ФІНАНСУВАННЯ І МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КУЛЬТУРИ
Держава гарантує необхідні асигнування на розвиток культу-ри в розмірі не менше 8 % національного доходу України. Бюджетні асигнування та позабюджетні кошти не підлягають вилученню. Для фінансової підтримки закладів, підприємств і організацій культури в умовах ринкової економіки, цільового використання коштів, що відраховуються на потреби культури, можуть ство-рюватися державні та місцеві фонди розвитку культури. Громадські об’єднання (творчі спілки, товариства, фонди, асоціації), заклади, підприємства, організації мають право само-стійно та на договірній основі створювати добродійні фонди для фінансування культурних програм, розвитку літератури та мис-тецтва, підтримки талантів і творчих починань у галузі культу-ри, розв’язання соціальних і побутових проблем творчих пра-цівників. Валютні надходження від використання культурних цінностей і об’єктів національного культурного надбання, гастрольної, ви-ставкової, видавничої та іншої творчої діяльності спрямовуються на забезпечення: схоронності і відновлення національного куль-турного надбання України; зміцнення матеріальної бази культури і не підлягають оподаткуванню. Держава здійснює політику пільгового оподаткування у сфері культури, звільнює від сплати податків творчі спілки, національ-но-культурні товариства, фонди, асоціації, інші громадські об’єднання, що діють у сфері культури, а також заклади культури, які повністю або частково фінансуються за рахунок бюджету або коштів підприємств і профспілкових організацій. Встановлює пільги на оподаткування доходу підприємств і організацій, окре-мих осіб, які частково відраховують його на потреби культури, і передбачає пільгове оподаткування доходів від інших платни-ків. Порядок оподаткування закладів підприємств і організацій, що діють у сфері культури, а також тих, які відраховують части-ну доходу на потреби культури, визначає чинне законодавство. Кожна культосвітня установа має самостійний кошторис, який затверджує вища організація. Витрати плануються у кош-торисі в загальновстановленому порядку. Так, заробітна плата планується виходячи з типових штатів, установлених для кож-ного виду установ залежно від обсягу їх діяльності (наприклад, по бібліотеках — від розміру книжкового фонду та ставок за-робітної плати). Ставки заробітної плати бібліотекарів залежать від освіти та стажу роботи, а працівників інших культосвітніх установ — від групи установи. Витрати за іншими статтями плануються так са-мо, як і в інших бюджетних організаціях. Студенти мають знати, що стосовно матеріально-технічного забезпечення культури, то держава: гарантує створення виробни-чої бази з випуску спеціального обладнання для закладів, підпри-ємств, організацій і установ культури, музичних інструментів, атракціонної техніки, допоміжних матеріалів і засобів для здійс-нення індивідуальної художньої творчості; стимулює виробницт-во цієї продукції відповідно до суспільних потреб; розвиває ме-режу спеціалізованих за цією метою виробництв, у тому числі і спільних з іншими країнами. Заклади, підприємства, організації і установи культури у пріори-тетному порядку забезпечуються відео-, теле-, радіо-, кіноапарату-рою, технічними засобами, музичними інструментами, меблями, спеціальним обладнанням, папером, іншими матеріалами, необхід-ними для здійснення професійної та культосвітньої діяльності.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «ФІНАНСУВАННЯ І МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КУЛЬТУРИ» з дисципліни «Соціальна інфраструктура і політика»