ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Соціологія » Соціальна інфраструктура і політика

СОЦІАЛЬНА ДОПОМОГА ГРОМАДЯНАМ
Соціальна допомога громадянам охоплює різні види забезпе-чення найменш захищених верств населення за рахунок держав-ного та місцевих бюджетів та добровільних пожертвувань і спла-чується людям, які зазнають нестатків, як на основі перевірки їх доходу та засобів існування, так і за певними критеріями, без перевірки доходу.
Соціальній допомозі властиві такі основні характеристики, згідно з визначенням Міжнародного бюро праці:
• фінансування та виплати соціальної допомоги забезпечу-ються державним та місцевим бюджетами;
• соціальна допомога надається окремим категоріям громадян згідно з чинним законодавством;
• при оцінці нужденності враховуються доходи та розміри особистого майна, але заощадження невеликих розмірів, як пра-вило, не беруться до уваги;
• мета виплати соціальної допомоги — доведення рівня до-ходу особи до суспільно визначеного мінімуму з урахуванням низки факторів (складу сім’ї, інших виплат тощо). Розмір до-помоги не пов’язаний з попередніми доходами чи життєвим рівнем;
• розмір соціальної допомоги на відміну від виплат по соціальному страхуванню визначається суб’єктивно виходячи зі ступеня та наявних ресурсів.
Наданню соціальної допомоги передує встановлення наявнос-ті засобів існування у вигляді межі малозабезпеченості. Згідно із Законом України «Про межу малозабезпеченості» від 4 жовтня 1994 року, межа малозабезпеченості — це величина середнього сукупного доходу, який забезпечує непрацездатному громадяни-нові споживання товарів і послуг на мінімальному рівні, встанов-леному законодавством.
Межа малозабезпеченості формується за допомогою нор-
мативно-статистичного методу. Нормативним методом фор-
мується набір продовольчих товарів, який визначається відпо-відно до соціальних норм споживання для осіб непрацездат-
ного віку, що розробляються науковими установами й органі-заціями відповідного профілю. Вартість непродовольчих това-рів і послуг визначається відповідно до фактичних витрат сі-мей з низькими доходами згідно з положенням, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Вартість непродовольчих това-рів не може становити менше 15 % вартості продуктового на-бору.
Мінімальний споживчий бюджет та величина вартості прожиткового мінімуму як інструменти соціальної політики можуть бути використані:
• як орієнтири для регулювання доходів і витрат населення;
• для обґрунтування розмірів оплати праці;
• для оцінки матеріальних і фінансових ресурсів, необхід-них для реалізації поточних і перспективних соціальних про-грам;
• для регулювання міжгалузевого зростання заробітної плати, співвідношення в оплаті праці за галузями.
Для оцінки вартісної величини прожиткового мінімуму слід ви-користовувати середні ціни купівлі відповідних товарів і послуг з урахуванням усіх видів торгівлі. Зокрема, витрати на продовольчі товари можуть розраховуватись на основі середніх цін на продук-ти харчування, за якими ведуться подекадні систематичні спосте-реження в державній і кооперативній торгівлі і які друкуються
в пресі (експрес-інформація Державного комітету статистики України), а також цін на ринках.
Одним із важливих показників рівня життя населення є вар-
тісна величина межі малозабезпеченості, яка розраховується за такою формулою:
,
де Ммз — вартісна величина межі малозабезпеченості, грн;
— сума вартості споживання продуктів харчування, грн;
Ц — ціна купівлі продуктів харчування фактична, грн;
Nсп — споживання на душу населення продуктів харчування за тимчасовими нормами, кг на рік;
— сума вартості непродовольчих товарів, грн;
— вартість утримання житла, грн (квартплата та кому-нальні послуги, газ, електроенергія, радіо, телефон, телеантена);
— сума інших послуг, грн.
Для розрахунку прожиткового мінімуму (величини вартості межі малозабезпеченості) необхідно мати набір продуктів харчу-вання, які об’єднані в 11 укрупнених груп: хлібопродукти, картопля, овочі, фрукти і ягоди, м’ясопродукти, рибопродукти, яйця, цу-кор, кондитерські вироби, олія, маргарин.
Тимчасовий набір продуктів харчування на рік розраховується на основі мінімальних розмірів споживання продуктів харчуван-ня для непрацездатного населення, які розробляються Науково-дослідним інститутом харчування МОЗ України.
Грошову допомогу одержують непрацездатні громадяни — пенсіонери, середньодушовий сукупний дохід сімей яких не пе-ревищує величини вартості межі малозабезпеченості. Надання цієї допомоги може бути в матеріальній формі виходячи з конкретних умов нужденності особи.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «СОЦІАЛЬНА ДОПОМОГА ГРОМАДЯНАМ» з дисципліни «Соціальна інфраструктура і політика»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ ГРОШОВОЇ РЕФОРМИ В УКРАЇНІ
Гігантська пісочниця Google. Фільтра від Google
. СУТНІСТЬ ТА ЕКОНОМІЧНА ОСНОВА ГРОШОВОГО ОБОРОТУ
Оцінка
Визначення потреби в інвестиціях та вартості капіталу


Категорія: Соціальна інфраструктура і політика | Додав: koljan (25.02.2011)
Переглядів: 1450 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП