153 завдання «сподобатися всім», а орієнтується відповідно до особливостей і очікувань певної аудиторії (вузькопрофільній, дитячій, молодіжній, інтелектуальній тощо). У цьому разі не% можливо дати загальні рекомендації, яким бути іміджу, оскіль% ки він визначається перевагами конкретної спільноти, навіть якщо ці установки не збігаються з цінностями інших соціаль% них груп. Стратегія цільового іміджу отримала широке розповсю% дження в різних галузях сучасного життя, особливо він вия% вив себе в рекламі товарів і послуг. Отже, стратегія цільового іміджу припускає спеціально ор% ганізовану діяльність, успіх якої залежить від того, наскільки ми розуміємо очікування інших людей і відповідаємо їхнім потребам. Третю стратегію О. Змановська пропонує розглядати під назвою «розрив звичних стереотипів» або «креативний ви% бух». Вона націлена на самореалізацію та побудову оригіналь% ного іміджу, що різко дисонує на фоні звичних образів. Оригі% нальний імідж не прагне йти назустріч очікуванням людей, навпаки, він спростовує будь%які правила й закони. Такий шлях вважається кращим способом привернути до себе увагу людей і запам’ятатися надовго. У той самий час оригінальний імідж викликає амбівалентні відчуття, а нерідко неприйняття. Він вважається виправда% ним, перш за все, у творчому середовищі: у науці, шоу%індус% трії, мистецтві, у той самий час образ людини, яка здатна ро% зірвати звичні уявлення і стереотипи, володіє силою магічної дії. Серед таких харизматичних фігур — Леонардо та Вінчі, Джордано Бруно, Жанна д’Арк, Петро Перший, Катерина Друга, Зігмунд Фрейд, Федір Достоєвський, Альберт Ейнш% тейн, Сальвадор Далі, Іван Мазепа. Люди неохоче сприймають нове й поволі змінюють свої по% гляди. Першовідкривачі повинні мати достатньо мужності та терпіння для того, щоб довести своє право на визнання. Варто зазначити, що креативний імідж вимагає від свого прототипу великої сміливості. Час перемагає консерватизм, до того ж у людей є така прихована особливість, як жадоба нових вражень і бажання руйнувати звичний хід подій. 4.1.1. Техніки створення ефективного іміджобразу У розпорядженні кожного з нас є багато способів для дося% гнеДля зручності аналізу ми поділили наявні прийоми на три великі групи: 1. Техніка створення яскравого і впізнанного образу. Мета: привернути увагу, запам’ятатися, стати впізнаним. 2. Техніка формування позитивного ставлення. Мета: ви% кликати позитивні відчуття — довіру, симпатію, інтерес. 3. Техніка піднесення іміджу або посилення значущості об% разу. Мета: підвищити впливовість образу — силу, авторитет% ність, переконливість. Техніка створення яскравого і впізнаного образу: — вибір відповідного імені (неймінг); — типізація; — стилізація; — використання іміджевої символіки; — міфологізація образу; — епатаж; — сексуалізація. Техніка формування позитивного ставлення: — посилення зовнішньої привабливості; — позитивний настрій; — створення бездоганної репутації (цілеспрямоване ство% рення позитивної громадської думки про себе завдяки конструктивній поведінці й відповідності соціальним нормам); — позитивні послання іншим людям (знаки уваги й подяки, вияв пошани, привітання, компліменти, похвала); — особиста участь (вияв щирого інтересу до людей, надання підтримки і реальної допомоги); — дистанціювання від негативних символів (відмежування від компрометуючих чинників, фігур, груп). Техніка піднесення іміджу: — приєднання до безумовних соціальних цінностей; — посилення особистої влади (створення власної організа% ції, отримання керівної посади вже в наявних структу% рах, здобуття лідерства в партії або політичному русі); — зростання фізичної сили й витривалості; — посилення впевненості й внутрішньої енергії; — особистий внесок (досягнення, заслуги); — покладення на себе зобов’язань у рішенні актуальних со% ціальних завдань (благодійність, екологічні акції, прос% вітницька діяльність, спонсорство тощо); 154— приєднання до загальноприйнятих авторитетів (контак% ти з авторитетними людьми і організаціями, що пози% тивно зарекомендували себе); — створення ореолу, контексту (отримання посади або нау% кового ступеня, написання книги). Можна помітити, що одні і ті самі прийоми в житті можуть використовуватися для вирішення відразу кількох завдань. Велика частина технік описується в контексті створення яскравого і впізнанного іміджу. Запропонований розподіл на три групи умовний, це не заважає нам використовувати їх та% кож при рішенні інших завдань — формуванні позитивного ставлення і посилення значущості образу. Далі перейдемо безпосередньо до технології створення яск% равого образу.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Техніки створення ефективного імідж образу» з дисципліни «Іміджелогія»