Тейлор, Марк С. (Taylor, Mark C.) Нар. 13 грудня 1945 p., Нью-Джерсі, США. Філософ, теолог і аналітик культури Після публікації своїх важливих досліджень творчості Сьорена К'єркеґора та Ґ.В.Ф. Геґе-ля Марк С. Тейлор став одним із перших американців, які запровадили деконструкцію в теологію та релігійні студії. Прочитавши деста-білізаційний підхід до мови Жака Дерида як "герменевтику смерті Бога", Тейлор застосував деконструкцію, щоб розвинути теорію культури у культурі, де Бог помер. У всій своїй науковій діяльності питанню особистості Тейлор приділяв якнайпильнішу увагу. Якщо в його ранніх дослідженнях ідеться про інтеграцію та єдність "я", оперті на гегелівську логіку ідентичності-у-відмінності, то в його пізніших працях міститься твердження, що смерть Бога мусить привести також до смерті інтегрованого і тотожного собі "я". У своєму революційному тексті "Блукання: постмодерна А/теологія" (1984) Тейлор пояснює способи, в які традиційна західна культура прив'язувала значення Бога до значення "я" та споріднених понять (історії, книжки), і він визначає ті зміни, що їх має зазнати ця мережа понять, якщо її деконструювати. Прочитавши "смерть Бога" деконструктивно, Тейлор твердить, що гуманістичний атеїзм сучасності, замінивши Бога-Творця творчим людським суб'єктом, лише перевертає (не піддаючи радикальному сумніву) бінарні категорії традиційної західної думки (Бог/"я", трансцендентність/іманентність, єдність/множинність, постійність/зміна та ін.). Тейлор наполягає, що "смерть Бога", на яку спирається традиційне мислення, мусить також зруйнувати ці категорії протиставлення. Деконструктивне прочитання "смерті Бога" здійснює таке руйнування, коливаючись між теїзмом і атеїзмом у постмодерному/теології, що блукає понад немислимим кордоном відмінності (різниці), яка розладнує бінарне мислення. Понад цим кордоном традиційний Бог, що, як Логос, робить значення стабільним та однозначним, поступається радикальній нестабільності та двозначності мови, а центроване, тотожне собі самому "я", створене в образі цього Бога, руйнується незвідною іншістю, яка витає над усякою тотожністю собі. В "Алтар-ності" (1987) Тейлор опрацьовує релігійне значення такої іншості або алтерності через своє поняття алтарності. Знайшовши у французькому мисленні XX ст. поняття відмінності (різниці), яке чинить опір спробі сучасних гегельянських суб єктів зберегти ідентичність-у-ві-дмінності, Тейлор твердить, що такі підходи до відмінності можуть бути прочитані як продовження давнішої к'єркеГорівської критики Геґе-ля в ім'я "цілком іншого". Таким чином, Тей- 416 лор прочитує К'єркеґора через постмодерніст-ську критику Геґеля і навпаки. В такий спосіб він дістає змогу з'ясувати релігійну значущість багатьох мислителів, від Жоржа Батая та Жа-ка Лакана до Моріса Бланшо та Емануеля Левінаса. Обґрунтувавши таке постмодерністське релігійне мислення у "Блуканні" та "Алтарності", в пізніших своїх працях Тейлор розвинув його, звертаючись до питання релігії та священного в таких галузях, як мистецтво, архітектура, людське тіло, хвороби, поп-культура та медіа-тех-нології.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Тейлор, Марк С.» з дисципліни «Енциклопедія постмодернізму»