ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Соціологія » Соціальна інфраструктура і політика

СИСТЕМА ДОГОВІРНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ОПЛАТИ ПРАЦІ
Соціальне партнерство — це система правових і організацій-них норм, принципів, структур, показників, угод, спрямованих на забезпечення взаєморозуміння і злагоди між партнерами (найма-ними працівниками, роботодавцями, державними органами вла-ди) в регулюванні соціально-трудових відносин.
Соціальне партнерство підтримується прагненням держави, роботодавців та найманих працівників досягти загального блага у суспільстві, яке можна визначити чотирма показниками:
• зростання продуктивності праці повинно перевищувати зростання середньої заробітної плати;
• збільшення валового національного продукту;
• удосконалення техніки і технології виробництва, науково-технічний прогрес;
• зростання рівня життя населення.
Соціальне партнерство ґрунтується на таких принципах:
• визнання неоднаковості інтересів різних соціальних груп, права кожної групи мати власні економічні інтереси, які можуть не збігатися з інтересами іншої групи;
• усвідомлене бажання сторін дійти взаєморозуміння, погоджуватись на компроміси, співробітничати в ім’я соціального миру;
• надання можливостей брати участь у прийнятті рішень що-до управління господарством, у розподілі створеного продукту;
• відмова від ідеї про гармонійну соціальну утопію;
• відмова від класової боротьби.
Представники держави, підприємців і профспілок, будучи заін-тересованими учасниками регулювання соціально-трудових відносин, рівною мірою відповідальні за розробку взаємоприйнятних рішень і збереження соціального спокою.
Роль держави у соціальному партнерстві специфічна, що ви-значається її двоїстим становищем — як власника певної частки засобів виробництва і як законодавця, гаранта соціального миру в суспільстві.
У тристоронній співпраці держави, підприємців (роботодавців), профспілок (захисників найманих працівників) основні їх функції мають такий вигляд.
Держава в особі парламенту та уряду розробляє законодавчі акти, забезпечує правове регулювання взаємовідносин між парт-нерами, встановлює, гарантує і контролює дотримання мінімаль-них норм у сфері праці та соціально-трудових відносин (умови оплати праці, відпочинку, соціального захисту населення).
Підприємці (роботодавці), захищаючи свої інтереси і права як власників засобів виробництва, у соціальному партнерстві вба-чають можливість проведення погодженої технічної, економічної та соціальної політики, розвиток виробництва без різких потря-сінь і руйнівних конфліктів. На них покладається основний тягар відповідальності за результати господарювання, забезпечення належних умов праці і соціального захисту трудівників.
Профспілки (як захисники та виразники інтересів найманих працівників) покликані виборювати й захищати соціальні, еконо-мічні та професійні права робітників і службовців, боротися за соціальну справедливість, сприяти створенню для людини належних умов праці й життя.
Співробітництво соціальних партнерів здійснюється у формі консультацій, переговорів, які в більшості випадків закінчуються укладанням тарифних угод і колективних договорів.
Договірне регулювання оплати праці найманих працівників під-приємств здійснюється на основі системи тарифних угод, що укла-даються на національному (генеральна тарифна угода), галузевому (галузева тарифна угода), регіональному (регіональна тарифна уго-да), виробничому (тарифна угода як складова частина колективного договору) рівнях. Такі угоди укладають з метою забезпечення ефек-тивного розвитку економіки, захисту соціально-економічних і тру-дових інтересів працівників, запобігання можливим негативним на-слідкам при проведенні економічних реформ.
Сторонами генеральної угоди виступають:
• професійні спілки, що об’єдналися для ведення колективних переговорів і укладання генеральної угоди і представляють біль-шість членів профспілок — найманих працівників країни;
• власники або вповноважені ними органи, що об’єдналися для ведення колективних переговорів і укладання генеральної угоди, на підприємствах яких зайнята більшість найманих пра-цівників країни;
• органи державної виконавчої влади, що мають на це відпо-відні повноваження Кабінету Міністрів України.
Сторонами галузевої угоди виступають:
• професійні спілки, що об’єдналися для ведення колективних переговорів і укладання галузевої угоди, якщо вони мають на це відповідні повноваження, які дозволяють їм погоджувати норми цих угод при укладанні колективних договорів на більшості під-приємств галузі;
• власники або вповноважені ними органи, що об’єдналися для ведення колективних переговорів і укладання галузевої уго-ди, на підприємствах яких зайнята більшість найманих працівни-ків галузі;
• органи державної виконавчої влади, що мають на це відпо-відні повноваження Кабінету Міністрів України.
Сторонами регіональної угоди є:
— професійні спілки, що об’єдналися для ведення колектив-них переговорів і укладання регіональної угоди, якщо вони ма-ють на це відповідні повноваження від трудових колективів підприємств, які є комунальною власністю;
— місцеві ради народних депутатів або органи, яких вони вповноважили управляти комунальною власністю.
Сторонами колективного договору на державному підпри-ємстві є адміністрація або керівник підприємства, з одного бо-ку, і трудовий колектив або вповноважений ним орган — з ін-шого.
Контроль за додержанням колективних договорів і угод здійс-нюють: професійні спілки та інші органи, що представляють ін-тереси трудящих і власників як сторони угод і договорів; органи Міністерства праці та соціальної політики України; фінансові ор-гани. Вищий нагляд за додержанням умов колективних договорів і угод здійснює Генеральний прокурор України та підпорядковані йому прокурори.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «СИСТЕМА ДОГОВІРНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ОПЛАТИ ПРАЦІ» з дисципліни «Соціальна інфраструктура і політика»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Windows Debugging Tools: диагностика и исправление BSOD
ЕКОНОМІЧНІ ТА СОЦІАЛЬНІ НАСЛІДКИ ІНФЛЯЦІЇ
ТЕОРЕТИЧНІ ДЖЕРЕЛА ФІНАНСОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ
Якість створення продукту
Аудит визнання запасів і правильності їх оцінки


Категорія: Соціальна інфраструктура і політика | Додав: koljan (25.02.2011)
Переглядів: 1085 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП