ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Соціологія » Соціальна інфраструктура і політика

СУТЬ ЖИТЛОВОЇ ПОЛІТИКИ ТА НЕОБХІДНІСТЬ ЇЇ РЕФОРМУВАННЯ
Головною метою державної житлової політики є забезпечення громадян житлом за рахунок розвитку житлового будівництва, змі-ни його структури, розширення різних джерел фінансування галузі, збільшення обсягів реконструкції і ремонту існуючого житлового фонду, а також захист прав користувачів та власників житла.
Необхідність реформування держав-ної житлової політики зумовлена:
• скороченням обсягів державного фінансування житлового будівництва в зв’язку зі змінами в формуванні державного та місцевих бюджетів, значним падінням платоспроможності населення, інфляційними процесами в економіці;
• недостатньою підтримкою державою кооперативного та ін-дивідуального житлового будівництва;
• невідповідністю житлових відносин змінам в економіці держави та необхідністю прискорення інтеграції житлової сфери в загальну систему ринкової економіки;
• невідповідністю розмірів платежів за користування державним житлом фактичним витратам на його утримання, недосконалістю діючої системи фінансування робіт, пов’язаних з обслуговуван-ням державного житлового фонду, а також утриманського від-ношення споживачів до житла, яке призводить до швидкого фі-зичного та морального зносу;
• соціальною несправедливістю у відношенні до громадян, які збудували і зберігають житло за власні кошти і водночас через діючу систему податків беруть участь у створенні і зберіганні житлового фонду;
• відсутністю у молоді економічних можливостей для буду-вання або придбання житла, що є однією з причин погіршення демографічної ситуації в державі;
• надмірною монополізацією будівництва, реконструкції та утримання житла;
• орієнтованістю державної житлової політики на пріоритет-ність будівництва житла у великих містах, що зумовило значні диспропорції відносно рівня забезпеченості та благоустрою жит-ла в різних за розміром населених пунктах, а також призвело до зубожіння сіл;
• недосконалістю системи розподілу та надання житла, обмеже-ністю можливостей вибору його за типом та місцем розміщення;
• недостатнім законодавчим врегулюванням відношень, які виникли в процесі приватизації державного житлового фонду.
Метою приватизації державного житлового фонду є створення умов для здійснення права громадян на вільний вибір способу за-доволення потреб у житлі, залучення громадян до участі в утри-манні і збереженні існуючого житла та формуванні ринкових відносин. Приватизація державного житлового фонду — це від-чуження квартир та належних до них господарських споруд і приміщень державного житлового фонду на користь громадян України.
Приватизація здійснюється шляхом безоплатної передачі гро-мадянам квартир (будинків) з розрахунку санітарної норми 21 м2 загальної площі на наймача і кожного члена його сім’ї та додат-ково 10 м2 на сім’ю; продажу надлишків загальної площі квартир (будинків) громадянам України, які мешкають в них або перебу-вають у черзі на поліпшення житлових умов. При приватизації державного житлового фонду громадянами України використо-вуються житлові чеки — приватизаційні папери (на кожного громадянина 12 000 грн) у цінах на 01.07.92 р.
Власники приватизованого житла сплачують щорічний пода-ток на нерухоме майно, розмір якого визначатиметься законом про оподаткування нерухомого майна. Сума податку зарахову-ється до спеціального фонду житлового будівництва відповідної місцевої Ради. Власник приватизованого житла має право розпо-рядитися їм на свій розсуд: продати, подарувати, заповісти, здати в оренду, обміняти, закласти, укладати інші угоди, не заборонені законом.
Основні напрями державної житлової політики в умовах трансформації економіки у ринкову:
• створення умов, за яких кожен громадянин вільно, до своїх потреб і можливостей може збудувати, придбати у власність або одержати житло в оренду;
• надання житла на пільгових умовах користування громадя-нам, які потребують соціального захисту;
• поступовий перехід на самоокупну систему оплати за корис-тування державним житлом з адресною субсидією окремим кате-горіям громадян на його утримання;
• роздержавлення існуючого житлового фонду шляхом його приватизації;
• кредитно-фінансова допомога з метою сприяння громадянам у будівництві і придбанні власного житла.
Для реалізації державної житлової політики та здійснен-
ня реформи у житловій сфері передбачено такі першочергові
заходи:
• удосконалити законодавчу базу з метою врегулювання пра-вил відносин у житловій сфері відповідно до соціального та еко-номічного стану в державі;
• удосконалити фінансово-економічний механізм реалізації житлової реформи з активним залученням у будівництво та утримання житлового фонду одночасно з державними коштів на-селення і недержавних інвесторів, у тому числі іноземних;
• сприяти збільшенню обсягів будівництва, поліпшенню якості та підвищенню рівня упорядкування житла в сільських населених пунктах, формуванню житлово-комунальної служби села;
• посилити соціальний захист малозабезпечених верств насе-лення при переведенні житлової сфери у беззбитковий режим функціонування, урегулювавши розміри плати за користування житлом та комунальні послуги з урахуванням рівня доходів гро-мадян і показників споживчої якості житла;
• поступово, в міру проведення економічних реформ, пере-розподілити функції між державою, органами місцевого само-врядування, підприємствами, організаціями, громадянами у сфері будівництва, реконструкції та утримання житла з метою їх децентралізації;
• сприяти розвитку різноманітних форм інвестування житло-вого будівництва;
• знизити витрати населення в житловій сфері шляхом по-
дальшого розвитку конкуренції у сфері житлового будівництва та утримання житлового фонду, виробництва будівельних матеріа-лів, виробів і предметів облаштування;
• створити належні умови для подальшого розвитку процесів приватизації державного житлового фонду та створення об’єднань (товариств) співвласників житла.
Основними напрямами прискорення реформування житлово-комунального господарства, спрямованого на здешевлення вар-тості та підвищення якості житлово-комунальних послуг, забез-печення прозорості встановлення тарифів на ці послуги, збіль-шення джерел їх фінансування при забезпеченні гарантій для соціально незахищених верств населення є поглиблення демоно-полізації та розвиток конкурентного середовища; вдосконалення системи житлово-комунального господарства через реструктури-зацію та запровадження договірних відносин між споживачами і виробниками послуг із забезпеченням їхнього правового захисту; реформування системи фінансування житлово-комунального го-сподарства.
Обов’язковою умовою проведення житлово-комунальної ре-форми є зміна тактики ціноутворення, а саме: перехід від просто-го підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги до посту-пової диференціації цих тарифів з урахуванням реальних доходів громадян і фактичних витрат виробників житлово-комунальних послуг, якості та місцезнаходження житла.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «СУТЬ ЖИТЛОВОЇ ПОЛІТИКИ ТА НЕОБХІДНІСТЬ ЇЇ РЕФОРМУВАННЯ» з дисципліни «Соціальна інфраструктура і політика»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Внутрішня норма дохідності
ЗАВДАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ ТА НАПРЯМИ ЇЇ ЗДІЙСНЕННЯ
ПРИЗНАЧЕННЯ, СТАТУС ТА ОСНОВИ ОРГАНІЗАЦІЇ ЦЕНТРАЛЬНОГО БАНКУ
Особливості банкрутства боржника, що ліквідується власником
Мешканці верхніх поверхів старіють швидше, ніж їх сусіди знизу


Категорія: Соціальна інфраструктура і політика | Додав: koljan (26.02.2011)
Переглядів: 1985 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП