові основи функціонування журналістики. Закон про засоби масової інформації РФ і Конституція РФ.
9. Телебачення в системі ЗМІ: сучасні проблеми і принципи функціонування.
10. Радіо в системі ЗМІ. Види радіомовлення і форми радіопрограм, тенденції розвитку.
11. Журнал як тип видання: особливості виникнення, функції, місце в ЗМІ.
12. Класифікація сучасних російських журналів.
13. Типологія сучасних російських газет.
14. Регіональна журналістика Росії: специфіка розвитку на сучасному етапі.
15. Типологічні ознаки періодичного видання.
16. Журналістика електронних мереж як новий вид ЗМІ.
17. Основні принципи видавничої справи: поняття, терміни, система.
18. Основні етапи видавничого процесу.
19. Інформація як філософська і масова інформація як журналістська категорія.
20. Онтологічні принципи журналістики і їх взаємозв'язок.
21. Соціальна позиція журналіста.
22. Діалектичний єдність свободи слова і відповідальності журналіста.
23. Проблеми сучасної науки та журналістика.
24. Специфіка сучасного інформаційного процесу Росії: культурні та економічні аспекти.
Частина ІІ
25. Інформаційні жанри в сучасній публіцистиці. Характеристика та особливості розвитку.
26. Художньо-публіцистичні жанри журналістики та тенденції їх розвитку. Нарис і його види.
27. Сатиричні жанри публіцистики (засоби комічного). Сучасні тенденції.
28. Роль автора у сучасній публіцистиці
29. Аналітичні жанри в сучасній журналістиці. Тенденції розвитку.
30. Система жанрів у журналістиці. Існуючі підходи до виділення груп жанрів.
31. Текст і жанр: взаємозв'язок і проблеми вибору
32. Спосіб і методика творчої діяльності журналіста
33. Правові та технічні аспекти техніки безпеки діяльності журналіста.
34. Структура журналістського тексту.
35. Психологія професійного спілкування в журналістиці
36. Соціологічні методи дослідження в журналістиці.
37. Соціологічна культура журналіста
38. Психологічні характеристики особистості, творчості і діяльності журналіста
39. Сучасні тенденції оформлення газети.
40. Сучасна телепрограма. Типи програм сучасного телебачення.
41. Професійна етика журналіста.
42. Закон РФ "Про ЗМІ" (1991). Права та обов'язки журналіста.
43. Реклама і журналістика: основи взаємодії.
44. Сучасні комп'ютерні технології в редакції і видавництві.
45. Основні принципи та методика редагування.
46. Специфіка ТБ як виду ЗМІ.
47. Система жанрів радіожурналістики. Тенденції розвитку сучасного радіомовлення.
Частина ІІІ
48. Зародження преси Росії та соціально - культурні особливості її розвитку в Росії 18 століття.
49. Виникнення і розвиток приватної преси Росії в другій половині XVIII століття. Журналістська і видавнича діяльність М. І. Новикова.
50. Російські письменники і журналістика (характеристика діяльності літератора за вибором студента).
51. Журналістська діяльність В. Г. Бєлінського.
52. Вплив журналістики на суспільно-політичне життя Росії середини XIX століття.
53. Реформи 60-х років XIX століття і розквіт журналістики в Росії. Друга половина XIX ст.
54. Своєрідність вітчизняної публіцистики XIX століття та її традиції в сучасності.
55. Розвиток системи вітчизняної преси в другій половині XIX століття
56. Розвиток провінційної преси. Початок журналістської діяльності М. Горького (робота у "Самарской газете").
57. Журналістика межі XIX-XX століть: проблематика і тенденції розвитку.
58. Розвиток і диференціація преси в роки громадянської війни в Росії. Основна тематика та проблематика.
59. Становлення масового радіомовлення СРСР.
60. Вітчизняна журналістика періоду Великої Вітчизняної війни.
61. Вітчизняна журналістика в період перебудови (друга половина 80-х - початок 90-х рр..)
62. Журналістика Росії в період соціально-економічних перетворень кінця ХХ - початку XXI ст.
63. Становлення і розвиток телебачення в системі ЗМІ СРСР у другій половині 50-х - початку 60-х років ХХ століття.
64. Становлення журналістики в країнах західної Європи в XVII-XVIII століттях.
65. Перші видання в США. Американська концепція свободи друку і традиції європейської журналістики.
66. Журналістика як об'єкт і суб'єкт товарно-грошових відносин у Європі XIX століття. Професіоналізація журналістики
67. Науково-технічний прогрес і темпи розвитку журналістики в XIX - ХХ столітті
68. Розвиток радіомовлення і зародження телебачення в країнах Європи та США в першій половині ХХ століття.
69. ЗМІ іноземних держав в період другої світової війни.
70. Закордонні мас-медіа в другій половині ХХ століття (загальна характеристика основних тенденцій).
71. Сучасні зарубіжні теорії ЗМІ як соціальний і культурний феномен.