Капуто, Джон Д. (Caputo, John D.) Нар. 26 жовтня 1940 p., Філадельфія, Пенсильванія, CLUA. Філософ релігії і теоретик етики Починаючи з публікації в 1993 р. своєї праці "Проти етики", Джон Д. Капуто здобув найбільшу відомість як теоретик постмодерністської етики. Проте виклик, який Капуто кинув модерністській етиці, може бути належно оцінений лише в контексті зацікавлення, яке знайшло свій вияв у всіх його наукових розвідках, завдяки опрацюванню та розширенню критики модерністської раціональності, яку він спочатку знайшов у творах Томи Аквінського та Марті-на Гайдеґера, а згодом у працях Сьорена К'єркеґора, Шридриха Ніцше, Емануеля Ле-вінаса, а найбільше Жака Дерида. У своїх ранніх дослідженнях містицизму у Гайдеґера та Томи Аквінського Капуто докладав всіх можливих зусиль, аби підірвати пріоритет, який надається ratio в модерній думці через застосування домодерної, містико-релігійної герменевтики побожності. І в своїй "Радикальній герменевтиці" (1987), і в праці "Деміфологізуючи Гайдеґера" (1993) Капуто й далі критикує модерністську раціональність, але тут він відступає від свого колишнього домодерністського підходу на користь деконструкції Дерида. В цих текстах він відкидає і міфологізацію Буття, і звернення до первісної етики, котра, як він сам тепер твердить, спотворює думку Гайдеґера, і висуває проект осмислення постмодерної історизованої раціональності, яка, на його думку, буде сумісною з нефундаментальною етикою. Така етика, що виникає в "Проти етики" як вид постмодерністської антиетики, відірвана і від прагнення містичної релігійності та універсального розуму опрацювати концепт обов'язку, натомість ґрунтуючись на переконаності, що "обов'язок виникає" (Caputo, 1993: 6), тобто що обов'язок, як конкретний і можливий, завжди чинить опір здатності абстрактного, необхідного й універсального концепту містити його в собі, водночас залишаючись примусовим. Після публікації "Проти етики" наукова праця Капуто знову зосередилась більш виразно на питаннях про релігійний досвід, що зумовлювали його ранні праці, проте тепер він переосмислив ці питання у світлі свого пізнішого прочитання творів Дерида і намагається формулювати постмодерну релігію в стилі Дерида, оперту на концепцію Бога без Буття (Caputo: 1997).
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Капуто, Джон Д.» з дисципліни «Енциклопедія постмодернізму»