ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Економіка підприємства » Звітність бюджетних організацій

Методичні рекомендації щодо визначення структури ознаки неприбуткових установ (організацій)
Структуру ознаки неприбуткової установи (організації) (далі — Ознаки) розроблено на виконання пункту 1.4 Положення про Реєстр неприбуткових організацій (установ), затвердженого наказом Держа-вної податкової адміністрації України від 11.07.97 № 232 та зареєст-рованого в Міністерстві юстиції України від 06.08.97 за № 291/2095.
Впровадження Ознаки забезпечує реєстрацію та облік установ і організацій і має на меті використання єдиної методики обліку пла-тників податків і зборів неприбуткових організацій в органах дер-жавної податкової служби.
Присвоєння організаціям та установам ознаки неприбуткової здійснюють місцеві органи державної податкової служби.
Враховуючи, що Законом України «Про оподаткування прибутку підприємств» визначено перелік організацій та установ, які з метою оподаткування відносяться до неприбуткових (підпункт 7.11.1 пунк-ту 7.11 статті 7), структуру Ознаки необхідно визначати з урахуван-ням норм цього Закону.
1. Органи державної влади України, органи місцевого самовряду-вання та створені ними установи або організації, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів (абзац «а» підпункту 7.11.1 пун-кту 7.11 статті 7 зазначеного Закону)
1.1. (0001) — органи державної влади України
Відповідно до статті 6 Конституції України державна влада в Україні здійснюється на підставі її поділу на законодавчу, виконав-чу та судову. Органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією межах і відповідно до законів України. Єдиним органом законодавчої вла-ди в Україні є парламент Верховної Ради України. Кабінет Мініст-рів України є вищим органом у системі органів виконавчої влади. Указом Президента України від 12.03.96 № 179/96 «Про загальне положення про міністерство, інший центральний орган державної виконавчої влади» та постановою Кабінету Міністрів України від 08.04.92 № 182 «Про державні комітети та інші підвідомчі Кабінету Міністрів України органи державної виконавчої влади» визначено, що міністерство, інший центральний орган виконавчої влади Украї-ни є центральним органом виконавчої влади, підпорядкованим Ка-бінету Міністрів України. Міністерство реалізує державну політику у відповідній галузі.
Примітка, положення органу виконавчої влади України повинні містити позицію про те, що відповідна установа «є органом вико-навчої влади».
Абзацем «а» підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 Закону Украї-ни «Про оподаткування прибутку підприємств» визначено, що не-прибутковими установами і організаціями є органи державної влади України, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів. Від оподаткування звільняються такі доходи неприбуткових органі-зацій, які отримані у вигляді коштів або майна, що надходять безо-платно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добро-вільних пожертвувань, пасивних доходів, коштів або майна, які надходять до таких неприбуткових організацій як компенсація вар-тості отриманих державних послуг.
Приклад. Печерська державна районна адміністрація м. Києва є органом ви-конавчої влади у Печерському районі м. Києва. Утримується вона за рахунок кош-тів Державного бюджету України і зареєстрована як неприбуткова організація згід-но з абзацем «а» підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 зазначеного Закону.
Печерська державна районна адміністрація за І півріччя 1999 року отримала до-ходи у вигляді:
фінансування з бюджету (не підлягають оподаткуванню);
адміністративних штрафів та штрафів за невиконання вимог санепідемстанції (не підлягають оподаткуванню).
Згідно з пунктом 1.22 статті 1 зазначеного Закону безповоротна фінансова допомога — це сума коштів, передана платникові подат-ку згідно з договорами дарування, іншими подібними договорами, які не передбачають відповідної компенсації чи повернення таких коштів (за винятком бюджетних дотацій і субсидій) або укладання таких угод.
Відповідно до абзацу першого підпункту 7.11.13 пункту 7.11 статті 7 зазначеного Закону під терміном «державні послуги» слід розуміти будь-які платні послуги, обов’язковість отримання яких установлюється законодавством та які надаються фізичним та юри-дичним особам органами виконавчої влади, органами місцевого са-моврядування та створеними ними установами й організаціями, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів.
Відповідно до підпункту 7.11.8 пункту 7.11 статті 7 зазначеного Закону перелік платних послуг, які можуть надаватися неприбутко-вими організаціями, визначеними в абзаці «а» пункту 7.11 статті 7 цього Закону, у тому числі й закладами (установами) освіти, науки, культури, охорони здоров’я, а також архівних установ, і доходи від яких не оподатковуються податком на прибуток, затверджуються постановами Кабінету Міністрів України: постанова від 17.09.96 № 1138 «Про затвердження переліку платних послуг, що надаються в державних закладах охорони здоров’я та вищих медичних закла-дах освіти» — для установ і закладів охорони здоров’я; постанова від 05.06.97 № 534 «Про затвердження переліку платних послуг, які можуть надаватися закладами культури і мистецтв, заснованими на державній та комунальній формі власності» — для закладів культу-ри і мистецтв; постанова від 20.01.97 № 38 «Про затвердження пе-реліку платних послуг, які можуть надаватися державними навчаль-ними закладами» — для установ і закладів освіти та інші.
При цьому, якщо перелік платних послуг не перезатверджений Кабінетом Міністрів України в зв’язку з прийняттям Закону, то слід керуватися старими переліками, якщо вони не суперечать чинному законодавству
1.2. (0002) — установи, організації, створені органами держав-ної влади України, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів
Законом України «Про оподаткування прибутку підприємств» визначено, що неприбутковими установами та організаціями є уста-нови, організації, створені органами державної влади України, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів.
Від оподаткування звільняються такі доходи неприбуткових ор-ганізацій, отримані у вигляді коштів або майна, які надходять безо-платно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добро-вільних пожертвувань, пасивних доходів, коштів або майна, які надходять до таких неприбуткових організацій як компенсація вар-тості отриманих державних послуг.
Приклад. Український транспортний університет є державним вищим закла-дом освіти і створений органом державної влади України — Міністерством освіти України та зареєстрований як неприбуткова організація відповідно до абзацу «а» підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 зазначеного Закону.
Університет за І півріччя 1999 року отримав доходи у вигляді:
фінансування з бюджету (не підлягають оподаткуванню);
спонсорської допомоги за навчання (не підлягають оподаткуванню);
орендної плати та банківських процентів — пасивні доходи (не підлягають оподаткуванню).
Абзацем другим підпункту 7.11.13 пункту 7.11 статті 7 зазначеного Закону ви-значено термін «пасивні доходи»: доходи, отримані у вигляді процентів, дивідендів, страхових виплат і відшкодувань, а також роялті.
Відповідно до пункту 1.10 статті 1 цього Закону до процентів включається пла-тіж за використання майна, отриманого в користування (орендні, у тому числі лізи-нгові та рентні операції).
Враховуючи викладене та згідно з чинним законодавством дохід неприбуткової організації від здачі в оренду власних приміщень вважається пасивним доходом.
Крім цього, університетом отримано доходи від надання платних послуг згідно з переліком платних послуг, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.01.97 № 38 «Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних закладах охорони здоров’я та вищих медичних закладах освіти», які за-раховувались до складу кошторисів (на спеціальний рахунок) на утримання універ-ситету і тому згідно з абзацем другим підпункту 7.11.8 пункту 7.11 статті 7 зазначе-ного Закону не підлягають оподаткуванню.
Довідка: якщо установа чи організація (створена органом державної влади) створює відокремлене підприємство зі статусом юридичної особи, то зазначене підприємство згідно із Законом не підлягає реєстрації як неприбуткова організація.
Приклад. П’ятихатське районне підприємство ветеринарної медицини у Дні-пропетровській області (згідно з КВЕД ветеринарна діяльність належить до Розділу 85 «Охорона здоров’я») створено відповідно до Закону України «Про підприємства в Україні» і є структурним підрозділом державної ветеринарної служби на госпрозра-хунку. Підприємство — самостійний господарюючий суб’єкт — має статус юридичної особи та здійснює виробничу діяльність. Створені підприємством госпрозрахунковий дохід та прибуток після сплати податків та інших обов’язкових платежів залишаються у розпорядженні колективу і використовуються відповідно до рішення трудового ко-лективу. Бюджетне фінансування відсутнє. Таким чином, зазначене підприємство не може бути зареєстроване як неприбуткова установа або організація.
1.3. (0003) — органи місцевого самоврядування
Статтею 140 Конституції України визначено, що місцеве самовря-дування є правом територіальної громади — жителів села чи доброві-льного об’єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селищ та мі-ста — самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» (стат-тя 2) також визначено, що місцеве самоврядування в Україні — це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади жителів села чи добровільного об’єднання у сільську гро-маду жителів кількох сіл, селища, міста самостійно або під відпові-дальність органів і посадових осіб місцевого самоврядування вирі-шувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Місцеве самоврядування здійснюється територіальними грома-дами сіл, селищ як безпосередньо, так і через сільські, селищні, мі-ські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст.
Питання організації управління районами в містах належать до компетенції міських рад.
Законом України «Про оподаткування прибутку підприємств» ви-значено, що неприбутковими установами та організаціями є органи місцевого самоврядування. Абзацем «а» підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 зазначеного Закону визначено, що від оподаткування звільняються такі доходи неприбуткових організацій, що отримані у вигляді коштів або майна, які надходять безоплатно або у вигляді коштів безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожер-твувань, пасивних доходів, коштів або майна, які надходять до та-ких неприбуткових організацій як компенсація вартості отриманих державних послуг.
Приклад. Печерська районна Рада народних депутатів (секретаріат) створена розпорядженням Печерської районної державної адміністрації відповідно до статті 53 Закону України «Про місцеві Ради народних депутатів та місцеве та регіональне самоврядування». Утримується за рахунок коштів місцевого бюджету та визнана неприбутковою організацією згідно з абзацем «а» підпункту 7.11.1 Закону.
Печерська районна рада (секретаріат) за І півріччя 1999 року отримала такі доходи:
кошти місцевого бюджету (не підлягають оподаткуванню);
доходи від приватизації житла (не підлягають оподаткуванню).
1.4. (0004) — установи, організації, створені органами місцевого самоврядування, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів
Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» (стат-тя 2) визначено, що місцеве самоврядування в Україні — це гаран-товане державою право та реальна здатність територіальної громади жителів села чи добровільного об’єднання у сільську громаду жите-лів кількох сіл, селища, міста самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.
Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також районні та обласні ради, які представ-ляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст.
Законом України «Про оподаткування прибутку підприємств» визначено, що неприбутковими установами та організаціями є уста-нови або організації, створені органами місцевого самоврядування, що утримуються за рахунок коштів відповідних бюджетів. Підпунк-том 7.11.2 пункту 7.11 статті 7 цього Закону визначено, що від опо-даткування звільняються доходи неприбуткових організацій, що отримані у вигляді коштів або майна, які надходять безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних по-жертвувань, пасивних доходів, коштів або майна, які надходять до таких неприбуткових організацій як компенсація вартості отрима-них державних послуг.
Приклад. Територіальний центр з обслуговування пенсіонерів та інвалідів, створений рішенням Ізюмської Ради народних депутатів (Харківська область).
Функції територіального центру — виявлення самітніх і непрацездатних грома-дян та обстеження їх матеріально-побутових умов, визначення потреби у матеріа-льній, соціально-побутовій і медичній допомозі.
Територіальний центр з обслуговування пенсіонерів та інвалідів за І півріччя 1999 року отримав доходи:
бюджетне фінансування (не підлягають оподаткуванню);
кошти, які будуть надходити у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожертвувань, пасивні доходи (не підлягають оподаткуванню).
Інші доходи територіального центру, крім тих, що визначені підпунктом 7.11.2, оподатковуватимуться на загальних підставах.
2. Благодійні фонди і благодійні організації, створені у порядку, ви-значеному законом для проведення благодійної діяльності, в тому чис-лі громадські організації, створені з метою провадження екологічної, оздоровчої, аматорської спортивної, культурної, освітньої та наукової діяльності, а також творчими спілками та політичними партіями (аб-зац «б» підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 зазначеною Закону)
2.1. (0005) — благодійні фонди (організації), створені у порядку, визначеному законом для проведення благодійної діяльності
Статтею 1 Закону України «Про благодійництво та благодійні організації» визначено, що благодійний фонд (організація) — це не-державна організація, головною метою діяльності якої є здійснення благодійної діяльності в інтересах суспільства або окремих катего-рій фізичних осіб. Благодійництво — добровільна безкорисна поже-ртва фізичних та юридичних осіб у наданні набувачам матеріальної, фінансової, організаційної та іншої благодійної допомоги. Специфі-чними формами благодійництва є меценатство і спонсорство,
а також гуманітарна та інша матеріальна допомога, порядок та здійс-нення якої на території України визначаються Кабінетом Міністрів України відповідно до Конституції та законів України. Президентом України 4 липня 1998 року підписано Указ за № 738/98 «Про гуманіта-рну допомогу, що надходить в Україну», який набуває чинності в по-рядку, передбаченому пунктом 4 розділу ХУ «Перехідні положення» Конституції України.
Щодо надання благодійної допомоги в межах України, то при цьому слід керуватися Законами України «Про оподаткування прибу-тку підприємств» та «Про благодійництво та благодійні організації».
Абзацем «б» підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 Закону Украї-ни «Про оподаткування прибутку підприємств» визначено, що не-прибутковими установами та організаціями є благодійні фонди і благодійні організації, створені у порядку, визначеному законом для проведення благодійної діяльності. Підпунктом 7.11.3 цього Закону визначено що від оподаткування звільняються доходи неприбуткових організацій, отримані у вигляді коштів або майна, що надходять безо-платно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добро-вільних пожертвувань, пасивних доходів, коштів або майна, які над-ходять таким неприбутковим організаціям від проведення їх основної діяльності з урахуванням положень підпункту 7.11.11 цієї статті, тобто у разі ліквідації неприбуткової організації її активи по-винні бути передані іншій неприбутковій організації відповідного виду або зараховані до доходу бюджету.
Відповідно до абзацу третього підпункту 7.11.13 підпункту 7.11 статті 7 зазначеного Закону України під терміном «основна діяль-ність» слід розуміти діяльність неприбуткових організацій з надання благодійної допомоги, просвітніх, культурних, наукових, освітніх та інших послуг для суспільного споживання, створення системи соці-ального самозабезпечення громадян та для інших цілей, передбаче-них статутними документами, укладеними на підставі норм відпові-дних законів про неприбуткові організації. Статутні документи неприбуткових організацій повинні містити вичерпний перелік ви-дів діяльності. До основної діяльності не включаються будь-які опе-рації з продажу товарів (робіт, послуг) неприбутковими організаці-ями, визначеними абзацами «в» і «г» підпункту 7.11.1, особам, ін-шим ніж засновники, учасникам або членам (їх уповноваженим осо-бам) таких неприбуткових організацій.
Порядок використання благодійної допомоги повинен бути під-тверджений первинними документами в порядку, визначеному під-пунктом 5.4.8 Закону України «Про оподаткування прибутку під-приємств».
У разі, якщо статутні документи зазначених організацій передба-чають інші види діяльності, які можуть у відповідності до чинного законодавства передбачати одержання прибутку, то вони не підля-гають включенню до реєстру неприбуткових організацій.
Приклад 1. Український гуманітарний фонд утворено з метою сприяння та підтримки розвитку культури, освіти та інших сфер гуманітарної діяльності, зареєс-тровано як неприбуткову організацію згідно з абзацем «б» підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 Закону.
Український гуманітарний фонд за І півріччя 1999 року отримав доходи:
добровільні пожертвування від юридичних та фізичних осіб України та інших країн світу — безповоротна фінансова допомога (не підлягають оподаткуванню);
оренда приміщень та банківські проценти — пасивні доходи (не підлягають оподаткуванню).
Приклад 2. Міжнародний благодійний фонд «Саркофаг», статутними доку-ментами якого передбачена діяльність, спрямована на одержання прибутку, а саме:
організація ремонту, прокат та продаж автомобілів;
торговельні, торговельно-посередницькі, комісійні послуги;
рекламні послуги та інші.
Таким чином, фонд не може бути зареєстрований як неприбуткова організація.
Одночасно зауважимо, що органи виконавчої влади і органи міс-цевого самоврядування, а також державні і комунальні підприємст-ва, установи, організації України, що фінансуються з бюджету, не можуть бути засновниками (засновником) благодійної організації.
Місцеві органи державної податкової служби мають право реєстру-вати окремі благодійні фонди як неприбуткові організації у випадках, коли їх статути не відповідають вимогам статті 1 Закону України «Про об’єднання громадян» і мають на меті одержання прибутку.
