ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Соціологія » Соціальна інфраструктура і політика

СУТНІСТЬ ТОРГІВЛІ, ГРОМАДСЬКОГО ХАРЧУВАННЯ ТА ЇХ ОРГАНІЗАЦІЯ
Торгівля — це сфера обігу товарів на ринку, включаючи комплекс підприємств, які спеціалізуються на виконанні торгово-посередницьких операцій, виконуючи двояку функцію: облік вартостей (зміна форм вартостей); доведення товарів до сфери споживання, тобто є посередником між товаровиробником і споживачем. Торгівля впливає на споживання окремих соціально-економічних груп населення, структуру особистого споживання.
Громадське харчування — це підгалузь торгівлі, яка спеці-
алізується на виготовленні продуктів харчування, придатних
до споживання або продажу, і обслуговування процесу спожи-вання.
Основні задачі торгівлі та громадського харчування — досяг-нення збалансованості попиту та пропозиції на ринку предметів споживання, задоволення попиту споживачів при високій якості обслуговування і мінімальному рівні витрат, пов’язаних із проце-сом обігу продукції.
Органи місцевого самоврядування, комітети по торгівлі та громадському харчуванні здійснюють:
• аналіз стану торгівлі та громадського харчування, прогно-зування їх розвитку на основі вивчення попиту та пропозиції товарів;
• контроль за виконанням власниками торговельних підпри-ємств зобов’язань щодо збереження товарного профілю, забезпе-чення асортименту товарів, у тому числі першої необхідності;
• участь у роботі з приватизації, демонополізації та ство-рення конкурентного середовища в торгівлі та громадському харчуванні;
• контроль через інспекцію з торгівлі за додержанням норм та правил торгівлі, якості та безпечності торгівлі на підприємствах торгівлі та громадського харчування незалежно від форм власності;
• сприяння в організації і проведенні ярмарків з роздрібної торгівлі товарами народного споживання.
Основні показники торгівлі та громадського харчування: обсяг та структура роздрібного товарообігу; рівень та структура витрат обігу; прибуток та рентабельність; коефіцієнти обігу коштів.
Роздрібний товарообіг — один із найважливіших показників соціально-економічного рівня держави. Його обсяг відображає рівень життя населення. Під роздрібним товарообігом розуміють обсяг реалізації товарів і послуг населенню та другим спожива-чам у грошовому вираженні.
В організації торгівлі та громадського харчування першочер-гове значення належить вивченню попиту. Під попитом населен-ня розуміють форму виявлення потреби. Платоспроможний по-пит — це частина потреб населення в товарах і послугах, забезпечених грошовим еквівалентом на визначений період часу. Обсяг попиту визначається сумою грошей, яка є на руках насе-лення і може бути спрямована на закупівлю товарів і послуг. Структура попиту — це розподілений попит на продовольчі та непродо-
вольчі товари, а також за укрупненими товарними групами або ж у детальному асортименті.
Розрізняють такі види попиту, як реалізований — попит, який супроводжується купівлею товарів; незадовільний попит у разі від-сутності в даний момент його в продажу. Формувальний — попит на товари ще тоді, коли товар готується до вироблення. Реалізова-ний та незадовільний попит у сумі становлять дійсний попит.
Вивчення попиту здійснюється різними методами. Так, для вивчення реалізованого попиту населення використовується ба-лансовий метод. Цей метод використовується для визначення об-сягу та асортименту структури реалізованого попиту. Він засно-ваний на формулі товарного балансу:
Рт = Зтм + Пт – Дв – Зк ,
де Рт — реалізація товарів за період вивчення;
Зтм — залишок товарів на початок періоду;
Пт — поставка товарів за період вивчення;
Дв — документовані витрати товарів, непов’язаних із прода-жем покупцям;
Зк — залишок товарів на кінець періоду.
Для вивчення незадовільного попиту використовуються кое-фіцієнти задовільного попиту, які показують ступінь його задо-волення на товари достатнього попиту. Якщо цей коефіцієнт менший 1, незадовільний попит розраховується за формулою
Рнп = (1 – K) Пф ,
де K — коефіцієнт задоволення попиту (у відсотках або у віднос-них числах);
Пф — фактичний продаж за період вивчення.
Формувальний попит вивчають за допомогою таких методів, як виставки-огляди, виставки-продажі, конференції покупців, де-густації, опитування та ін.
Формування та розвиток попиту населення на товари та по-слуги визначають різні фактори:
• економічні — величина ВВП, рівень і структура грошових доходів населення, обсяг і склад товарної пропозиції, рівень і співвідношення цін на товари та ін.;
• соціальні — соціальна структура суспільства, розвиток соц-
іальних фондів, культура споживання та ін.;
• демографічні — чисельність населення та його склад, чисельність і склад сімей, процес міграції населення;
• природно-кліматичні та національно-історичні умови, тра-диції та ін.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «СУТНІСТЬ ТОРГІВЛІ, ГРОМАДСЬКОГО ХАРЧУВАННЯ ТА ЇХ ОРГАНІЗАЦІЯ» з дисципліни «Соціальна інфраструктура і політика»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: СТАДІЇ ТА ЗАКОНОМІРНОСТІ РУХУ КРЕДИТУ. ПРИНЦИПИ КРЕДИТУВАННЯ
КРИТЕРІЇ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ ПРО ВИБІР ПРАВОВОЇ ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ Б...
Сутність та основні завдання реорганізації, спрямованої на укрупн...
Поняття та класифікація внутрішніх джерел фінансової стабілізації
КОМЕРЦІЙНІ КРЕДИТИ


Категорія: Соціальна інфраструктура і політика | Додав: koljan (26.02.2011)
Переглядів: 1670 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП