Державне регулювання бухгалтерського обліку та фінансової звітності
Згідно з Законом України «Про бухгалтерський облік та фі- нансову звітність в Україні» (розд. ІІ ст. 6) державне регулювання бухгалтерського обліку та фінансової звітності в Україні здійсню- ється з метою: 碰 створення єдиних правил ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності, які є обов’язковими для всіх під- приємств та господарств і захищають інтереси користувачів; 碰 удосконалення бухгалтерського обліку та фінансової звітності.
20 Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фі- нансової звітності здійснює Міністерство фінансів України, яке затверджує Національні Положення (стандарти) бухгалтерського обліку, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерсь- кого обліку та складання фінансової звітності. Порядок ведення бухгалтерського обліку та складання фінан- сової звітності в банках встановлюється Національним банком України відповідно до Закону про бухгалтерський облік та фінан- сову звітність та Національних Положень (стандартів) бухгалтер- ського обліку України. Порядок ведення бухгалтерського обліку та складання фінан- сової звітності бюджетних установ установлюються Державним казначейством України відповідно до законодавства. Міністерства, інші центральні органи виконавчої влади у ме- жах своєї компетенції відповідно до галузевих особливостей роз- робляють на базі Національних Положень (стандартів) бухгал- терського обліку методичні рекомендації щодо їх застосування. При Міністерстві фінансів України утворюється методологічна рада з бухгалтерського обліку з висококваліфікованих спеціаліс- тів, спеціалістів міністерств та інших центральних органів вико- навчої влади, підприємств, представників громадських організа- цій, бухгалтерів та аудиторів України. Методологічна рада з бухгалтерського обліку діє на підставі «Положення про методологічну раду з бухгалтерського обліку». Це положення та її персональний склад затверджується Мініс- терством фінансів України. Методологічна рада з бухгалтерського обліку діє як дорадчий орган при Міністерстві фінансів України з метою: 倈 організації розробки та розгляду проектів Національних По- ложень (стандартів) бухгалтерського обліку, інших нормативно- правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку та складан- ня фінансової звітності; 倈 удосконалення організаційних форм і методів бухгалтерсько- го обліку в Україні; 倈 методологічного забезпечення впровадження сучасної техно- логії збору та обробки обліково-економічної інформації; 倈 розробки рекомендацій щодо використання системи підготов- ки, перепідготовки та підвищення кваліфікації бухгалтерів. Враховуючи важливість аграрного сектора економіки та особ- ливості в організації бухгалтерського обліку Міністерство аграр- ної політики наказом від 4 грудня 2000 р. за № 241/107 затверди- ло «Положення про Науково-методичну Раду (Центр) «Облік, звіт- ність та аудит у галузях агропромислового виробництва». Згідно з
21 цим положенням Науково-методична Рада є методично-дорадчим органом Міністерства аграрної політики, що створена для коор- динації зусиль та організації робіт з наукового, навчального, ме- тодичного та практичного забезпечення облікової політики в га- лузях агропромислового виробництва. Основними завданнями центру є: ࿈ методичне забезпечення обліку та звітності в агропромисло- вому комплексі, розробка нових і постійне вдосконалення діючих положень системи бухгалтерського обліку і аудиту, підготовка інструктивних матеріалів, положень, наказів; ࿈ координація наукових досліджень з проблем бухгалтерського обліку, звітності та аудиту, комп’ютеризації обліково-обчислю- вальних робіт, впровадження в практику господарської діяльності підприємств, установ і організацій результатів досліджень; ࿈ надання методичної допомоги у питаннях організації обліко- во-аналітичної роботи на підприємствах та організаціях агропро- мислового виробництва; ࿈ виявлення через систему обліку, контролю і економічного аналізу невикористаних можливостей у фінансово-господарській діяльності об’єднань, підприємств, установ та організацій, підго- товка пропозицій для їх реалізації; ࿈ підготовка відповідно до галузевих особливостей проектів нор- мативних актів, стандартів з бухгалтерського обліку, звітності та аудиту, надання допомоги в їх застосуванні на практиці; ࿈ методичне забезпечення підготовки і підвищення кваліфіка- ції спеціалістів з бухгалтерського обліку, аудиту і аналізу госпо- дарської діяльності, підготовка і видавництво навчальної, науко- вої і спеціальної літератури; ࿈ проведення науково-практичних семінарів, конференцій з найважливіших проблем бухгалтерського обліку, звітності, еко- номічного аналізу, фінансового менеджменту; ࿈ організація тимчасових творчих колективів (секцій) для роз- робки і впровадження методик і рекомендацій з удосконалення обліку і аудиту; ࿈ організаційне та методичне забезпечення процесів станов- лення аудиторських служб в аграрному секторі економіки; ࿈ співробітництво з міністерствами сільського господарства, на- уковими та навчальними закладами інших країн.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Державне регулювання бухгалтерського обліку та фінансової звітності» з дисципліни «Теорія бухгалтерського обліку»