ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Психологія » Основи психологічного консультування

Підстройка: фокус уваги та калібрування
Щоб краще підлаштуватися до спілкування з людиною, засвоїти її „комунікативний діалект", слід уважно спостерігати за тим, що вона переживає та як це проявляється в її фізіологічних реакціях і поведінці.


88
Тому спостереження є центральним компонентом діяльності консультанта. Він не тільки помічає характерні реакції партнера, але й свідомо їх сканус, аби яскравіше відчути те, про що йдеться. Така індивідуальна діагностика клієнта триває упродовж всього контакту.
Калібрування - це процес, за допомогою якого консультант здійснює \у підстройку до несловесних сигналів клієнта, котрі свідчать про особливості його актуального стану. Точне калібрування вимагає сенсорної чутливості, тобто здатності помічати зміни (навіть дуже дрібні і, на перший погляд, несуттєві) в таких елементах, як: положення тіла, повороти голови та інших частин тіла, жести та вираз обличчя, мімічні рухи, дрібні рухи очей, зміни величини зіниць та вологості очей, характерні рухи губ та брів, колір шкіри, дихання, гучність та інші якості голосу, наголоси і темп мовлення тощо. Крім названого, потрібно ще зауважити мову тілесного симптому (див.: 4.2) та вслухатися в глибинну структуру мовлення (див.: 4.1).
Щоб отримати цілісну картину стану клієнта, консультанту недостатньо бути спостережливим, треба вміти розфокусовувати увагу. Розфокусу-вання передбачає: 1) сприймання людини або події цілком, начебто "іїериферійним зором, ні до чого не прив'язуючись конкретно; 2) не коментувати і не оцінювати, а просто помічати; 3) одночасно сприймати і зовнішні (від навколишнього світу), і внутрішні (свої тілесні відчуття) сигнали. Чому так важливо бути розфокусованим, тобто мати так званий перший тип уваги (НЛП)? Тому що другий тип уваги, або концентрована увага, передбачає чітке утримання фокус сприймання на якомусь певному предметі та його оцінку з власного досвіду. А консолідація досвіду вимагає багато енергії і веде до втрати великої кількості інформації, збіднюючи сприйняття того, що актуально відбувається. Людське сприймання влаштоване таким чином, що перший і другий типи уваги весь час змінюють один одного. Людину мимовільно (перший тип) захоплюють якісь певні реалії буття, щоб потім утримуватись в довільній увазі (другий тип) до прояснення або класифікації сприйнятого. Розфукусування уваги як процес забезпечує напрямок, орієнтацію в ситуації, зосередження уваги - продуктивність.
Секрети ефективного консультанта
Тільки розфокусована увага дає можливість сприймати ситуацію в
багатстві її проявів.
На перших етапах консультування, коли стоїть завдання якомога швидше і повніше зорієнтуватися в особистості та ситуації клієнта, саме розфокусування виюдить на ключові теми та переживання, на яких потрібно зосередитися далі. Однак варто слідкувати за тим, щоб не вносити у суб'єктивну картину світу клієнта нічого свого.


89
Стан розфокусування є більш природним для людини, бо перебуваючи в ньому, вона тонко, повно і проникливо сприймає життя. Не вміючи відволіктися від свого внутрішнього змісту, людина ізолює себе від оточення і втрачає гармонійність об'єднання зі світом, що веде до зростання напруження та тривоги.
За А.Айві основними патернами для калібрування на початку інтерв'ю виступають (Айві А., 1998, с. 36):
• контакт очей (розширення зіниць - реакція зацікавлення, і навпаки);
• мова тіла (поза, темп дихання, вираз обличчя, рух очей, жести рук, рух голови, положення кінцівок, швидкість і ритм рухів, постукування руками або ногами тощо);
• характеристики мовлення (висота голосу, швидкість та ритм мовлення), використання певних слів, говорить конкретно чи абстрактно, про можливості чи про необхідність (повинен, змушений, потрібно), про себе чи про інших;
• дотримання теми (простежується чи ні?), кількість основних змін теми (чи була вибіркова увага до якогось певного аспекту?).
Щоб підтримувати орієнтацію на калібрування та рапорт під час консультації, вряди-годи корисно відповідати собі на запитання:
· наскільки я розфокусований та настроєний на сприйняття партнера? як я дізнаюся, що мій партнер мене розуміє і зацікавлений в нашій розмові? як я дізнаюся, що мій партнер співробітничає зі мною в розв'язанні цієї проблеми?
· в якому внутрішньому стані перебуває мій партнер? Які зовнішні ознаки свідчать про це?
· чи конгруентним є мій партнер у всіх його проявах?

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Підстройка: фокус уваги та калібрування» з дисципліни «Основи психологічного консультування»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Теорія оптимізації портфеля інвестицій
Аудит відпуску запасів у виробництво
СТАДІЇ ТА ЗАКОНОМІРНОСТІ РУХУ КРЕДИТУ. ПРИНЦИПИ КРЕДИТУВАННЯ
Аудит вибуття тварин
ІНВЕСТИЦІЙНІ РИЗИКИ. Концепція і вимірювання ризиків


Категорія: Основи психологічного консультування | Додав: koljan (12.02.2012)
Переглядів: 1351 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП