Використання електронної пошти в бізнесі та її стандарти
Оскільки передача інформації телефонними чи виділеними кана-лами зв’язку відзначається досить високою швидкістю, підприємст-ва та організації, особливо ті, що мають багаторівневу структуру, а також банки створюють власні системи електронної пошти. Стандарти електронної пошти визначають структуру повідом-лень і використовуються для розробки програм електронної пошти. В них наводяться переліки обов’язкових і необов’язкових атрибутів документів, їх послідовність і форма. Ці стандарти належать до 7-го рівня OSI. Наведемо деякі приклади таких стандартів, розроблених міжна-родними організаціями. EDI (Electronic Data Interchange) — стандарт для електронного обміну діловими документами, такими як квитанції та розписки з торгових угод, розроблений DISA (Data Interchange Standards Association). Визначає формати даних для обміну діловими докуме-нтами з допомогою електронної пошти. ANSI Х.12. Визначає формат електронних документів для укладення комерційних угод. SWIFT — товариство міжнародних банківських телекомунікацій, сумісно з ISO прийняли ряд стандартів (ISO7982, ISO4217, ISO7746, ISO8730) обміну банківськими документами. Комісія ООН розробила стандарт для електронного обміну дани-ми, що широко застосовується, — UN/EDIFACT — Unated Nation / Electronic Date Interchange for Administration, Commers and Trasport — міжнародний стандарт електронного обміну даними для адмініс-трації, торгівлі й транспорту. Його визначають документи: 1. ISO7372 — довідник комерційних елементів даних, щоб інформація відсилалась у певному вигляді. 2. ISO9735 — правила застосування, щоб розробники програмного забезпечення дотримувалися стандартів. Основні цілі стандарту: 1) заміна паперових документів електронними; 2) прискорення документообороту. Розроблено стандарти на ряд фінансових документів (накладна, платіжне доручення). Використання такого стандарту дозволяє під час обміну повідомленнями передавати лише значення атрибутів, не передаючи структури документів. Для фінансових документів розроблено спеціальні списки атри-бутів для EDIFACT. Для кожного атрибута вказуються назва, іден-тифікатор, код, тип і довжина. Наприклад, NAD — назва, поштова адреса, символьний код=3945, довжина 1—35. Розроблено стандарт на документи установ (офісів). Цю розроб-ку виконали ЕСМА і МККТТ. Комплект стандартів отримав назву ODA/ODIF — архітектура офісних документів/формат обміну офіс-ними документами. Цей стандарт затверджено ISO — ISO8613, ISO8879. У ньому визначено загальну модель документа і послідовність розміщення окремих атрибутів. МККТТ розробив рекомендації для структурування документів у телекомунікаціях. Цей стандарт отримав назву DTAM — Document Transfer Access and Manipulation — T.400, T.500, T.600, T.73. З-поміж галузевих і національних стандартів можна назвати: GTDI — європейський стандарт для міжнародної торгівлі, AІAG — стандарт автомобільної промисловості, NACHA — асоціація автоматизованих розрахункових палат США, TDCC — координаційний комітет із транспорту. Стандарти для електронної пошти визначено також у: Х.400 — загальна характеристика електронної пошти; Х.435 — типи повідомлень, класи операцій із передачі, прийому, зберігання повідомлень. Крім цього в: Х.401, Х.409, Х.410, Х.411, Х.420 та ін.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Використання електронної пошти в бізнесі та її стандарти» з дисципліни «Телекомунікації в бізнесі»