Важливу роль у вирішенні завдань раціонального використання водних ресурсів відіграє регулювання відносин у сфері водокористування. Ці відносини регулюються розпоряд-женнями єдиного державного водного фонду, встановленням основних положень для використання вод, охорони їх від забруднення і виснаження, запобіганням та ліквідацією шкідливої дії вод, встановленням загальнодержавних нормативів водокористування, вимог до якості води, їх використання й державного водного кадастру; затвердженням схем комплексного використання й охорони вод, державного контролю за використанням і охороною вод. Водне законодавство регламентує місця будівництва підприємств, споруд та інших об'єктів, які впливають на стан водойм. Будівництво цих об'єктів має узгоджуватися з органами, що займаються регулюванням використання та охорони вод, виконавчими комітетами місцевих рад народних депутатів, з органами, які здійснюють державний санітарний нагляд, охорону рибних запасів та іншими органами відповідно до законодавства України. Водне законодавство встановлює умови, за відсутності виконання яких забороняється введення в експлуатацію об'єктів, зокрема: § нових і реконструйованих підприємств без очисних споруд; § зрошувальних й обводнювальних систем, водосховищ і каналів до проведення заходів щодо запобігання затопленню, підтопленню, заболочуванню тощо; § осушувальних систем до готовності водоприймачів та інших споруд; § водозабірних споруд без рибозахисних пристроїв; § гідротехнічних споруд до готовності пристроїв для пропускання паводкових вод і риби; § бурових свердловин на воду без обладнання їх водорегулювальними установками і встановлення у разі потреби санітарної охорони; § наповнення водосховищ без здійснення заходів щодо підготовки ложа. Як випливає з Постанови Верховної Ради України «Про основні напрями державної політики в галузі охорони навколишнього природного середовища, використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки» (1998), до основних пріоритетів охорони довкілля і раціонального природо-користування належать: § формування збалансованої системи природокористування та адекватна структурна перебудова виробничого потенціалу економіки; § екологізація технологій у промисловості, енергетиці, будівництві, сільському господарстві, транспорті; § поліпшення екологічного стану і запобігання забрудненню р. Дніпро та інших річок, Чорного й Азовського морів; § будівництво нових і реконструкція діючих потужностей комунальних очисних споруд; § забезпечення населення якісною питною водою.
Для здійснення поставлених завдань передбачається: § реструктуризація економіки з істотним зменшенням частки енерго-, водо- і матеріаломістких виробництв; § запровадження дійових економічних складових впливу на систему природокористування; § створення ефективної системи правового й організаційного забезпечення в сфері охорони навколишнього природного середовища, екологічної безпеки та раціонального використання природних ресурсів; § створення державної системи моніторингу навколишнього природного середовища; § здійснення управління водними ресурсами на основі басейнового принципу, збереження і відродження малих річок; § запобігання забрудненню внутрішніх водойм і морських вод, зменшення та припинення скидання забруднених стічних вод у водні об'єкти, захист підземних вод від забруднення.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Законодавчі заходи щодо охорони ВР» з дисципліни «Раціональне використання та охорона водних ресурсів»