ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Маркетинг та торгівля » Комунікаційна політика в діяльності державного службовця

Глобальні засоби масової комунікації як новий фактор міжнародних відносин
Існує багато причин, які привели до збільшення впливу мас-медіа на між-
народну політику. Це, насамперед, технічні відкриття та технологічні зміни
останньої чверті XX ст., які стали рушійними силами в глобальних процесах
трансформації індустрій масової комунікації та інформації. Особливо важливі
—розвиток НЗМК (супутникового, кабельного телебачення, телебачення з ви-
сокою чіткістю зображення, відео тощо), диджиталізація, світова тенденція до
спільних стандартів в комп'ютерних та телекомунікаційних індустріях, що при-
вело до посилення конкуренції в постачанні комунікаційних продуктів та по-
слуг, до конгломерування мас-медіа з комп'ютерними мультимедіа.
Однією з найважливіших тенденцій кінця XX – поч. ХХІ ст. стає невпинно
зростаюча концентрація глобальних ЗМК, зосереджена в декількох транснаціо-
нальних медіа - корпораціях—«мультимедіа-імперіях». Невпинне і бурхливе
зростання мультимедіа - імперій відбувається завдяки процесам концентрації і
конгломерації, які властиві не тільки для індустрії мас - медіа. Виникає явище
реальної влади медіакратії.
Поняття "медіакратія" виникло наприкінці XX століття у західноєвропей-
ській науковій рефлексії та журналістиці для позначення осіб, які не лише ма-
ють у приватній власності і управляють медіа - та інформаційно - комунікацій-
ними конгломератами, що були названі "мультимедіа - імперіями", а й концент-
рують величезну медіа - владу, яка врешті - решт може конвертуватися і часто
конвертується у владу політичну.
Концепція медіакратії знайшла свою легітимацію і правове закріплення й у
міжнародно - правових документах. Зокрема, в Резолюції 1003 Ради Європи
(1993 р.)"Про етичні принципи журналістики", де в розділі "Функції жур-
налістики та її етична діяльність"(параграфи 17 - 20) відзначається, що інфор-
мація та комунікація, які за допомогою медіа здійснюються журналістами на
основі нових технологій, мають вирішальне значення для розвитку людини і
суспільства. Інформація та комунікація потрібні для демократичного життя,
оскільки, якщо демократія має розвиватися і далі, вона повинна гарантувати
громадянам участь у громадських справах. Така участь була б неможливою, як-
би громадяни не отримували інформацію про суспільні справи, яку вони потре-
бують і яку медіа повинні їм надавати. Важливість інформації, зокрема радіо - і
теленовин, для культури та освіти висвітлено в Рекомендації Асамблеї №1067.
її вплив на громадську думку незаперечний. Отже, ще на початку 1990 - х років
не лише наукова й журналістська, а й європейська політична спільнота в особі
Ради Європи розуміла загрози і виклики, які йдуть від медіакратії державній
владі в цілому та державним інституціям зокрема. Оскільки Резолюція 1003 РЄ
присвячена етичним принципам журналістики, зрозуміло, що в ній не розгля-
даються соціальні та економічні підвалини такого явища, як медіакратія, не
аналізується її генеза.
Про загрози небаченої концентрації в медіа - сфері йдеться в Рекомендації
1641 (2004) Парламентської Асамблеї Ради Європи "Громадське телерадіомов-
лення", де в параграфі 1 констатується - "громадське телерадіомовлення, жит-
тєво важливий елемент демократії в Європі, під загрозою. Йому кидають ви-
клики політичні та економічні інтереси, що знаходить прояв у зростаючій кон-
куренції з боку комерційних медіа, концентрації медіа, що призводить до фі-
нансових труднощів громадського телерадіомовлення. Воно також стикається з
викликами адаптування до глобалізації та нових технологій".
Усі глобальні корпорації мають не лише свої інтереси у кількох медіа-
секторах, але й інвестують капітали у стрімко зростаючі галузі "нової еко-
номіки". Передусім, це сфери, пов'язані з Інтернетом та Інтернет - технологія-
ми. Так, глобальний медіа - титан TIME WARNER злився з могутньою Інтернет
- компанією АОВ. Перед цим до нього увійшла глобальна служба новин СNN,а
її колишній засновник і власник Тед Тернер поновив контракт на роботу в
ТIME WARNER на посаді віце - президента. Нестримне прагнення головних
гравців до диверсифікації виробництва у глобальному медіа - секторі наприкін-
ці 1990-х-на початку 2000-х рр. виявилося у серії стрімких придбань, злиттів,
стратегічних партнерств (на астрономічні суми) з компаніями - провайдерами
Інтернет - послуг, телекомунікаційними та комп'ютерними фірмами. При цьому
суми, якими оперують при підписанні угод компанії, що зливаються або утво-
рюють стратегічний альянс, сягають мільярдів доларів.
До тих, хто наслідує стратегію десяти провідних глобальних конгломератів,
належать корпорації, так би мовити, другого ярусу. Це чотири - п'ять десятків
корпорацій - регіональних або національних велетнів. Вони втримують свої по-
зиції на медіа - ринку завдяки національному протекторату у вигляді законода-
вчої підтримки (прямої або завуальованої) уряду, а також тому, що займають
вигідні ринкові ніші. Майже половина з них у Південній Америці, решта - в
Японії та Західній Європі. У різних комбінаціях ці півсотні фірм контролюють
більшість медіа у світі.
Олігополістичний характер глобальних медіа - ТНК посилюється тим, що,
крім утримання ними акцій своїх конкурентів, власники медіа - імперій часто
входять до рад директорів провідних корпорацій. Як наслідок виникає трансфо-
рмація і перерозподіл влади: мас - медіа, уособлені могутніми мультимедіа -
імперіями, перестають перебувати в ролі підлеглих до політичних партій, а по-
літичні партії, в свою чергу, опиняються великою мірою у залежності від медіа.
Таким чином, аналіз трансформацій систем масової комунікації на початку
XX1 ст. свідчить про їхні багатоаспектні складні впливи на міжнародні полі-тичні й економічні відносини в постбіполярному світі, а також окреслює деякі
нові тенденції сучасних глобальних трансформацій

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Глобальні засоби масової комунікації як новий фактор міжнародних відносин» з дисципліни «Комунікаційна політика в діяльності державного службовця»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: ВИКОНАННЯ БУДІВЕЛЬНО-МОНТАЖНИХ РОБІТ
Як наростити тИЦ без щомісячних платежів
Орфографія, морфологічний та фонетичний принцип правопису
Формування і використання резерву для відшко-дування можливих втр...
Где центр тяжести летящей ракеты?


Категорія: Комунікаційна політика в діяльності державного службовця | Додав: koljan (02.10.2011)
Переглядів: 1912 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП