ПРОГРАМА РЕСТРУКТУРИЗАЦІЇ УКРАЇНСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ ПО-ШТОВОГО ЗВ’ЯЗКУ «УКРПОШТА»
Як приклад використання комбінації різних заходів щодо рест-руктуризації підприємства розглянемо Програму реструктуризації Українського об’єднання поштового зв’язку «Укрпошта», яка була затверджена Постановою Кабінету Міністрів України від 4 січня 1998 року і почала виконуватися в централізованому порядку. Програма передбачала здійснення організаційно-економічних, правових і технічних заходів, спрямованих на зміну структури об’єднання, його управління та організаційно-правової форми, що мали забезпечити підвищення якості, розширення асортимен-ту та зростання обсягів послуг поштового зв’язку, фінансове оздоровлення об’єднання. Необхідність реструктуризації «Укрпошти» зумовлювалася тим, що обсяги надання послуг поштового зв’язку об’єднанням та його підприємствами мали стійку тенденцію до спаду. Водно-час самі послуги характеризувалися невисокою якістю, а вироб-ництво — надмірною витратністю, низьким рівнем продуктивно-сті праці та заробітної плати працівників, автоматизації та меха-нізації виробничих процесів. Головними недоліками структури об’єднання були громізд-кість і затратність, адміністративні методи управління, відсут-ність механізму генерування доходів. Недосконалість системи управління полягала насамперед у недостатньо ефективному вза-ємозв’язку її елементів, паралелізмі та дублюванні функцій на рі-зних рівнях. Послуги поштового зв’язку підприємствам, органі-заціям та населенню України надавали тоді 27 поштамтів, 536 вузлів зв’язку та близько 16 тис. стаціонарних відділень зв’язку, причому 20% (без урахування доходів від доставки пенсії — 60%) відділень зв’язку були збитковими. Мета реструктуризації — перетворити монопольне об’єднання на ефективне конкурентоспроможне підприємство, зорієнтоване на споживача, а також оптимізувати управління технологічним процесом і фінансовими ресурсами. Щоб досягти цієї мети, передбачено вирішити такі завдання: • привести основні фонди, матеріальні та людські ресурси у відповідність до обсягів надання послуг згідно зі світовими стан-дартами та попитом споживачів; • розробити ефективну організаційну, функціональну, техно-логічну систему управління; • створити систему управління фінансами, сконцентрувавши доходи на рівні підприємства, й організувати кошторисне фінан-сування філій, представництв та інших відособлених підрозділів, щоб забезпечити ефективний і гармонійний розвиток поштового зв’язку в усіх регіонах України. Реструктуризація має відбутися в два етапи. На першому етапі програмою було передбачено перетворити об’єднання на підприємство, створивши в його складі вертикаль-ні організаційні спеціалізовані структури: • з оброблення й перевезення всіх видів поштових відправлень між зональними вузлами, обласними центрами, а також у межах областей; • з продажу послуг поштового зв’язку, організації доставляння всіх видів поштових відправлень з поштових відділень до спожи-вачів та роботи зі споживачами. При цьому на дирекцію «Укрпошти» покладаються функції стратегічного планування, управління фінансами, проведення кадрової політики, розроблення єдиних стандартів та нор-мативів внутрішньооператорської діяльності. Зауважимо, що перший етап реструктуризації було завершено до 1 серпня 1999 року. Насамперед принципово змінилася органі-заційна структура управління поштовим зв’язком завдяки створен-ню на базі об’єднання «Укрпошта» єдиного підприємства пошто-вого зв’язку, до складу якого на правах філій увійшли 29 дирекцій. Крім того, у регіональних дирекціях залежно від типу струк-тури станом на 1 серпня утворено 501 вузол зв’язку, 24 пош-тамти, 15 центрів оброблення та перевезення пошти, 4 центри перевезення пошти, 5 зональних вузлів оброблення пошти, 15 тис. відділень зв’язку, в тому числі 14 тис. сільських, 145 пересу-вних відділень, 293 пункти зв’язку. Водночас упродовж останнього півріччя було закрито 248 стаціонарних відділень зв’язку, замість яких відкрито 22 пересу-вні відділення, 137 пунктів зв’язку. Такі заходи дали змогу пошті значно зменшити витрати, а для споживача збереглася можли-вість користуватися послугами поштовиків у повному обсязі.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «ПРОГРАМА РЕСТРУКТУРИЗАЦІЇ УКРАЇНСЬКОГО ОБ’ЄДНАННЯ ПО-ШТОВОГО ЗВ’ЯЗКУ «УКРПОШТА»» з дисципліни «Фінансова санація та банкрутство підприємств»