Установлення пріоритетних конкурентів – це виділення із всієї сукупності конкурентів тих з них, які на даному ринку або його сегменті займають або можуть зайняти найбільшу ринкову частку або можуть вплинути на діяльність підприємства. За ступенем впливу на діяльність підприємства виділяються прямих конкурентів, які в цей час виконують відповідні роботи й потенційних конкурентів, які можуть включитися до конкурентної боротьби. У першу чергу необхідно оцінити конкурентоспроможність підприємства відносно прямих конкурентів. При наявності достатньо високого рівня конкурентоспроможності необхідно додатково проаналізувати потенційних конкурентів (як національних, так й іноземних підприємств) для виявлення можливих конкурентних переваг і проведення превентивних заходів. На другому етапі визначаються напрями оцінки конкурентоспроможності підприємства. Вибір напрямів оцінки конкурентоспроможності розглянемо з позиції системного підходу. Для цього необхідно виявити й проаналізувати зовнішні фактори, що здійснюють вплив на діяльність підприємства будівельної галузі. Вся сукупність зовнішніх факторів складається з факторів прямого та непрямого впливу (рис. 2.2). До факторів непрямого впливу належать: – фактори міжнародного характеру (регулювання зовнішньоекономічної діяльності підприємств, курс гривні до основних світових валют, закордонне законодавство); – екологічні фактори (стан природних ресурсів, природних умов, рівня забруднення навколишнього середовища в регіоні функціонування підприємства); На першому етапі здійснюється вибір підприємств-конкурентів. Конкурентами підприємства будівельної галузі є приватні та державні підприємства, акціонерні товариства, суб’єкти підприємницької діяльності, які володіють виробничою базою для будівництва промислових і цивільних будинків, споруд, автомобільних доріг, здійснюють свою діяльність у тих самих географічних, регіональних межах ринку й ведуть активну боротьбу за своїх споживачів, за більшу частку ринку, за більші прибутки.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Установлення пріоритетних конкурентів» з дисципліни «Управління розвитком підприємства на прикладі підприємств будівельної галузі»