Передстартова підготовка РН здійснюється на технічному (тк) і стартовому (ск) комплексах.Операції заправки КА і РБ висококип’ячими, в тому числі, токсичними, КРП відбуваються на заправочній (заправочно-нейтралізаційній) станції. Підготовка РН на ТК в Росії проходить за традиційною “горизонтальною” схемою. В інших країнах поширена “верти- кальна” технологія підготовки РН. При цьому іноді підготовку на ТК і СК суміщують. Схеми технологічного процесу передстартової підготовки РН і РБ наведені на рис. 3.2 і 3.3. В предстартових операціях можуть мати місце дренажні викиди і розливи КРП при відстиковці заправочних магістралей, передбачені штатною циклограмою підготовки РН до пуску. При аварійному перериванні або перенесенні пуску проводиться злив палива. В цьому випадку можуть відбуватися викиди парів в атмосферу і вилив палива в грунт. Як правило, штатні виливи і викиди для одного пуску не перевищують ~ 100 кг. Крім того,передбачається утилізація дренажних викидів і промислових стоків [15]. Під час підготовки РН до пуску працюють радіотелеметричні системи (бортові та системи пристартового вимірювального комплексу), що призводить до незначного електромагнітного забруднення НПС в районі СК в радіусі декількох кілометрів. Таким чином, на етапі передстартової підготовки РН на НПС діють такі несприятлливі фактори: виливи токсичних КРП, випаровування токсичних КРП, електромагнітне забруднення НПС.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Вплив на довкілля під час підготовки ракет-носіїв» з дисципліни «Екологія, авіація і космос»