Поняття алгоритм (від лат. algoritmus) трактується як сукупність дій (правил) для вирішення поставленого завдання. Цьому терміну дав життя узбецький математик Мухамед-ібн-Сус (арабською — аль Хорезмі). У менеджерській практиці дефініцію «алгоритм керування», очевидно, слід вживати для характеризування визначеної послідовності дій, які вибирає менеджер для розв’язання конкретної проблеми (завдання) з метою досягнення очікуваного результату (або досягнення поставленої мети і виконання призначення організації). Управлінська діяльність менеджера передбачає час від часу, залежно від робочої ситуації, алгоритмізацію процесів керування. Під алгоритмізацією розуміється створення алгоритму, що здатний реалізувати конкретний процес (у даному випадку — управлінський) чи його частину. Алгоритмізація діяльності застосовна до кожної з розглянутих функцій операційного менеджменту — планування, організації, мотивації, контролю, координації. У чому полягає її суть? Очевидно, вона покликана відповісти на запитання: «Які конкретно дії менеджер має «включати» у стратегію керування операційною системою під час здійснення тієї чи іншої функції?». Таким чином алгоритм керування слід розуміти як намічену та прийняту менеджером послідовність методів у ході вирішення певної управлінської проблеми (у даному випадку — керування операціями чи операційною системою). На сьогоднішній день відомі різні типи алгоритмів, що можуть бути використані у процесі керування операціями чи операційними системами. Їхня типологія включає наступні алгоритми: лінійний; циклічний; розгалужений; адаптивний. Вибір і використання того чи іншого алгоритму визначається ступенем популярності управлінської проблеми, що виникла. Стисло подамо кожний з цих алгоритмів.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Сутність поняття «алгоритм керування»» з дисципліни «Операційний менеджмент»