ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Фінанси » Фінансова діяльність субєктів господарювання

Бенчмаркінг
Важливим інструментом аналізу конкурентоспроможності підприємства є бенчмаркінг. Бенчмаркінг (від англ. benchmarking — встановлення контрольної точки) — це перманентний, безперер-вний процес порівняння товарів (робіт, послуг), виробничих про-цесів, методів та інших параметрів досліджуваного підприємс-тва (структурного підрозділу) з аналогічними об’єктами інших підприємств чи структурних підрозділів.
У центрі уваги бенчмаркінгу — запитання: чому інші працю-ють успішніше, ніж ми? Основний зміст та мета бенчмаркінгу полягає в ідентифікації відмінностей з порівнюваним аналогом (еталоном), визначення причин цих відмінностей та виявлення можливостей щодо вдосконалення об’єктів бенчмаркінгу. Об’єктами бенчмаркінгу можуть бути: методи, процеси, технології, якісні параметри продукції, показники фінансово-господарської діяльності підприємств (структурних підрозділів). Досліджуючи виробничі процеси, методи чи технології виробництва і збуту продукції, головну увагу приділяють пошуку резервів зниження витрат виробництва та підвищенню конкурентоспроможності продукції. За допомогою цього інструменту контролінгу можна визначити цільові параметри діяльності підприємства, яких слід додержуватися, щоб забезпечити його стабільну конкурентосп-роможність. Здебільшого розрізняють три види бенчмаркінгу:
1. Внутрішній бенчмаркінг, який зводиться до аналізу та по-рівняння показників діяльності різних структурних підрозділів одного й того самого підприємства.
2. Бенчмаркінг, зорієнтований на конкурентів, — сконце-нтрований на порівняльному аналізі товарів (робіт, послуг), продуктивності виробничих процесів та інших параметрів до-сліджуваного підприємства з аналогічними характеристиками підприємств-конкурентів. Вважається, що найкращим анало-гом для порівняння є «ринковий лідер». Ідентифікація факто-рів, які зумовлюють відставання досліджуваного підприємства від лідера, дає можливість розробити рекомендації щодо ско-рочення відставання.
3. Функціональний бенчмаркінг, за якого аналізуються окре-мі процеси, функції, методи й технології порівняно з іншими під-приємствами, які не є конкурентами розглядуваного. Фірми, що застосовують схожі методи, прийоми чи технології і не є конку-рентами, охоче йдуть на взаємний обмін первинною інформацією та заінтересовані в реалізації спільних проектів, спрямованих на вдосконалення тих чи інших операцій, що порівнюються.
Таким чином, у разі бенчмаркінгу за порівняльні аналоги мож-на брати підприємства-конкуренти, підприємства, які є найкра-щими у відповідній галузі, суб’єкти господарської діяльності ін-ших галузей, структурні підрозділи досліджуваного чи інших підприємств.
Як метод контролінгу бенчмаркінг вперше було застосовано на початку 80-х років американською фірмою Xerox, яка через високу собівартість продукції опинилась під значним тиском з боку японських конкурентів. З метою оптимізації виробничих функцій був проведений аналіз ефективності виконання окремих процесів фірмою порівняно з підприємствами інших галузей ви-робництва. Завдяки цьому вдалося розв’язати важливі функціо-нальні проблеми, пов’язані з технікою реалізації продукції, зок-рема прискорити процес відвантаження продукції, вдосконалити систему складування і т. ін.
Розрізняють три фази бенчмаркінгу:
1. Підготовча. На цій стадії здійснюють вибір об’єкта бенч-маркінгу та порівняльних аналогів; визначають оцінні показники (наприклад, собівартість, затрати часу, частка браку); збирають необхідну для аналізу інформацію. Зауважимо, що порівняльних аналогів має бути якомога менше, адже зі зростанням їх кількості — витрати на бенчмаркінг підвищуються, а результати стають деда-лі поверховими.
2. Аналіз. У ході аналітичної фази бенчмаркінгу на основі по-рівняння з підприємством-партнером виявляються недоліки (сла-бкі місця) в об’єктах бенчмаркінгу та ідентифікуються причини їх виникнення. Критерієм оцінки процесів, функцій, методів чи виробничих процесів є показники їх продуктивності.
3. Впровадження. На цій стадії проводиться робота з реалі-зації результатів аналізу в практичній діяльності підприємства. Основний акцент тут робиться на розробці стратегії і тактики нейтралізації виявлених у ході бенчмаркінгу слабких місць на підприємстві.
Враховуючи те, що ринок є системою, яка постійно та ди-намічно розвивається, і з метою забезпечення стабільної кон-курентоспроможності суб’єкти господарювання повинні про-водити перманентний бенчмаркінг з тим, щоб на цій основі забезпечити виявлення та впровадження інновацій і раціоналі-
заторства.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Бенчмаркінг» з дисципліни «Фінансова діяльність субєктів господарювання»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Аудит дотримання нормативних вимог П(С)БО 1 «Загальні вимоги до ф...
СУТНІСТЬ ТА СТРУКТУРА КРЕДИТУ
Поняття і класифікація модемів
Послуги, що можуть забезпечуватися системою електронної пошти
ФОРМИ ГРОШЕЙ ТА ЇХ ЕВОЛЮЦІЯ


Категорія: Фінансова діяльність субєктів господарювання | Додав: koljan (24.02.2011)
Переглядів: 1786 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП