ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Філософські науки » Енциклопедія постмодернізму

X (ікс)
Конкретна належність X (ікс) до постмодернізму включає в себе об'єднання або модифікацію давніх звичаїв у події, які є "новими", хай навіть лише за конкретних обставин, за яких вони відбуваються. На початку XX ст. X здебільшого розглядається як позначення невідомої кількості чи посилання на факти невідомі або приховані, неправильні або заборонені. У 1980 — 1990-х pp. це застосування поширилося на популярні контексти з давніх анклавів науки або сумнівного мистецтва. Вони репрезентують зміщення від алюзії на щось невідоме до ілюзії чогось непізнаванного. Таким чином, X стає показником значення, яке більше не може бути назване, та й не могло бути назване на початку. Поєднання в ньому невідомого й непізнаванного знаходить собі місце в окремій стилізації невизначеності, регресу та містицизму.
Витоки
X довгий час застосовувався як одиничний лінгвістичний означник: комбінація граматичної одиниці (морфеми) та одиниці письма і/або звуку (графема/фонема). Його загадкова форма (косий хрест) дійшла до нас із мовної праісторії, і саме ця форма, як і її алфавітний статус, сприяли широкому застосуванню цього знака в мас-медіа 1990-х pp. У єгипетській та критській ієрогліфіці та в давньому фінікійському письмі форма X у різних контекстах асоціювалася з божеством, дарами, підрахунком або позначками. Від грецького chiasmus χ, із його не зовсім ясним походженням, до латинського X їхній зв'язок із давніми логограмами зберігається. Перехрестя людського та божественного, чоловічого і жіночого, іманентного й трансцендентного, земного і неземного пов'язувалося з традицією хреста, від Китаю й Індії до Західної Африки та Мексики. Це знаходило свій вияв у формі християнського хреста або як один з
ініціалів Ісуса Христа, знову виникаючи в рунічних або окультних символах дару/життя. Попри сотні фонетичних застосувань Х-ів та ак-ронімів, є щось майже тривожне в повторюваності давніх мотивів.
Постмодернізм
Айзек Азимов почасти торкається цієї таємниці, даючи постмодерністське тлумачення науковим дослідженням. У його праці "«X» репрезентує Невідоме" (1985) X — це своєрідна полегкість, майже містична втіха в одвічному невідомому, за допомогою якого сучасна наука усуває нудьгу знання. Математичне "розв'язання для X", схоже, не дуже високо цінується в азимовській релігії непевності, як і Х-хромо-сома, за своєю формою приблизно схожа на X, або багато пов'язаних із нею Х-захворювань. Радше Азимов вельми зацікавлений у тому, щоб знайти точку, в якій перетиналися б дискурси науки, наукової фантастики та мас-медіа. Х-промені (рентгенівське проміння) з їхньою спочатку невідомою природою (витоки сучасної атомної теорії) або Х-частинки, запропоновані як будівельний матеріал для Великої Об'єднаної теорії у фізиці, — це два з багатьох прикладів, що стали взірцем для формулювань, які часто створювалися медіа-засобами в 1990-х pp., такий як "Фактор зростання X", — термін, застосовуваний у теорії ракових захворювань. Там де мас-медіа видозмінюють і науку, і наукову фантастику на тому самому ринку, такі Х-витвори виявляють тенденцію залишити одне кінцеве й нерозв'язне X для приваблювання широкого споживача наукової продукції (див. технологія).
Можна відзначити деякі тенденції, спільні для всіх цих Х-неологізмів, що вимагають тлумачення. Один такий "типовий" постмодерністський маневр відбувся, коли в 1960-х pp. був
478
заснований британський Х-часопис, де X було перехідним символом невдоволення модернізмом попереднього покоління. Застосування форми X до непристойного або окультного та його поширення на гру внутрішнього/зовнішнього в детективній літературі мають потенціал для досліджень. Втрата в становищі раба фамільного прізвища в імені Малколм X також заслуговує на увагу. Комп'ютерні мережі пропонують безліч "протоколів X", а культовий статус Unix/X-Windows y хакерській культурі показує не лише перехрестя комунікацій, маркування та картографування, а й тенденцію застосовувати X без наміру звертатися до якоїсь "традиції". Термін "Х-фактор" (досить поширений у 1990-х pp.), таким чином, указує на пошуки пастиша можливостей. Одне з його перших застосувань у романі Андре Нортона "Х-фактор" (1967) підсумовує його пізніші значення, зафіксовані в мас-медіа: "Те, що відкидає геть рівняння, спекуляції, життя, історію" (Norton, 1967: 120). Часто затуляючи покривом таємниці випадкові явища, "Х-фактор" здебільшого застосовувався для того, щоб маскувати семантичний зв'язок між подіями та впливами або вказувати на їхню привабливу невизначеність.
Більш складну картину дають нам десятки науково-фантастичних фільмів періоду холодної війни з їхніми Х-заголовками, де давніше застосування "X" до таємничого чоловіка ("Повернення доктора X", 1939) поступається перед невідомими загрозами, що йдуть від атомів, чужинців та урядів. У фільмі "X невідомий", знятому на кіностудії "Гемер Філмз" (1956) X позначає бездонну тріщину, що з неї видавлюється радіоактивна грязюка, яка несе загрозу всьому світові. У таких фільмах X нагадує про стародавнє перехрестя доріг людського і нелюдського, які знову перетинаються в добу технологій, насичених і перенасичених Х-хро-мосомами, Х-променями, розбуджуючи в нашій уяві атомні/генетичні загрози "людям" як чомусь внутрішньому, що йдуть від руйнівних "зовнішніх" сил, таємниця яких нам невідома, проте досконало сконструйована.
Багатосерійна епопея Марвел Комікс "X-люди" розповідає про расу генетично змінених
юних героїв, які боронять "нормальний" світ від таких зовнішніх загроз. Схоже невдоволення світом, який їм дістався в спадщину, висловлюють діти батьків "бебі-буму" в романі Ду-ґласа Капленда "Покоління X" (1992). Запозичивши назву менш іронічного твору Чарлза Гемблета та Джейн Девідсон (1964), постмодернізм Капленда обминає тисячолітній бунт, про який ідеться в попередній книжці, залишивши тільки його нудьгу (див. віртуальна віра). X перетворюється на свідоме утримання від погляду на історію як на ідею, підміняючи її ностальгічними історичними ефектами, знаходячи їх серед уламків консерватизму атомної доби. Сам всесвіт уявляється як "буржуазний час/простір", персонажі якого є не модерністи-чним "утраченим поколінням" (яке можна було б позначити "іксом"), а поколінням, чиє відчуття іронії за визначенням не дозволяє чогось грубого.
Можливо, навіть ближчим до спроби зобразити постмодерністське піднесене є успіх багатосерійного телевізійного фільму "Х-фай-ли", де всі попередні застосування X переплітаються в намаганнях пояснити зв'язок між світом і духом, земним і позаземним у рамках однієї теорії. Спочатку X — це знак довільний, але він стає назвою та символом для понадісто-ричного проникнення в "непоясненне", за яким агенти ФБР, персонажі серіалу, прагнуть знайти в кінцевому підсумку недосяжну "істину" — яка завжди "десь далеко", завжди схована в невизначеності нерозгаданих Х-ів. Головний зміст цієї оповіді присвячений неясній, але досконало організованій чужоземній/урядовій змові, в якій "факт" позаземного пояснює "вигадку" таємної політичної історії змовників, радше ніж навпаки. Двоє героїв, типи раціонального розуму пізнього Просвітництва (аґент Скалі) та містицизму (аґент Малдер) постійно розходяться у своїх висновках, або відкидаючи всі передумови (в намаганнях знайти X), або вірячи в цілісність світу, який ніколи не може бути раціонально відкритим (отже, йдеться про трансцендентний X). Це найочевидніший сучасний приклад стародавньої теми.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «X (ікс)» з дисципліни «Енциклопедія постмодернізму»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: . ВИМОГИ МІЖНАРОДНИХ СТАНДАРТІВ ДО ОКРЕМИХ ЕТАПІВ І ПРОЦЕСІВ СТВО...
Модель оцінки дохідності капітальних активів (САРМ)
Оцінка підприємства на ринку факторів виробництва та на ринку збу...
ВИВЧЕННЯ НАЯВНОЇ САНАЦІЙНОЇ КОНЦЕПЦІЇ ТА ЗБІР НЕОБХІДНОЇ ІНФОРМАЦ...
Особливості вживання деяких відмінкових закінчень іменників


Категорія: Енциклопедія постмодернізму | Додав: koljan (11.12.2011)
Переглядів: 1440 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП