ОСНОВНІ ФОРМИ ДЕРЖАВНОЇ СТАТИСТИЧНОЇ ЗВІТНОСТІ З ПРАЦІ
У 2001 р. в Україні існувало 25 форм державної звітності з праці, які містять 13,6 тис. показників. Збір та розробка 11 (44 форм централізування в органах державної статистики (2,1 тис. (15,4 показників. Більша частина нецентралізованих форм статистичної звітності (90 % показників) збираються державними службами зайнятості і стосуються питань зареєстрованого безро-біття та працевлаштування громадян. Інформація зі статистики праці широко використовується на всіх рівнях для аналізу соціально-економічного стану, публіку-ється в тематичних, відомчих та міжнародних стандартах, видан-нях, а також надається користувачам на їх запити. У даний час система показників з питань статистики праці є оптимальною з точки зору задоволення потреб користувачів. Розширення її відбувається за окремими дорученнями уряду. З іншого боку, перехід до міжнародних стандартів у галузі статистики праці потребує запровадження нових обстежень. З метою ефективного витрачання коштів та оптимізації звітного навантаження на підприємства зазначені обстеження плануються на вибірковій основі. Так, у статистичну практику введено вибір-кове обстеження вартості робочої сили, а також планується об-стеження структури заробітної плати. Плануються зміни форм статистичної звітності, зокрема №9-ДС «Розподіл чисельності працівників державної служби, які займають посади керівників і спеціалістів». Планується від-мінити форми №1-ПВ термінова (місячна) «Звіт з праці» та №1-ПВ (заборгованість) «Звіт про стан заборгованості» в існу-ючому вигляді, натомість запроваджуються нові форми держав-ної статистичної звітності «Звіт з праці» №1-ПВ термінова (мі-сячна) та №1-ПВ (квартальна). Фактично ці дві форми містять таку саму кількість показників, що й форми, які передбачається відмінити. Принциповим є те, що замість двох форм місячної звітності запроваджується одна, це значно спрощує систему збору й обробки інформації та зменшує витрати праці підпри-ємств. Така система поточного спостереження дасть змогу по-силити контроль за потоками та якістю інформації, особливо на територіальному рівні, а також підвищити рівень її використан-ня, і забезпечити економію коштів та скоротити трудовитрати на збір і обробку даних. Щодо нецентралізованої статистичної звітності, що збираєть-ся і розробляється органами Державної служби зайнятості, вне-сення змін до форм звітності можливо після прийняття нової ре-дакції Закону України «Про зайнятість населення».
Ви переглядаєте статтю (реферат): «ОСНОВНІ ФОРМИ ДЕРЖАВНОЇ СТАТИСТИЧНОЇ ЗВІТНОСТІ З ПРАЦІ» з дисципліни «Статистика праці»