Реалізація планів європейської інтеграції у сфері політики наштовхнулася на перешкоду так званих державницьких інтересів. Це підтвердили спроби утворити у 50-х роках в рамках Ради Європи та Європейського співтовариства вугілля і сталі європейських політичних організацій. Фіаско Європейського оборонного співтовариства було ударом для ентузіастів політичного об'єднання Європи. Це означало повернення до «політики малих кроків» і досягнення поставленої мети обхідним шляхом. Єдиною до застосування формою реалізації об'єднання в тогочасних умовах стала економічна інтеграція. На початку 60-х років питання політичної єдності Європи постало знову. Однак позиції щодо способів і форми її втілення були різними - від федеральних ідей, яким особливо симпатизувала Німеччина, до концепції менш тісної співпраці, з дотриманням певної суверенності. Запеклим прихильником ідеї об'єднаної Європи, яка базувалася б на конфедераційній моделі, була Франція. Започаткування в 70-х роках Європейського політичного співробітництва (ЄПС) як міжнародної системи консультацій зі спільної зовнішньої політики, було першим конкретним і вдалим кроком у напрямку вироблення системи постійних контактів і співпраці дер-жав-членів Європейських Співтовариств у спільному формуванні зовнішньої політики. Головною метою ЄПС стало прагнення до формування та реалізації спільної європейської зовнішньої політики. Така система повинна була слугувати кращому розумінню становища держав-членів, обміну 82 інформацією, особливо політичного характеру, гармонізації точок зору окремих держав, подоланню перешкод у формуванні спільної позиції, а також зміцненню солідарності між сторонами ЄПС. Важливим етапом у процесі політичного об'єднання західноєвропейських держав було прийняття 1986 р. Єдиного європейського акту (ЄЄА). Він офіційно вводив у коло координаційних зусиль членів Співтовариства «політичні й економічні аспекти безпеки». Ця формула була результатом досить складного компромісу, який враховував інтереси нейтральної Ірландії, а також особливу позицію Греції й Данії, які виступали проти поширення співробітництва на «сферу озброєнь, продаж зброї третім країнам, на політику оборони та питання роззброєння». Було вирішено також, не зважаючи на зусилля Італії, що аспекти «оборони» взагалі будуть вилучені з тексту ЄЄА. Франко-німецький проект, що ліг в основу § 6 ст. ЗО ЄЄА, вже не розглядав питання військової політики, а обмежувався лише «технологічним та промисловим співробітництвом, необхідним для забезпечення безпеки». Отже, ЄЄА залишив військові аспекти співробітництва за межами компетенції органів ЄЕС.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «ПОЛІТИЧНА ІНТЕГРАЦІЯ КРАЇН ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ» з дисципліни «Європейський Союз: політика, економіка, право»