ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Соціологія » Соціальна інфраструктура і політика

ОРГАНИ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ ОХОРОНИ ДОВКІЛЛЯ
Для ефективного екологічного регулювання в Україні існує система органів управління — це юридично відособлені державні, самоврядні і громадські інституції, вповноважені здійснювати організаційно-розпорядчі, координаційні, консультативні, організаційно-експертні, контрольні та інші функції в галузі забезпечення екологічної безпеки, ефективного використання природних ресурсів і охорони навколишнього природного середовища.
Системи органів управління в галузі охорони навколишнього природного середовища включає:
1. Органи загального державного управління.
2. Органи спеціального державного управління.
3. Органи місцевого самоврядування.
4. Органи громадського управління.
Органи державного управління з регулювання відносин щодо охорони навколишнього природного середовища отримали такі повноваження.
Верховна Рада України: визначає основні напрями державної політики в галузі охорони природного середовища; затверджує державні екологічні програми; визначає правові основи регулю-вання відносин у галузі охорони навколишнього природного се-редовища; приймає рішення про припинення діяльності підпри-ємств і об’єктів у разі порушення ними законодавства про охорону навколишнього природного середовища; визначає повноваження Рад народних депутатів, порядку організації та ді-яльності органів управління в галузі охорони навколишнього се-редовища, використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки; встановлює правовий режим зон надзвичай-ної ситуації, статусу потерпілих громадян та оголошення таких зон на території республіки.
Верховна Рада Автономної Республіки Крим: визначає поря-док організації та діяльності органів управління в галузі охорони навколишнього середовища і використання природних ресурсів; визначає повноваження Рад народних депутатів у галузі охорони навколишнього середовища і раціонального використання при-родних ресурсів; забезпечує реалізацію екологічної політики України, екологічних прав громадян; затверджує екологічні про-грами; організує вивчення навколишнього середовища; створює і визначає статус позабюджетних, резервних, у т. ч. валютних фондів для фінансування програм та інших заходів щодо охорони навколишнього середовища; приймає рішення про організацію тери-торій та об’єктів, що підлягають особливій охороні, встановлює додаткові категорії; припиняє діяльність підприємств у разі по-рушення ними законодавства про охорону навколишнього середо-вища; встановлює в разі потреби нормативи екологічної безпеки, більш суворі, ніж ті, що діють в цілому на території України.
Кабінет Міністрів України: здійснює реалізацію визначеної Верховною Радою України екологічної політики; забезпечує роз-робку державних, республіканських, міждержавних і регіональ-них екологічних програм; координує діяльність міністерств, ві-домств, інших установ та організацій України у питаннях охорони навколишнього середовища; встановлює порядок розробки та затвердження екологічних нормативів, лімітів використання природних ресурсів, викидів і скидів забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, розміщення відходів; встановлює порядок визначення плати та її граничних розмірів за корис-туванням природними ресурсами, забруднення навколишнього природного середовища, розміщення відходів, інші види шкідли-вого впливу на нього; приймає рішення про організацію катего-рій та об’єктів природно-заповідного фонду країни; організує екологічне виховання та екологічну освіту громадян; приймає рішення про зупинення або припинення діяльності підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності та підпоряд-кування, в разі порушення ними екологічного законодавства.
Міністерство охорони навколишнього природного середовища та ядерної безпеки України та його органи на місцях: здійсню-ють комплексне управління в галузі охорони навколишнього природного середовища в країні, проводять єдину науково-технічну політику з питань охорони навколишнього природного середовища і використання природних ресурсів, координують
діяльність міністерств, відомств, підприємств, установ і організа-цій у цій галузі; ведуть державний контроль за використанням і охороною земель, надр, поверхневих і підземних вод, атмосфер-ного повітря, лісів та іншої рослинності, тваринного світу, мор-ського середовища та природних ресурсів територіальних вод, континентального шельфу і виключної (морської) економічної зони держави, а також за додержанням норми екологічної безпе-ки; забезпечують роботу державної екологічної інформаційної системи; затверджують нормативи, правила, беруть участь у роз-робці стандартів щодо регулювання використання природних ре-сурсів і охорони навколишнього природного середовища від за-бруднення та інших шкідливих впливів; здійснюють державну екологічну експертизу; одержують безплатно від міністерств, ві-домств, підприємств, установ та організацій інформацію, необ-хідну для виконання покладених на них завдань; видають дозво-ли на захоронення (складування) промислових, побутових та інших відходів, викиди шкідливих речовин у навколишнє при-
родне середовище та спеціальне використання природних ресур-сів, відповідно до законодавства України; обмежують чи зупи-няють діяльність підприємств і об’єктів незалежно від їх підпо-рядкування та форм власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів на використання приро-дних ресурсів, з підвищенням лімітів, викидів, скидів забрудню-ючих речовин; подають позиви про відшкодування збитків і втрат, заподіяних унаслідок порушення законодавства про охо-рону навколишнього природного середовища; складають прото-коли та розглядають справи про адміністративні правопорушення в галузі охорони природного середовища й використання природних ресурсів; керують заповідною справою, ведуть Червону
книгу України; координують роботу інших спеціально вповноважених органів державного управління в галузі охорони навко-лишнього природного середовища та використання природних ресурсів; здійснюють міжнародне співробітництво з питань охо-рони навколишнього природного середовища, вивчають, узагаль-нюють і поширюють міжнародний досвід у цій галузі, організу-ють виконання зобов’язань України відповідно до міжнародних угод з питань охорони навколишнього природного середовища.
Місцеві Ради народних депутатів у галузі охорони навко-лишнього природного середовища здійснюють певні повноваження:
• забезпечують реалізацію екологічної політики України, екологічних прав громадян;
• дають згоду на розміщення на своїй території підприємств, установ і організацій;
• з урахуванням екологічних вимог затверджують проекти планування і забудови населених пунктів, їх генеральні плани та схеми промислових вузлів;
• видають і скасовують дозволи на відособлене спеціальне використання природних ресурсів місцевого значення;
• затверджують місцеві екологічні програми;
• організують вивчення навколишнього природного середо-вища;
• створюють і визначають статус позабюджетних, резервних, у тому числі й валютних фондів для фінансування програм та інших заходів щодо охорони навколишнього природного сере-довища;
• організують у разі необхідності проведення екологічної екс-пертизи;
• затверджують інформування населення про стан навколишнього природного середовища;
• організовують роботи з ліквідації екологічних наслідків аварії, залучають до цих робіт підприємства, установи та організації, незалежно від їх підпорядкування та форми власності, і громадян;
• приймають рішення про організацію територій та об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення та інших тери-торій, що підлягають особливій охороні;
• здійснюють контроль за додержанням законодавства про охорону навколишнього природного середовища;
• припиняють господарську діяльність підприємств, уста-нов і організацій місцевого підпорядкування, а також обмежу-ють чи припиняють (тимчасово) діяльність не підпорядкованих Раді підприємств, установ та організацій у разі порушення ни-ми законодавства про охорону навколишнього природного се-редовища;
• координують діяльність відповідних спеціально вповнова-жених державних органів управління в галузі охорони навколишнього природного середовища та використання природних ресур-сів на території місцевої Ради народних депутатів.
Виконавчі і розпорядчі органи місцевих Рад народних де-
путатів:
• здійснюють реалізацію рішень відповідних Рад народних депутатів;
• координують діяльність місцевих органів управління, під-приємств, установ і організацій, розташованих на території міс-цевої Ради народних депутатів, незалежно від форм власності та підпорядкування;
• організують розробку місцевих екологічних програм;
• визначають нормативи плати і розміри платежів за забруд-нення навколишнього середовища та розміщення відходів;
• затверджують для підприємств, установ та організацій лімі-ти використання природних ресурсів, за винятком ресурсів рес-публіканського значення, ліміти викидів і скидів забруднюючих речовин у навколишнє природне середовище, за винятком вики-дів і скидів, що призводить до забруднення природних ресурсів республіканського значення або навколишнього природного се-редовища за межами території цієї Ради народних депутатів, та ліміти розміщення відходів;
• організують збирання, переробку, утилізацію і захоронення промислових, побутових та інших відходів на своїй території;
• формують і використовують місцеві позабюджетні фонди охорони навколишнього природного середовища і використання природних ресурсів;
• забезпечують систематичне та оперативне інформування насе-лення, підприємств, установ та організацій і громадян про стан навколишнього природного середовища, захворюваності населення;
• організують екологічну освіту та екологічне виховання громадян;
• приймають рішення про організацію територій та об’єктів природно-заповідного фонду місцевого значення.
Громадське управління в галузі охорони навколишнього при-родного середовища здійснюється громадськими об’єднаннями, якщо така діяльність передбачена їх статутами, зареєстрованими відповідно до законодавства України. Громадські природоохо-ронні об’єднання мають право:
■ розробляти і пропагувати природоохоронні програми;
■ утворювати громадські фонди охорони природи за пого-дженням з місцевими Радами народних депутатів за рахунок власних коштів і добровільної трудової участі членів громадських об’єднань, виконувати роботи з охорони та відтворення природ-них ресурсів, збереження та поліпшення стану навколишнього середовища;
■ брати участь у проведенні спеціально вповноваженими дер-жавними органами управління в галузі охорони навколишнього середовища перевірок виконання підприємствами, установами та організаціями природоохоронних планів і заходів;
■ проводити громадську екологічну експертизу, обнародувати її результати і передавати їх органам, уповноваженим приймати рішення;
■ одержувати у встановленому порядку інформацію про стан навколишнього середовища, джерела його забруднення, програ-ми і заходи щодо охорони навколишнього середовища;
■ виступати з ініціативою проведення референдумів із питань, пов’язаних з охороною природи, використанням природних ре-сурсів та забезпеченням екологічної безпеки;
■ вносити до відповідних органів пропозиції про організацію території та об’єктів природно-заповідного фонду.
Метою управління в галузі охорони навколишнього середо-вища є реалізація законодавства, контроль за додержанням вимог екологічної безпеки, забезпечення проведення ефективних і ком-плексних заходів щодо охорони навколишнього середовища, ра-ціонального використання природних ресурсів, досягнення узго-дженості дій державних і громадських органів.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «ОРГАНИ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ ОХОРОНИ ДОВКІЛЛЯ» з дисципліни «Соціальна інфраструктура і політика»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: АО "МММ" Історія, наслідки та реклама
Відмінність між балансовим прибутком і грошовим потоком
Інноваційна форма інвестицій
. Аудит податку на додану вартість сільськогосподарських товарови...
Действие и противодействие


Категорія: Соціальна інфраструктура і політика | Додав: koljan (26.02.2011)
Переглядів: 1572 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП