Головна » Бібліотека - Основи готельного менеджменту
вестибулі встановлюють телефонні будки (або вбудовані кабіни) для міських телефонів-автоматів і для міжміського зв'язку. При встановленні кабін поруч, перегородки виконуються зі звуконепроникних матеріалів. У великих готелях особливе значення має організація внутрішнього зв'язку зі співробітниками, відділами та обслуговуючими готель установами. Для оперативного зв'язку директора готелю і головного адміністратора зі службовцями встановлюються два комутатори. Ці станції оперативного адміністративного зв'язку розраховані на включення 40 абонентів. Внутрішній оперативний зв'язок Сигналізація в номері Кожен номер готелю обладнується дзвінками і кнопками сигналізації, автоматизації. Проживаючі в номері, не виходячи з кімнати, можуть викликати покоївку, чергову по поверху, офіціанта. У ванній встановлюються сигнальні дзвінки на випадок поганого самопочуття під час купання. Вони виконуються у виді шнура, щоб уникнути враження струмом. Спеціальний автоматичний пристрій дає можливість відкрити двері номера, не підходячи до них, ввімкнути або вимкнути світло, не встаючи з ліжка. Вимикачі і кнопки автоматичного відкривання дверей бажано встановити біля ліжка, розетку для включення пилососа – біля дверей, розетку для радіо і настільної лампи – біля письмового столу, для бритвеного приладу і фену – біля дзеркала у ванній. Сигналізація в адміністратора Особлива увага має приділятися обладнанню приладами сигналізації і зв'язку місця чергового адміністратора у вестибулі. Оформлення прибулих у готель, збереження і видача документів, ключів від номерів і кореспонденції здійснюється централізовано. Тому дуже важливо забезпечити за допомогою слабкострумових установок зв'язок головного адміністратора з робочими місцями чергових по поверху. У великих готелях застосовується автоматизована система обліку номерного фонду і розрахунків з гостями і службовцями через обчислювальний центр. Радіотрансляційна і телевізійна мережа У готелях передбачається встановлення радіотрансляційної мережі. Будинок готелю має бути цілком радіофікований. У приміщеннях адміністративно-господарського персоналу, а також у місцях загального користування для передачі інформації встановлюються гучномовці потужністю 0,25 Вт. Радіофікація ресторану, кафе, банкетного залу здійснюється від місцевого радіовузла. У двомісних номерах ставити радіоприймачі не рекомендується, оскільки номер може бути наданий особам з різними смаками і розпорядком дня, і радіо може заважати одному з них, до того ж радіо створює в приміщенні додаткові шуми, що проникають у сусідні приміщення. Тому в номерах доцільніше встановлювати радіоточки з навушниками, що транслюють кілька програм. Протипожежна сигналізація Виникнення пожежі можливо в будь-якому місці готелю, але найбільш піддані загорянню підвали, горища і кухні. Недотримання чистоти у виробничих приміщеннях, у місцях, де проходять канали центрального опалення, елементи парового та електричного обладнання, може, внаслідок надмірного нагрівання або під впливом іскри, що виникла в електроприладах, викликати загоряння пилу, що зібрався. Готельні об'єкти мають бути забезпечені протипожежною сигналізацією. Пристрій пожежної сигналізації складається з центрального пожежного пункту, що подає звуковий або зоровий сигнал про пожежу або небезпеку пожежі, а також з пожежних сигналів. Розрізняють два види пожежних сигналів: автоматичні і ручні (кнопки). Система безпеки в готелі Велике значення має забезпечення безпеки проживаючих у готелі. Система безпеки складається з пульта управління, на якому ведеться спостереження за об'єктами і відеокамерами, що встановлюються при вході в готель, у вестибулі, у коридорах. Телевізійний сигнал передається звичайною телефонною мережею. Система має спеціальний канал для підключення до іншого охоронного і контрольного обладнання: протипожежної системи, системи водо- та електропостачання, охоронно-пожежної сигналізації. Управління і контроль за електричним освітленням місць загального користування, включення вентиляційних систем, системи пожежної сигналізації, радіотрансляційної мережі та інших інженерних систем мають бути зосереджені в диспетчерській інженерного обладнання. Функції та структура інженерно-технічної служби Інженерно-технічна служба покликана забезпечити: - надійне та ефективне функціонування номерного і підсобного фонду готелю, об'єктів зовнішнього благоустрою, озеленення та інших приналежних готелю об'єктів; - оперативний контроль технічного стану та експлуатації готелю, підготовки його до роботи. - участь у розробці генерального плану розвитку готелю у своїй сфері діяльності, планів реконструкції і утримання готелю; - забезпечення безперебійної роботи всіх технічних пристроїв та споруд готелю, що перераховані вище; - визначення потреби в засобах на фінансування необхідних робіт з інженерно-технічного забезпечення готелю; - взаємодія з державними органами з питань, що відносяться до компетенції інженерно-технічної служби. Управління інженерно-технічною службою здійснюється на принципі єдиноначальності. Інженерно-технічну службу очолює головний інженер готелю, який призначається і звільняється з посади генеральним директором готелю. Головний інженер готелю несе персональну відповідальність за виконання покладених на службу задач і здійснення нею своїх функцій. У функції інженерно-технічної служби входить регулярне, відповідно до затвердженого графіка, проведення обстеження санітарного і технічного стану готелю, території, що прилягає до готелю, об'єктів комунального призначення і зовнішнього благоустрою, що обслуговуються інженерно-технічною службою, оцінка якості виконання проведених службою робіт і надання послуг, складання за результатами обстеження і перевірок актів. Інженерно-технічна служба несе відповідальність за збереженість об'єктів, що обслуговуються, наданих службових приміщень та іншого майна. Інженерно-технічна служба готелю повинна: - мати список всіх об'єктів, що обслуговуються нею; - мати дані про території, що прилягають до готелю; - мати акти технічного стану готелю і території, що прилягає до готелю; - мати перелік, періодичність і обсяги робіт з утримання і ремонту готельного фонду, граничні терміни виконання заявок готельних служб; - мати графік (періодичність) проведення обстежень якості утримання і ремонту об'єктів готельного фонду; - складати річний кошторис і калькуляцію собівартості робіт з утримання і ремонту об'єктів готельного фонду; - проводити огляд технічного і санітарного стану об'єктів готельного фонду, санітарно-технічного та іншого обладнання, - виконувати необхідні ремонтні роботи, а також ліквідувати аварії; - взаємодіяти з представниками органів державного нагляду і контролю, пожежної охорони. - здійснювати під час опалювального сезону опалення номерного фонду. Розвиток інженерно-технічної служби в діяльності готелю розглядається в якості однієї з його найважливіших стратегічних задач. Загальна спрямованість інженерно-технічної служби пов’язана з вирішенням комплексу питань ремонтно-технічного обслуговування, модернізації і реконструкції обладнання готелю. Фахівці інженерного центру повинні мати успішний досвід розробки регламентуючої, конструкторської, ремонтної і технологічної документації. Створення Інженерного центру в готелі дозволяє істотно підсилити інженерно-технічний супровід робіт, виконуваних ремонтною службою готелю, а також освоїти нові напрямки з розробки керівної технічної, конструкторської і технологічної документації для проведення ремонту нових видів обладнання готелю. Відділ комп'ютерного забезпечення розробляє програмне забезпечення, або здійснює нагляд за встановленою придбаною інформаційною системою автоматизації процесу управління готелем, що дозволяє надати в режимі реального часу інформацію, необхідну для будь-якій службі готелю, а також автоматизувати робочі місця фахівців різних служб готелю. Застосування такого програмного продукту підвищує продуктивність праці у декілька разів. Основними цілями інженерно-технічної служби готелю є: - забезпечення умов проживання, що відповідають стандартам якості; - зниження витрат готелю і, відповідно, тарифів при підтримці стандартів якості наданих послуг. Основними способами досягнення зазначених цілей є удосконалювання інженерно-технічної служби і санітарного і технічного обладнання готелю. Для реалізації поставлених задач у готелі варто передбачити реформування існуючої інженерно-технічної служби. Інженерно-технічна служба готелю займається наступними питаннями: - інженерно-технічне обслуговування номерного і допоміжного фонду готелю; - ресурсопостачання (теплопостачання, електропостачання, водопостачання і водовідведення); - благоустрій території, що прилягає до готелю (озеленення, санітарне очищення й утилізація відходів); - побутове обслуговування (банно-пральне господарство). Основною характеристикою інженерно-технічної служби готелю є її необхідність для функціонування системи життєзабезпечення готелю. Ця служба має розробляти та впроваджувати комплекс ресурсозберігаючих заходів, які дозволять значно зменшити загальний обсяг споживання ресурсів за рахунок запобігання невиправданим витратам електроенергії, води, газу тощо.
|