ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Соціологія » Соціальна інфраструктура і політика

СОЦІАЛЬНА ДОПОМОГА ГРОМАДЯНАМ
Соціальна допомога громадянам охоплює різні види забезпе-чення найменш захищених верств населення за рахунок держав-ного та місцевих бюджетів та добровільних пожертвувань і спла-чується людям, які зазнають нестатків, як на основі перевірки їх доходу та засобів існування, так і за певними критеріями, без перевірки доходу.
Соціальній допомозі властиві такі основні характеристики, згідно з визначенням Міжнародного бюро праці:
• фінансування та виплати соціальної допомоги забезпечу-ються державним та місцевим бюджетами;
• соціальна допомога надається окремим категоріям громадян згідно з чинним законодавством;
• при оцінці нужденності враховуються доходи та розміри особистого майна, але заощадження невеликих розмірів, як пра-вило, не беруться до уваги;
• мета виплати соціальної допомоги — доведення рівня до-ходу особи до суспільно визначеного мінімуму з урахуванням низки факторів (складу сім’ї, інших виплат тощо). Розмір до-помоги не пов’язаний з попередніми доходами чи життєвим рівнем;
• розмір соціальної допомоги на відміну від виплат по соціальному страхуванню визначається суб’єктивно виходячи зі ступеня та наявних ресурсів.
Наданню соціальної допомоги передує встановлення наявнос-ті засобів існування у вигляді межі малозабезпеченості. Згідно із Законом України «Про межу малозабезпеченості» від 4 жовтня 1994 року, межа малозабезпеченості — це величина середнього сукупного доходу, який забезпечує непрацездатному громадяни-нові споживання товарів і послуг на мінімальному рівні, встанов-леному законодавством.
Межа малозабезпеченості формується за допомогою нор-
мативно-статистичного методу. Нормативним методом фор-
мується набір продовольчих товарів, який визначається відпо-відно до соціальних норм споживання для осіб непрацездат-
ного віку, що розробляються науковими установами й органі-заціями відповідного профілю. Вартість непродовольчих това-рів і послуг визначається відповідно до фактичних витрат сі-мей з низькими доходами згідно з положенням, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Вартість непродовольчих това-рів не може становити менше 15 % вартості продуктового на-бору.
Мінімальний споживчий бюджет та величина вартості прожиткового мінімуму як інструменти соціальної політики можуть бути використані:
• як орієнтири для регулювання доходів і витрат населення;
• для обґрунтування розмірів оплати праці;
• для оцінки матеріальних і фінансових ресурсів, необхід-них для реалізації поточних і перспективних соціальних про-грам;
• для регулювання міжгалузевого зростання заробітної плати, співвідношення в оплаті праці за галузями.
Для оцінки вартісної величини прожиткового мінімуму слід ви-користовувати середні ціни купівлі відповідних товарів і послуг з урахуванням усіх видів торгівлі. Зокрема, витрати на продовольчі товари можуть розраховуватись на основі середніх цін на продук-ти харчування, за якими ведуться подекадні систематичні спосте-реження в державній і кооперативній торгівлі і які друкуються
в пресі (експрес-інформація Державного комітету статистики України), а також цін на ринках.
Одним із важливих показників рівня життя населення є вар-
тісна величина межі малозабезпеченості, яка розраховується за такою формулою:
,
де Ммз — вартісна величина межі малозабезпеченості, грн;
— сума вартості споживання продуктів харчування, грн;
Ц — ціна купівлі продуктів харчування фактична, грн;
Nсп — споживання на душу населення продуктів харчування за тимчасовими нормами, кг на рік;
— сума вартості непродовольчих товарів, грн;
— вартість утримання житла, грн (квартплата та кому-нальні послуги, газ, електроенергія, радіо, телефон, телеантена);
— сума інших послуг, грн.
Для розрахунку прожиткового мінімуму (величини вартості межі малозабезпеченості) необхідно мати набір продуктів харчу-вання, які об’єднані в 11 укрупнених груп: хлібопродукти, картопля, овочі, фрукти і ягоди, м’ясопродукти, рибопродукти, яйця, цу-кор, кондитерські вироби, олія, маргарин.
Тимчасовий набір продуктів харчування на рік розраховується на основі мінімальних розмірів споживання продуктів харчуван-ня для непрацездатного населення, які розробляються Науково-дослідним інститутом харчування МОЗ України.
Грошову допомогу одержують непрацездатні громадяни — пенсіонери, середньодушовий сукупний дохід сімей яких не пе-ревищує величини вартості межі малозабезпеченості. Надання цієї допомоги може бути в матеріальній формі виходячи з конкретних умов нужденності особи.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «СОЦІАЛЬНА ДОПОМОГА ГРОМАДЯНАМ» з дисципліни «Соціальна інфраструктура і політика»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: СУТНІСТЬ ТА ОСОБЛИВОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ГРОШОВОГО РИНКУ
Формування банківського портфеля цінних паперів та управління ним
ОСНОВИ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА СПЕЦИФІКА ДІЯЛЬНОСТІ ОКРЕМИХ ВИДІВ КОМЕРЦІЙ...
МАКРОЕКОНОМІЧНЕ РЕГУЛЮВАННЯ ІНВЕСТИЦІЙНОГО ПРОЦЕСУ
Умови виникнення кредитної угоди


Категорія: Соціальна інфраструктура і політика | Додав: koljan (25.02.2011)
Переглядів: 1445 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП