ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Соціологія » Соціальна інфраструктура і політика

ПРОГНОЗУВАННЯ ТА ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ ДОХОДІВ НАСЕЛЕННЯ
Зазначимо, що в умовах формування ринкової економіки одним із найважливіших показників добробуту населення є
його реальні доходи, виходячи з яких можна прогнозувати за-
гальний обсяг, структуру і динаміку споживання населенням матеріальних благ та послуг, склад і джерела доходів населен-
ня, розмір і рівень диференціації доходів окремих соціальних груп.
Алгоритм, за яким можуть бути обчислені реальні доходи насе-лення:
Др = Дт + Дн + М + Вж – Ц,
де Др — реальні доходи;
Дт — грошові витрати на придбання товарів;
Дн — натуральні доходи громадян;
М — матеріальне споживання у сфері послуг;
Вж — продукція індивідуального і житлово-кооперативного будівництва;
Ц — зміна ціни на товари і послуги.
Грошові витрати на придбання товарів встановлюються виходя-чи з балансу трудових доходів і витрат населення за формулою:
Дт = Д – Ддр – Сн – З,
де Дт — грошові витрати на придбання товарів;
Д — зарплата, дивіденди, пенсії, допомога, стипендії, надхо-
дження з фінансової системи, дохід домашніх господарств, яким розпоряджаються, дохід від праці в колективних, фермерських гос-подарствах тощо;
Ддр — оплата послуг, обов’язкові платежі, придбання лоте-рейних квитків;
Сн — зміна в заощадженнях населення;
З — зміна заборгованості по товарах, які придбані в кредит, та сальдо операцій по переказах та акредитивах.
Реальні доходи обчислюються по соціальних групах населен-ня, в розрахунку на зайнятого в тій чи іншій сфері діяльності чи виробництва та на душу населення (табл. .1).
Таблиця .1
СХЕМА РОЗРАХУНКУ РЕАЛЬНИХ
ДОХОДІВ НАСЕЛЕННЯ, млрд грн
Показник Разом У тому числі
ро-бі-тники
та службов-ці колго-спники
1. Грошові доходи — разом
2. Грошові доходи, що не реалізуються на придбання товарів
3. Зміна збережень населення
4. Сальдо операцій за переказами та акредитивами
5. Грошові доходи, які реалізуються на придбання товарів
6. Натуральні доходи громадян
7. Матеріальне споживання у сфері послуг
8. Продукція індивідуального і житлово-кооперативного будівництва
Показник Разом У тому числі
ро-бі-тники
та службов-ці колго-спники
9. Зміна цін на товари та послуги
10. Кінцеві (реально використовувані) доходи у порівняльних цінах
11. Середньомісячна чисельність, млн осіб
— населення
— працюючих
12. Реальні доходи, грн
— на душу населення
— на одного працюючого
Обсяг реальних доходів узгоджують з розрахунками розвитку галузей легкої, харчової промисловості, сільського господарства, сфери послуг. Темпи росту цих галузей повинні випереджати темпи росту доходів населення. Реальні доходи повинні узгоджувати-ся з рівнем роздрібних цін на товари та тарифів на послуги, які, у свою чергу, залежать від обсягу виробництва товарів, послуг і витрат на їх виробництво. Таке прогнозування має враховувати економічну нестабільність, тенденцію, яка діє в ринковій системі і відображається в її циклічному розвитку, безробітті, інфляцій-ному рості цін. Інфляція призводить до перерозподілу доходів у суспільстві; втрати несуть кредитори, володарі заощаджень, гро-мадяни, які отримують фіксовані доходи. Прогнозування інфляції може пом’якшувати її тиск на доходи.
В Україні відбувається інфляція витрат виробництва, що спричинює підвищення рівня цін і скорочення реального обсягу виробництва. В цих умовах уряд намагається стимулювати зростання сукупного попиту, підвищувати номінальну зарплату, впливати на сукупну пропозицію товарів і послуг, знижуючи рівень подат-ків. Темпи зростання останніх мають випередити темпи зростан-ня доходів населення. Прогнозний (плановий) рівень реальних доходів співвідноситься з базовим, що дозволяє обчислювати ін-декс зростання (падіння) реальних доходів (на душу населення чи на зайнятого):
, ,
де Iф, Iн, Iз — індекси зростання (падіння) фізичного обсягу реаль-но використаних доходів, чисельності населення та зайнятих.
Можна розрахувати і вартість життя населення за допомогою індексу:
,
де Вс, Вн — витрати населення на придбання товарів і послуг від-повідно в старих і нових цінах.
Цей індекс характеризує зміни в купівельній спроможності людей, зміни вартості базового набору споживчих товарів і по-слуг, фактично придбаних сім’ями за даними бюджетних обсте-жень. Такий індекс повинен відображати зміни цін на товари та послуги, фактично придбані групами населення. Вихідним для розрахунку індексів вартості життя є обчислення індексів цін і тарифів на товари, платні послуги.
Студенти повинні знати, що реальна заробітна плата стосовно робітників і службовців розраховується виходячи з передбачуваного рівня середньомісячної заробітної плати, розміру податків і індексу цін на товари і послуги. Їх рівень визначають за формулою:
,
де Зсн, Зсв — середньомісячна готівкова заробітна плата (нарахо-вана і сплачена);
А — утримання (податки);
Iу — індекс цін на товари і тарифів на послуги.
Загальна сума реальних доходів робітників і службовців пере-вищує їхню реальну заробітну плату на розмір виплат і пільг, отриманих за рахунок фонду суспільного споживання у вигляді пенсій, допомоги, стипендій, а також безплатних послуг охорони здоров’я, освіти тощо.
Регулювання доходів населення має виходити з принципу не-рівності формування і розподілу доходів у суспільстві. Сутність нерівності доходів характеризує крива Лоренса.
Якщо підрахувати доходи сімей за рік та нанести їх на графік, отримаємо криву Лоренса, яка вкаже на розподіл доходів у країні. Таким же чином можна прогнозувати чи планувати розподіл доходів.

Ділянка між лінією, що позначає абсолютну рівність на кривій Лоренса, вказує на ступінь нерівності доходів.
Причини нерівності доходів: відмінності у фізичних та розу-мових здібностях людей; в освіті та професійній підготовці; у складі сімей та їх доходах; у володінні власністю (житлом, зем-лею, акціями, устаткуванням тощо).
За умов диференціації доходів у суспільстві виникає бідність, яка створює загрозу для нормального процесу відтворення суспільства, бідність визначається показником прожиткового мінімуму, що змінюється внаслідок змін цін на ринку товарів та послуг.
Нерівність у доходах членів суспільства та їхніх сімей може коригувати держава через податкову політику: високі доходи по-винні оподатковуватись більшими ставками, а доходи, що не пе-ревищують прожитковий мінімум, мають звільнятись від оподат-кування. Такі заходи повинні встановлюватись у законодавчому порядку і систематично переглядатись відповідно до економічної й соціальної ситуації, що утворюється в країні. Крім того, держа-ва має передбачати надання цільової допомоги громадянам, які мають низькі доходи, з тим, щоб ці люди мали змогу формувати собі певне майно, мали можливість утворювати і нагромаджувати деякі доходи. Для цього державні структури повинні створювати спеціальні програми, в яких передбачати заходи щодо збільшен-ня заощаджень у населення, стимулювання укладання договорів страхування життя, забезпечення участі громадян у формуванні та розподілі доходів підприємств, заохочення участі громадян у будівництві житла та присадибних споруд, придбання нерухо-
мості, виплати різних премій тощо.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «ПРОГНОЗУВАННЯ ТА ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ ДОХОДІВ НАСЕЛЕННЯ» з дисципліни «Соціальна інфраструктура і політика»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: ВНЕСОК Дж. М. КЕЙНСА У РОЗВИТОК КІЛЬКІСНОЇ ТЕОРІЇ ГРОШЕЙ
Аудит вилученого капіталу
Системи передачі даних
Посередницькі операції комерційних банків на фондовому ринку
Подвоєння та подовження приголосних


Категорія: Соціальна інфраструктура і політика | Додав: koljan (25.02.2011)
Переглядів: 1626 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП