ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Фінанси » Міжнародні фінанси

Суб’єкти міжнародних фінансів та їх характеристика
Система міжнародних фінансових відносин складається між різними суб’єктами. Суб’єктами міжнародних фінансів є:
• держава;
• міжнародні організації;
• юридичні особи, серед яких особливе місце посідають:
 транснаціональні корпорації;
 транснаціональні банки;
 фінансово-кредитні організації;
 біржі;
• фізичні особи.
Суб’єкти системи міжнародних фінансів з позицій конкретної держави поділяються на резидентів та нерезидентів.
Систему міжнародних фінансів формує множина грошових відносин, що виникають між суб’єктами з приводу платежів: за товари та послуги; надання та погашення кредитних зобов’язань; відкриття та обслуговування валютних рахунків; надання гаран-тій; страхування ризиків; виконання договорів страхування; щодо оплати праці; здійснення міжнародних банківських, поштових і готівкових грошових переказів; сплати податків та виконання пе-вних зобов’язань, котрі випливають з правил державного регу-лювання міжнародних фінансових відносин; сплати (отримання) контрибуцій та репарацій; з приводу грошових внесків у міжна-родні організації; отримання субсидій.
Характеристика суб’єктів міжнародних фінансів.
Держава — це основний суб’єкт, що діє у сфері міжнародних фінансів і в особі державних органів (Кабінет Міністрів, Мініс-терство фінансів, Міністерство закордонних справ та ін.) та через офіційних посадових осіб (президент, прем’єр-міністр) має право здійснювати такі види діяльності: брати участь у міжнародних економічних та фінансових конференціях, у діяльності міжнаро-дних організацій, укладати міждержавні договори щодо експор-ту—імпорту товарів та послуг, а також клірингові, платіжні й ва-лютні угоди, міждержавні угоди оренди рухомого та нерухомого майна, іпотеки, кредитування, позик, інвестування, фінансуван-ня; здійснювати операції із золотом та дорогоцінними металами, емітувати державні казначейські зобов’язання, цінні папери; за-безпечувати фінансовими й іншими гарантіями операції різних юридичних та інших осіб; надавати безплатну фінансову допомо-гу. Основними критеріями характеристики суверенної держави, що діє у сфері міжнародних фінансів, є: правосуб’єктність, тобто здатність вступати у відносини з іншими суб’єктами; імунітет, що виходить з принципу суверенної рівності (тобто рівний над рівними влади не має); спадкоємність, яка полягає у переході прав та обов’язків унаслідок зміни однієї форми державної влади іншою.
Центральні банки — це органи державного регулювання еко-номіки, яким надано право монопольного випуску банкнот, регу-лювання грошового обігу, кредиту й валютного курсу, зберігання золотовалютних резервів. Центральний банк є агентом уряду при обслуговуванні державного бюджету. З погляду власності на ка-пітал центральні банки можна поділити на державні (наприклад, Німецький федеральний банк (Дойче Бундесбанк), капітал яких належить державі, акціонерні (наприклад, ФРС США) і змішані (наприклад, Банк Японії — тільки 55 % статутного капіталу на-лежить державі).
Основним завданням центрального банку є збереження стабі-льної купівельної спроможності національної грошової одиниці та забезпечення безперебійності грошових платежів і розрахунків у країні. Практично в усіх країнах є законодавчі акти, що визна-чають повноваження центрального банку і регламентують його діяльність. Центральний банк, як правило, підпорядковується па-рламенту.
Функції центрального банку, хоча і модифікувалися, але за-лишаються протягом багатьох десятиріч незмінними. Основні з них такі:
• центральний банк має монополію на здійснення емісії готівкових грошей і організацію їх обігу;
• є банкіром уряду;
• виконує роль банку для інших банків (банк банків);
• проводить грошово-кредитне регулювання і здійснює бан-ківський нагляд.
Грошово-кредитне регулювання спрямоване на пом’якшення суперечностей ринкової економіки, стримання інфляції, забезпе-чення високого рівня зайнятості тощо. Грошово-кредитне регу-лювання має бути узгоджене з податковою і бюджетною політи-кою, з іншими заходами державного регулювання економіки. Ос-новними методами грошово-кредитної політики є: регулювання процентної ставки (облікова політика), установлення нормативу обов’язкових резервів, що депоновані у ЦБ кредитними організа-ціями, операції на ринку цінних паперів. У всіх країнах грошово-кредитна політика ЦБ доповнюється банківським регулюванням і наглядом за діяльністю комерційних банків та інших кредитних організацій. Через ліцензування банківської діяльності, установ-лення обов’язкових нормативів, систему страхування вкладів, аналіз звітності, ревізію і перевірку діяльності кредитних інсти-туцій ЦБ намагаються підтримувати стабільність банківської си-стеми, захищати інтереси вкладників і кредиторів. Центральний банк здійснює валютне регулювання, визначає порядок здійснен-ня розрахунків з іноземними державами.
Центральний банк має право брати участь у капіталах та дія-льності міжнародних організацій. Представляє інтереси держави у взаємовідносинах з центральними банками іноземних держав, міжнародними організаціями. Центральний банк видає дозвіл на створення банків з участю іноземного капіталу та філій зарубіж-них банків у країні.
Міжнародні організації — це створені на основі міжнародно-го договору і статуту для виконання певних функцій об’єднання суверенних держав, які мають систему постійно діючих органів, володіють міжнародною правосуб’єктністю і засновані відповід-но до міжнародного права. Поняття правосуб’єктності включає:
• правоздатність — здатність мати права та обов’язки;
• дієздатність — здатність незалежно від інших суб’єктів здійснювати свої права та обов’язки.
Міжнародні валютно-кредитні і фінансові організації (між-народні фінансові організації) — це економічні організації, ство-рені на основі міждержавних угод для регулювання міжнародних валютних і фінансово-кредитних відносин з метою стабілізації світової економіки.
Провідне місце серед міжнародних фінансових організацій посідають: Міжнародний валютний фонд (МВФ), Банк міжнаро-дних розрахунків (БМР), Міжнародний банк реконструкції та розвитку (МБРР) та його підрозділи, Міжнародна асоціація роз-витку (МАР), Міжнародна агенція з інвестиційних гарантій (МАІГ), Європейський інвестиційний банк, регіональні міжнародні банки розвитку країн, що розвиваються, Європейський банк реконструкції та розвитку, валютно-кредитні й фінансові організації ЄС та ін.
Інституційна структура міжнародних валютно-кредитних і фі-нансових відносин включає міжнародні організації, які:
1) мають великі повноваження і ресурси, здійснюють регулю-вання міжнародних валютно-кредитних і фінансових відносин;
2) існують як форум для міжурядового обговорення, для ви-роблення консенсусу і рекомендацій з валютної і кредитно-фінансової політики;
3) забезпечують збір і поширення статистичної та науково-дослідної інформації з актуальних валютно-кредитних і фінансо-вих проблем та економіки в цілому.
Виникнення міжнародних фінансових інституцій зумовлене причинами, до яких відносять:
• посилення процесів глобалізації економіки, створення транснаціональних структур (ТНК і ТНБ);
• розвиток міждержавного регулювання світогосподарських зв’язків, у тому числі валютно-кредитних і фінансових відносин;
• необхідність спільного вирішення проблем нестабільності світової економіки, куди входять світова валютна система; світо-ві ринки валют, кредитів, цінних паперів, золота.
Міжнародні фінансові інституції виконують такі завдання:
об’єднання зусиль світового суспільства з метою стабілізації міжнародних фінансів і світової економіки;
здійснення міждержавного валютного і кредитно-фінансового регулювання;
спільне розроблення і координування стратегії і тактики сві-тової валютної і кредитно-фінансової політики.
Поряд з державами, центральними банками і міжнародними валютно-кредитними і фінансовими організаціями дедалі актив-нішу роль у розвитку міжнародних фінансів відіграють такі суб’єкти, як транснаціональні корпорації (ТНК) і транснаціона-льні банки (ТНБ). Ці питання детальніше розглядатимуться у те-мах «Фінанси транснаціональних корпорацій» і «Міжнародна ба-нківська справа».

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Суб’єкти міжнародних фінансів та їх характеристика» з дисципліни «Міжнародні фінанси»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: КЛАСИЧНА КІЛЬКІСНА ТЕОРІЯ ГРОШЕЙ
Курс емісії корпоративних прав
Світ тісний. Снігопади, що пройшли цієї зими по всій країні, знов...
Вибір конфігурації систем комп’ютерної телефонії
ЕКОНОМІЧНИЙ ЗМІСТ ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ


Категорія: Міжнародні фінанси | Додав: koljan (26.02.2011)
Переглядів: 2904 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП