Найбільшу екологічну небезпеку складають ситуації, пов’язані з великими аварійними виливами компонентів токсичних ракетних палив в густонаселених місцях, виробничих приміщеннях тощо – виливи гідразинових пальних та азотних окислювачів в кількості 50–100 кг. За аварійний великий вилив на відкритій місцевості, залізничних перегонах приймається вилив КРП понад 1 тону. Потенційними джерелами несанкціонованих (аварійних) великих виливів є аварії на залізничному транспорті при транспортуванні КРП; аварії автозаправників з КРП; падіння заправленого виробу на поверхню землі при транспортуванні, завантаженні, пуску; розгерметизація заправленого виробу внаслідок механічної дії (удари, трясіння); порушення герметичності оболонок, резервуарів, засобів доставки КРП при транспортуванні морським транспортом. Як свідчить досвід експлуатації висококип’ячих КРП в російській космічній галузі, аварійні виливи КРП зустрічаються дуже рідко. Однак на об’єктах промисловості (стендах, складах тощо) існує вірогідність виникнення великих виливів КРП у випадку грубого порушення правил експлуатації наземного транспортно-заправочного і складського обладнання. При роздільному виливі компонентів на грунт відбувається випаровування їх з поверхності грунту, міграція по його профілю, сорбція КРП складовими частинами грунту і взаємодія з киснем, водою та хімічними елементами грунту. Міграційна здатність КРП в грунті і глибина їх проникнення в грунт залежить від фізико- хімічних властивостей компонентів, сорбційної здатності грунту, його типу, хімічного складу, водного режиму тощо. Негативна дія таких аварій РН з висококип’ячими компонентами внаслідок високої токсичності КРП проявляється в локальному зараженні грунту (водойм).
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Аварії РН з висококип’ячими токсичними КРП» з дисципліни «Екологія, авіація і космос»