Обробка бухгалтерських документів та їх підготовка до записування в системі рахунків
Первинна обробка документів
Більшість документів, на підставі яких здійснюють бухгалтер-ський облік, формуються за межами бухгалтерії (у цехах, бригадах, на фермах тощо). Отже, перша операція з документами — це прийняття їх від сторонніх (щодо бухгалтерії) структурних підрозділів і підприємств. Численні бухгалтерські документи формуються за межами під-приємства (платіжні вимоги, банківські виписки розрахункових ра-хунків, виконавчі листи тощо), причому вони також, передусім, мають бути прийняті. Чимало документів складають самі працівники бухгалтерії. Прийняті зі сторони і складені в бухгалтерії документи оброб-ляють. Мета обробки — підготувати документи до подальших бух-галтерських робіт: записів на рахунках, систематизації, групування і т. ін. Бухгалтерська обробка документів полягає у виконанні пере-вірки, розцінювання, групування і контирування. До бухгалтерії документи здають разом з реєстром, який скла-дають у двох примірниках. На одному працівники бухгалтерії став-лять підпис, що підтверджує отримання документів, і повертають його здавальнику, для якого цей примірник є розпискою в тому, що документи повернуто до бухгалтерії. Перевірити документ — означає з’ясувати його по суті, юриди-чно та арифметично. Перевірка документа по суті полягає в з’ясуванні достовірності здійснених операцій та відповідності їх сум, зафіксованих у ньому. Ця операція має засвідчити, що документ не фіктивний. При юридичній перевірці встановлюють повноту і правильність заповнення реквізитів, справжність підписів службових осіб, які не-суть відповідальність за операцію та оформлення документа. Арифметична перевірка полягає в перевірці всіх арифметичних дій, які зроблені в документі перед поданням його до бухгалтерії. З цією метою документ таксують, перевіряють підсумки, обчислю-ють знижки чи надбавки, роблять усі розрахунки. Перевірені, прийняті та протаксовані бухгалтерією документи групують. Сутність цієї операції полягає в об’єднанні їх у групи за такими ознаками: однорідність за змістом та іншими характерис-тиками бухгалтерських записів (матеріально відповідальна особа, постачальник, покупець, вид витрат тощо). Потреба в групуванні доку-ментів зумовлена тим, що протягом певного часу — декади, тижня, місяця, а іноді й дня — до бухгалтерії надходить чимало документів, однорідних за певними ознаками. Щоб зменшити технічну роботу бу-хгалтерів при відображенні господарських операцій у системі рахунків, оформлених цими документами, їх групують. При ручній обробці згруповані документи заносять у нагрома-джувальні або групувальні відомості. Їх форма може бути різною, залежно від змісту документів, що реєструються в них. Особливе значення має групування документів при їх опрацю-ванні на ЕОМ. Головна ознака групування документів у бухгалтерії — бухгал-терське проведення. Основна мета групування — майбутнє нагромадження даних, які є в документах. Групуючи документи, їх готують таким чином для бухгалтерських записів. Первинна обробка документів завершується визначенням рахун-ків, які взаємопов’язані змістом господарського факту, явища або процесу, зафіксованого в документі. Такий зв’язок називається коре-спонденцією рахунків. Рахунки, пов’язані між собою певною госпо-дарською операцією, називаються кореспондуючими
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Обробка бухгалтерських документів та їх підготовка до записування в системі рахунків» з дисципліни «Бухгалтерський облік»