Аналіз доходів—це частина економічної стратегії торгового підприємства. Він спрямований на створення економічних умов, що забезпечують відшкодування постійних витрат підприємства, покриття змінних витрат, які залежать від обсягу реалізації продукції, повної і своєчасної оплати всіх видів податків, обов'язкових платежів та забезпечення отримання прибутку. Досягнення цих умов пов'язане з: 1) обгрунтуванням цін на товари, які закуповуються; 2) раціональністю умов комерційних угод; 3) встановленням економічно обгрунтованих цін продажу товарів, які стимулюють збільшення попиту і, відповідно, реалізації; 4) скороченням кількості ланок товаропросування, яке дозволяє збільшити розміри доходів за рахунок скорочення кількості посередників; 5) формуванням оптимального асортименту товарів для реалізації, які відповідали б структурі споживчого попиту та забезпечували б отримання необхідного обсягу доходів; 6) диверсифікацією діяльності (асортиментної, регіональної, за видами діяльності), що дозволяє забезпечувати компенсацію можливих втрат доходу у випадку несприятливих змін на окремих товарних, регіональних ринках чи погіршення можливостей здійснення окремих видів діяльності. Таким чином, аналіз доходів торгового підприємства передбачає: - обгрунтування видів діяльності, доцільних для здійснення торговим підприємством; - встановлення критеріїв ефективності укладання комерційних угод для закупівлі товарів; —формування гнучкої цінової політики під час закупівлі та продажу товарів; — використання системи цінових знижок, своєчасність їх впровадження, що дозволяє забезпечити розширення обсягів реалізації товарів (під час надання знижок покупцям) чи збільшення обсягів доходів (під час уторговування знижок, які надаються постачальниками); —визначення економічно обгрунтованого розміру торговельних надбавок (знижок). Торговельне підприємство може застосовувати єдиний розмір торговельної надбавки чи диференціювати його за товарними групами, з урахуванням витратомісткості їх реалізації, тоді асортиментна структура обороту має суттєвий вплив на обсяги формування доходу. Стратегія аналізу доходу передбачає: - створення інформаційної бази для прийняття управлінських рішень; - проведення аналізу обсягу та складу оптимальних доходів, чинників, які визначають їх розмір та рівень, ступеня достатності отримання доходів для забезпечення самофінансування розвитку підприємства; — формування політики отримання доходів та вибір інструментів та важелів їх реалізації; - розробку прогнозу можливих варіантів отримання доходів за видами діяльності та їх експертизу щодо можливості реалізації; — формування оптимального варіанта плану доходів підприємства.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Стратегія аналізу доходів» з дисципліни «Економіка торгівлі»