2.2. (0006) — громадські організації, створені з метою прова-дження екологічної, оздоровчої, аматорської спортивної, культур-ної, освітньої та наукової діяльності
Статтею 3 Закону України «Про об’єднання громадян» визначе-но, що громадські організації — це об’єднання громадян для задо-волення та захисту своїх законних соціальних, економічних, твор-чих, вікових, національно-культурних, спортивних та інших спільних інтересів.
Законом України «Про оподаткування прибутку підприємств» (абзац «б» підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7) визначено, що не-прибутковими установами та організаціями є громадські організації, створені з метою провадження екологічної, оздоровчої, аматорської спортивної, культурної, освітньої та наукової діяльності. Підпунк-том 7.11.3 статті 7 цього Закону України визначено, що від оподат-кування звільняються такі доходи неприбуткових організацій, отри-мані у вигляді коштів або майна, які надходять безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожер-твувань, пасивних доходів, коштів або майна, які надходять таким неприбутковим організаціям від проведення їх основної діяльності з урахуванням положень підпункту 7.11.11 цієї статті.
Приклад 1. Федерація гімнастики України — всеукраїнська громадська ор-ганізація, яка займається розвитком художньої та іншими видами гімнастики в Україні, визнана неприбутковою організацією згідно з абзацем «б» підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 зазначеного Закону
Федерація гімнастики України за І півріччя 1999 року отримала доходи:
добровільні внески (пожертвування) — безповоротна фінансова допомога (не підлягають оподаткуванню).
Приклад 2. Інститут демократії імені Пилипа Орлика — незалежна громад-ська науково-дослідна організація. Статутом інституту передбачено отримання до-ходів від видавничої, рекламної, перекладацької, наукової, консультативної та іншої діяльності. Таким чином, інститут не може бути зареєстрований як неприбуткова організація.
У разі, якщо статутні документи зазначених організацій передбачають інші ви-ди діяльності, які можуть у відповідності до чинного законодавства передбачати одержання прибутку, то вони не підлягають включенню до реєстру неприбуткових організацій.
2.3. (0007) — творчі спілки
Статтею 1 Закону України «Про об’єднання громадян» визначе-но, що об’єднання громадян є добровільне громадське формування, створене на основі єдності інтересів для спільної реалізації грома-дянами своїх прав і свобод. Громадською організацією є об’єднання громадян для задоволення та захисту своїх законних соціальних, економічних, творчих, вікових, національно-культурних, спортивних та інших спільних інтересів.
Статтею 1 Закону України «Про професійних творчих працівни-ків та творчі спілки» визначено, що творча спілка — це добровільне об’єднання професійних творчих працівників відповідного фахово-го напряму в галузі культури та мистецтва, яке має фіксоване членс-тво і діє на підставі статуту.
Законом України «Про оподаткування прибутку підприємств» (абзац «б» підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7) визначено, що до неприбуткових установ та організацій належать творчі спілки. Від оподаткування звільняються такі доходи неприбуткових організа-цій, отримані у вигляді коштів або майна, які надходять безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожертвувань, пасивних доходів, коштів або майна, які надходять таким неприбутковим організаціям від проведення їх основної дія-льності, з урахуванням положень підпункту 7.11.11 цієї статті.
Приклад. Спілка майстрів народного мистецтва України — добровільна громадська самоврядована творча організація, яка об’єднала майстрів традиційного народного мистецтва, мистецтвознавців, дослідників у цій галузі та професійних художників, які власною творчою діяльністю сприяють відродженню і розвитку ху-дожніх традицій народу. Спілка має статус юридичної особи і зареєстрована як не-прибуткова організація відповідно до абзацу «б» підпункту 7.11.1 пункту 7.11 стат-ті 7 зазначеного Закону.
Спілка майстрів народного мистецтва України за І півріччя 1999 року отримала доходи:
членські внески (не підлягають оподаткуванню);
банківські проценти — пасивні доходи (не підлягають оподаткуванню);
бюджетне фінансування (не підлягає оподаткуванню);
організація виставок (надання в оренду, зокрема павільйонів, площ) (не підля-гає оподаткуванню);
доходи від видавничої та лекційної діяльності (підлягають оподаткуванню на загальних підставах);
виробництво та продаж народних виробів мистецтв (підлягають оподаткуванню на загальних підставах відповідно до абзацу другого підпункту 7.11.9 пункту 7.11 статті 7 зазначеного Закону).
2.3. (0008) — політичні партії
Статтею 2 Закону України «Про об’єднання громадян» визначе-но, що політичною партією є об’єднання громадян — прихильників певної загальнонаціональної програми суспільного розвитку, які мають головною метою участь у виробленні державної політики, фор-муванні органів влади, місцевого та регіонального самоврядування і представництво в їх складі. Ця діяльність спрямована, головним чи-ном, для займання політичних постів членами деякої партії чи спів-чуваючих їй з метою впливу на прийняття рішень органами держав-ної влади. Політичні партії в Україні утворюються і діють тільки за всеукраїнським статутом.
Законом України «Про оподаткування прибутку підприємств» (абзац «б» підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7) визначено, що не-прибутковими установами та організаціями є політичні партії. Від оподаткування звільняються такі доходи неприбуткових організацій (політичних партій), отримані у вигляді коштів або майна, які над-ходять безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних пожертвувань, пасивних доходів, коштів або май-на, які надходять таким неприбутковим організаціям від проведення їх основної діяльності з урахуванням положень підпункту 7.11.11 пункту 7.11 цієї статті.
Приклад. Всеукраїнське об’єднання громадян «Громада» є політичною пар-тією громадян України, зареєстрована як неприбуткова організація відповідно до абзацу «б» підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 зазначеного Закону.
Всеукраїнське об’єднання громадян «Громада» за І півріччя 1999 року отримало доходи:
благодійні внески (не підлягають оподаткуванню);
членські внески від районних партійних організацій (не підлягають оподаткуванню);
видання пов’язаної з діяльністю літератури (не підлягають оподаткуванню).
3. Пенсійні фонди, кредитні спілки, утворені у порядку, визначено-му законом (абзац «в» підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 зазначено-го Закону)
3.1. (0009) — пенсійні фонди
Статтею 8 Закону України «Про пенсійне забезпечення» визна-чено, що пенсійні фонди є самостійною фінансово-банківською сис-темою, що здійснюють управління фінансами пенсійного забезпе-чення і створені з метою акумулювання коштів на сплату пенсій після завершення трудової діяльності.
Законом України «Про оподаткування прибутку підприємств» (абзац «в» підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7) визначено, що до неприбуткових установ та організацій належать пенсійні фонди, утворені у порядку, визначеному законом. Згідно з підпунктом 7.11.4 пункту 7.11 статті 7 цього Закону від оподаткування звільня-ються доходи неприбуткових організацій, отримані у вигляді кош-тів, що надходять до кредитних спілок як внески на додаткове пен-сійне забезпечення або внески на інші потреби, передбачені законодавством, пасивні доходи, отримані з джерел, визначених за-конодавством про пенсійні фонди.
Приклад. Пенсійний фонд України, створений постановою Кабінету Мініст-рів України від 01.06.94 № 345 «Питання Пенсійного фонду України», є централь-ним органом виконавчої влади, зареєстрованим як неприбуткова організація відпо-відно до абзаців «а» та «в» підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 зазначеного Закону. Фонд здійснює управління фінансами пенсійного забезпечення та утриму-ється за рахунок страхових внесків, які звільняються від оподаткування згідно з під-пунктом 7.11.4 пункту 7.11 статті 7 зазначеного Закону.
Страхові внески (страховий платіж) — плата за страхування, яку страхувальник зобов’язаний внести страховику згідно з договором страхування (стаття 9 Закону України «Про страхування»).
3.2. (0010) — кредитні спілки
Пунктом 2 Указу Президента України від 20.09.93 № 377/93 «Про Тимчасове положення про кредитні спілки в Україні» визна-чено, що кредитна спілка — це громадська організація, головною метою якої є фінансовий та соціальний захист її членів шляхом за-лучення їх особистих заощаджень для взаємного кредитування.
Абзацем дев’ятим пункту 11 зазначеного Тимчасового положен-ня визначено, що кредитна спілка не може займатися іншою діяль-ністю, крім передбаченої цим Положенням.
Законом України «Про оподаткування прибутку підприємств» (аб-зац «в» підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7) визначено, що до непри-буткових установ та організацій належать кредитні спілки, створені у порядку, визначеному законом. Від оподаткування звільняються дохо-ди, які надходять до кредитних спілок, або внески на інші потреби, пе-редбачені законодавством, пасивні доходи, отримані з джерел, визначе-них законодавством про кредитні спілки.
Приклад. Кредитна спілка «Рост» створена з метою соціального і фінансово-го захисту її членів шляхом залучення їх особистих заощаджень для взаємного кре-дитування. Спілка має статус юридичної особи і зареєстрована як неприбуткова організація відповідно до абзацу «в» підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 Закону.
Кредитна спілка «Рост» за І півріччя 1999 року отримала доходи:
членські внески (не підлягають оподаткуванню);
банківські проценти — пасивні доходи (не підлягають оподаткуванню);
проведення навчальних платних семінарів (підлягають оподаткуванню на зага-льних підставах відповідно до абзацу другого підпункту 7.11.9 пункту 7.11 статті 7 Закону);
організація виставок (надання в оренду, зокрема павільйонів, площ) (підлягають оподаткуванню на загальних підставах).
4. (0011) — інші, ніж визначені в абзаці «б», юридичні особи, діяль-ність яких не передбачає одержання прибутку згідно з нормами відпо-відних законів (абзац «г» підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 зазначе-ного Закону)
Абзацем «г» підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 Закону Украї-ни «Про оподаткування прибутку підприємств» визначено, що не-прибутковими установами та організаціями є інші юридичні особи, ніж визначені в абзаці «б» цього підпункту, діяльність яких не пе-редбачає одержання прибутку згідно з нормами відповідних законів.
Пунктом 7.11.5 пункту 7.11 статті 7 цього Закону визначено, що від оподаткування звільняються такі доходи неприбуткових органі-зацій, отримані у вигляді коштів або майна, які надходять таким не-прибутковим організаціям від проведення їх основної діяльності та у вигляді пасивних доходів.
Приклад 1. Гаражний кооператив «Південний», створений на підставі Закону України «Про об’єднання громадян», є добровільним громадським об’єднанням, організується для зберігання транспортних засобів, що знаходяться у приватній власності громадян, зареєстрований в органах державної влади. Гаражний коопера-тив має статус юридичної особи та зареєстрований як неприбуткова організація відповідно до абзацу «г» підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 зазначеного Закону.
Статут приймається Загальними зборами громадян, які мають транспортні засо-би і бажають своїми коштами спорудити стоянку (гараж). Члени кооперативу ма-ють право обирати і бути обраними до керівних органів кооперативу (правління).
Гаражний кооператив «Південний» за І півріччя 1999 року отримав доходи:
членські внески — основна діяльність (не підлягають оподаткуванню);
банківські проценти — пасивні доходи (не підлягають оподаткуванню);
надання послуг (ремонт машин не членів кооперативу) (підлягають оподатку-ванню на загальних підставах).
Приклад 2. Садівничо-городній кооператив «Черкаський», створений відпо-відно до Закону України «Про об’єднання громадян», є добровільним громадським об’єднанням для організації колективного садівництва та городництва і створення умов для культурного проведення вільного часу на земельних ділянках. Садівничо-городній кооператив має статус юридичної особи та зареєстрований як неприбуткова організація відповідно до абзацу «г» підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 Закону.
Товариством створено свій виборчо-представницький орган самоврядування (правління). Усі члени товариства мають рівні права на участь в управлінні справа-ми товариства.
Садівничо-городній кооператив «Черкаський» за І півріччя 1999 року отримав доходи:
членські внески — основна діяльність (не підлягають оподаткуванню);
банківські проценти — пасивні доходи (не підлягають оподаткуванню).
Таким чином, якщо гаражні кооперативи та садівничі товариства провадять відповідно до статуту тільки основну діяльність згідно з підпунктом 7.11.13 пункту 7.11 статті 7, то вони можуть бути зареєстровані як неприбуткові організації і згід-но з підпунктом 7.11.6 від оподаткування звільняються доходи гаражних коопера-тивів та садівничих товариств, отримані у вигляді коштів або майна, які надходять від проведення їх основної діяльності, та у вигляді пасивних доходів. При цьому за-гальне положення статутних документів таких організацій повинно містити пози-цію про те, що гаражний кооператив, садівниче товариство створені на підставі За-кону України «Про об’єднання громадян».
У разі, якщо статутні документи зазначених організацій передбачають інші види діяль-ності, які можуть у відповідності до чинного законодавства планувати одержання прибутку, то вони не підлягають включенню до реєстру неприбуткових організацій.
5. (0012) — спілки, асоціації та інші об’єднання юридичних осіб, житлово-будівельні кооперативи, створені для представлення інтересів засновників, що утримуються лише за рахунок внесків таких за-сновників та не проводять господарської діяльності, за винятком отримання пасивних доходів (абзац «д» підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 зазначеного Закону)
Статтею 3 Закону України «Про підприємства в Україні» визна-чено, що підприємства можуть об’єднуватися в асоціації, корпора-ції, консорціуми, концерни та інші об’єднання за галузевим, терито-ріальним та іншими принципами.
Об’єднання діють на підставі договору або статуту, який затвер-джується їх засновниками або власниками. Підприємства, які вхо-дять до складу зазначених організаційних структур, зберігають пра-ва юридичної особи і на них поширюється дія цього Закону.
Об’єднання є юридичною особою, може мати самостійний і зве-дений баланси, розрахунковий та інші рахунки в установах банків, печатку зі своїм найменуванням. Реєстрація об’єднання провадиться в порядку, встановленому цим Законом.
Законом України «Про оподаткування прибутку підприємств» (абзац «д» підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7) визначено, що до неприбуткових установ і організацій належать спілки, асоціації, інші об’єднання юридичних осіб, житлово-будівельні кооперативи, створені для представлення інтересів засновників, що утримуються лише за ра-хунок внесків таких засновників та не проводять господарської діяль-ності, за винятком отримання пасивних доходів.
Пунктом 1.32 статті 1 зазначеного Закону під терміном «госпо-дарська діяльність» слід розуміти будь-яку діяльність особи, спря-мовану на отримання доходу в грошовій, матеріальній або нематері-альній формах, у разі коли безпосередня участь даної особи в організації такої діяльності є регулярною, постійною та суттєвою.
Пунктом 7.11.6 пункту 7.11 статті 7 цього Закону визначено, що від оподаткування звільняються такі доходи неприбуткових органі-зацій, що отримані у вигляді разових або періодичних внесків за-сновників та членів, пасивних доходів.
Приклад 1. Всеукраїнська асоціація працівників підприємств по виготовлен-ню та реалізації окулярної оптики «Укроптика» являє собою асоціацію, створену для представлення інтересів засновників згідно зі статтею 3 Закону України «Про підприємства в Україні». Асоціація має статус юридичної особи і зареєстрована в органах державної податкової служби як неприбуткова організація відповідно до абзацу «д» підпункту 7.11.1 пункту 7.11 статті 7 Закону.
«Укроптика» в І півріччі 1999 року отримала доходи:
добровільні внески (не підлягають оподаткуванню).
Приклад 2. Асоціація «Укрхолод» створена рішенням Загальних зборів упо-вноважених представників підприємств, які займаються виробництвом, впрова-дженням, сервісним обслуговуванням та ремонтом холодильної техніки й устатку-вання. Згідно зі своїм статутом асоціація має право отримувати та розпоряджатися одержаним прибутком, який може поділятися між засновниками, що суперечить вимогам абзацу «д» підпункту 7.11.1 та підпункту 7.11.8 пункту 7.11 статті 7 Зако-ну. Таким чином, зазначена асо

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Методичні рекомендації щодо визначення структури ознаки неприбуткових установ (організацій)» з дисципліни «Звітність бюджетних організацій»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Технічні засоби захисту інформації
. СУТНІСТЬ ТА ЕКОНОМІЧНА ОСНОВА ГРОШОВОГО ОБОРОТУ
Технічні засоби для організації локальних мереж типу ETHERNET. Пр...
Повседневный опыт и научное знание
Інвестиційний процес у державі з ринковою економікою


Категорія: Звітність бюджетних організацій | Додав: koljan (06.03.2011)
Переглядів: 1478 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП