ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Бухгалтерський облік » Бухгалтерський облік у галузях економіки

Облік розрахунків за претензіями
Відносини підприємств торгівлі з постачальниками регулюються шляхом укладання різних угод, договорів, контрактів і т. ін., виконання яких є обов’язковим для всіх сторін, що задіяні в цих угодах. Але нерідко бувають випадки, коли одна із сторін повністю або частково не виконує умов договору, внаслідок чого інша сторона може нести матеріальні втрати, збитки. У таких випадках сторона, що зазнала втрат, змушена звертатися до винуватця (партнера за угодою) з претензією про відшкодування втрат. Спірні питання між партнерами за угодою можуть розв’язуватися шляхом досудового регулювання або ж шляхом розгляду позову в суді. Для того, щоб мати право на відшкодування збитків постачальником товару або транспортною організацією—перевізником купленого товару, треба правильно організувати приймання товару і своєчасно оформити приймальні документи. Це буде гарантувати, що навіть у випадку ускладнення відносин з постачальником при псуванні, нестачі вантажу і т. ін., підприємство зможе відстояти, захистити свої інтереси, добитися компенсації понесених витрат. Товар, що надійшов безпосередньо від постачальника або від транспортної організації, приймається за кількістю і якістю. Це означає, що підприємство-одержувач товару повинно перевірити спочатку якість тари, в якій товар надійшов, проконтролювати умови його доставки (температурний режим, герметичність упаковки, схоронність, неушкодженість при перевезенні тощо). Якщо товар надійшов у неушкодженій тарі, то його приймання за якістю і комплектністю проводиться, як правило, на складі одержувача. При цьому приймання товару і оформлення документів повинно бути здійснено у десятиденний термін, якщо постачальник і покупець розташовані в одному місті, або у двадцятиденний термін, якщо вони знаходяться у різних населених пунктах. При одержанні товару, що швидко псується, його приймання необхідно завершити протягом однієї доби після надходження на склад. У той же час право на складання акта про не-

200

ГЛАВА 5

відповідність товару за якістю залишається за одержувачем протягом чотирьох місяців після його приймання (у випадках виникнення такої ситуації у процесі підготовки товару до продажу або безпосередньо при його реалізації). Якщо при прийманні товару виявлено, що він не відповідає вимогам якості, або тара, в якій надійшов товар, пошкоджена, одержувач зобов’язаний призупинити приймання товару, скласти акт на оглянутий і прийнятий товар, вказавши в ньому, які саме дефекти виявлено, і запросити для закінчення приймання товару представника постачальника. При цьому необхідно забезпечити зберігання вантажу, що надійшов, у нормальних для нього умовах і не допустити його змішування з аналогічним (однорідним) товаром, якщо такий є на складі. Якщо на запрошення одержувача представник постачальника не з’явився, перевірка якості товару проводиться експертом бюро товарних експертиз або представником відповідної інспекції з якості. Акт про фактичну якість товару складають у день закінчення його приймання і підписують посадові особи, що брали участь у перевірці якості та комплектності товару. Особа, яка не згодна зі змістом акта, зобов’язана його підписати із застереженнями про незгоду і викласти свою думку, пояснити причину відмови від беззастережного підписання акта. Якщо при прийманні товару у присутності представника постачальника виявлена нестача товару порівняно з даними транспортних або супровідних документів постачальника (рахункафактури, специфікації тощо), результати приймання товару за кількістю (масою, обсягом) оформляють «Актом про приймання матеріалів» т. ф. № М-7 (так званим «комерційним» актом). Акт складають у двох примірниках в той же день, коли виявлено нестачу товару. Для оформлення претензії постачальнику до акта додають: — копії супровідних документів або зіставної (порівняльної) відомості; — квитанції залізничної станції (порту) призначення про перевірку маси вантажу, якщо така перевірка проводилася; — пломби від тарних місць, в яких виявлено нестачу; — оригінал транспортного документа (накладної, коносаменту тощо); — інші документи, які можуть засвідчити причину виникнення нестачі. Порядок подання претензії, терміни її розгляду, повідомлення позивачу про результати розгляду претензії, відповідальність

Особливості обліку в торгівлі

201

за порушення терміну розгляду претензії та інші питання, пов’язані з виконанням умов договору постачання, регламентуються Господарським процесуальним кодексом України (ГПК). Згідно з цим кодексом підприємство, що порушило майнові права і законні інтереси партнера, зобов’язане відновити їх, не чекаючи претензії. Підприємство, права і законні інтереси якого порушені, для врегулювання спірних питань звертається до «порушника» з письмовою претензією. У претензії необхідно вказати: — повне найменування, поштові реквізити заявника претензії та підприємства, якому вона подається, дату подання претензії та її номер; — обставини, на підставі яких подано претензію; докази, що стверджують ці обставини; посилання на відповідні нормативні акти; — вимоги заявника; — суму претензії та її розрахунок (якщо претензія стосується грошового відшкодування), платіжні реквізити заявника претензії; — перелік документів, що додаються до претензії. Претензію підписує керівник підприємства-заявника або його заступник. Вона надсилається адресату замовленим (цінним) листом або вручається особисто під розписку посадовій особі відповідача. Претензія підлягає розгляду у місячний термін з дати її одержання. Результати розгляду претензії повідомляються заявнику письмово. Якщо заявник не згоден з результатом розгляду претензії постачальником (відповідачем), він може звернутися до суду для вирішення спірного питання відповідно до законодавства. У разі порушення встановленого законодавством терміну розгляду претензії або залишення її без відповіді суд при розв’язанні спірного питання має право стягнути з порушника штраф у доход державного бюджету в розмірі 2% від суми претензії, але не менше п’яти і не більше ста розмірів неоподатковуваного мінімуму доходів громадян. Бухгалтерський облік розрахунків за претензіями ведеться на субрахунку 374 «Розрахунки за претензіями». Аналітичний облік цих розрахунків необхідно організувати окремо за кожною претензією з відображенням дати виникнення та погашення (списання) заборгованості. З цією метою використовують «Відомість 3.2 аналітичного обліку розрахунків з різними дебіторами» (при журнально-ордерній формі обліку) або відповідну машинограму (при комп’ютерних формах обліку).

202

ГЛАВА 5

Найпоширеніші господарські операції з обліку розрахунків за претензіями наведено у табл. 5.5.
Таблиця 5.5 Бухгалтерські проводки з обліку розрахунків за претензіями

№ з/п 1 2 3

Зміст господарської операції Проведена попередня оплата за товари Відображено податковий кредит з ПДВ у сумі передоплати Оприбутковано фактично отримані товари на склад: купівельна вартість без ПДВ сума податкового кредиту з ПДВ Зарахована частка попередньої оплати у погашення заборгованості постачальнику (у розмірі вартості фактично отриманого товару) Заявлена претензія постачальнику за недостачу товарів Одержано від постачальника товари у погашення заборгованості за претензією: купівельна вартість без ПДВ сума податкового кредиту з ПДВ Невідшкодовану заборгованість за претензією постачальник погасив грошима на поточний рахунок Відображено суму податкового кредиту з ПДВ при поверненні передоплати (методом «червоне сторно») Відображено суму претензії у частині штрафних санкцій за порушення умов договору постачання Одержано від постачальника товар з наступною оплатою (вартість фактично оприбуткованого товару): купівельна вартість без ПДВ сума податкового кредиту з ПДВ При прийманні на складі (розпакуванні контейнера) виявлена недостача товару, на яку заявлена претензія постачальнику: за купівельною вартістю без ПДВ сума податкового кредиту з ПДВ Визнана постачальником сума претензії, віднесена на зменшення заборгованості покупця Перераховано постачальнику за товар (після врегулювання претензії)

Кореспондуючі Сума, рахунки грн Дебет Кредит 371 311 12000 641 281 644 631 374 281 644 311 644 631 631 371 371 374 374 374 2000 9800 1960 11760 240 150 30 60

4 5 6

7 8 9 10

641 374

644 715

(10) 20

281 641

631 631

7000 1400

11

374 641 631 631

281 631 374 311

220 (44) 220 8136

12 13

Особливості обліку в торгівлі

203

Можливі й інші варіанти відображення в обліку розрахунків за претензіями.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Облік розрахунків за претензіями» з дисципліни «Бухгалтерський облік у галузях економіки»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Мета аудиту — перевірити правильність визначення податку з реклам...
Роторно-поршневий двигун
Аудит господарських операцій з надходження тварин
Види та операції комерційних банків
МАСА ГРОШЕЙ В ОБОРОТІ. ГРОШОВІ АГРЕГАТИ ТА ГРОШОВА БАЗА


Категорія: Бухгалтерський облік у галузях економіки | Додав: koljan (30.03.2012)
Переглядів: 2803 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП