ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Банківська справа » Банківський нагляд

Провадження справи про банкрутство банку
Національний банк може відкликати банківську ліцензію проблемного банку та ініціювати процедуру його ліквідації винятково в таких випадках:
1) на підставі висновку тимчасового адміністратора про неможливість приведення діяльності банку в правову відповідність із вимогами Закону про банки та нормативно-правових актів Національного банку;
2) у разі недоцільності виконання плану тимчасової адміністрації щодо реорганізації банку;
3) за заявою кредиторів банку, якщо буде доведена його неплатоспроможність, під якою розуміють неспроможність своєчасно та в повному обсязі виконати законні вимоги вкладників та інших кредиторів через відсутність коштів або зменшення розміру регулятивного капіталу банку, що призвело до зменшення показника адекватності регулятивного капіталу до однієї третини нормативного значення.

Банківський нагляд

249

Якщо банк своєчасно і в повній сумі не виконав грошові зобов'язання перед кредиторами, то вони мають право надіслати рекомендованим листом або спецзв'я-зком до територіального управління Національного банку заяву про ліквідацію банку разом з документами, що підтверджують наявність невиконаних грошових зобов'язань банку перед ними: нотаріально засвідчена копія договору з банком, копія виписки з особового рахунку кредитора; копія претензії до банку; відповідь банку-боржника; якщо відповіді від банку-боржника не отримано, то розрахунковий документ з відміткою банку про дату надходження коштів або інші підтверджувальні документи.
Територіальне управління Національного банку розглядає подані кредитором документи, у разі потреби здійснює їх перевірку на місці в банку, готує відповідний висновок про потребу відкликання банківської ліцензії та призначення ліквідатора.
Висновок щодо відсутності підстав для задоволення заяви кредиторів має схвалюватися Комісією Національного банку при територіальному управлінні і Дирекції з банківського регулювання та нагляду не надсилається. Відповідь кредитору про незадоволення його заяви територіальне управління Національного банку має направити протягом ЗО календарних днів від часу подання ним заяви.
Якщо територіальне управління Національного банку вважає, що є підстави для відкликання банківської ліцензії, то цей висновок із заявою кредитора має бути надісланий Дирекції з банківського регулювання та нагляду протягом п'яти календарних днів з дня отримання заяви кредитора. Передані документи розглядаються протягом 10 календарних днів та надаються Комісії Національного банку.
Прийняте Комісією Національного банку рішення про незадоволення заяви кредитора та відхилення пропо-

250

Т.П.Гудзь

зицій територіального управління Національного банку щодо відкликання банківської ліцензії на розгляд Правління Національного банку не вноситься. В цьому випадку для надання відповіді заявнику Дирекція повідомляє територіальне управління Національного банку про прийняте Комісією рішення.
У разі підтвердження неплатоспроможності банку Правління Національного банку ініціює ліквідацію банку шляхом прийняття постанови щодо:
— відкликання банківської ліцензії, призначення
ліквідатора, припинення повноважень правління (ради
директорів), ради банку і загальних зборів банку, а також
тимчасового адміністратора, якщо він до призначення
ліквідатора здійснював управління банком;
— надання доручення керівникам відповідного територіального управління Національного банку та Центральної розрахункової палати вжити заходів щодо припинення банком активних операцій за його кореспондентськими рахунками, відкритими в Національному банку, з дня отримання цього рішення;
— надання доручення Департаменту припинення діяльності банків підготувати обґрунтований висновок щодо відповідності вимогам банківського законодавства особи, призначеної Національним банком ліквідатором;
— надання доручення Юридичному департаменту ініціювати процедуру ліквідації банку в суді;
— надання доручення Дирекції з банківського регулю
вання та нагляду щодо повідомлення контрольних
органів інших держав, у яких банк мав філії або
кореспондентські відносини з іноземними банками;
— та інших заходів, потрібних для здійснення
процедури ліквідації конкретного банку.
Процедура ліквідації банку має бути завершена не пізніше трьох років з дня прийняття Національним банком рішення про відкликання банківської ліцензії.
Ліквідатором може бути призначено:

Банківський нагляд

251

— юридичну особу, яка проводить професійну діяльність, що пов'язана з тимчасовою адміністрацією або ліквідацією банків, наданням аудиторських, юридичних або консультативних послуг і має не менше трьох працівників із сертифікатом Національного банку на право здійснення тимчасової адміністрації та ліквідації банку;
— фізичну особу — незалежного експерта (за договором з Національним банком) або службовця Національного банку, який має сертифікат Національного банку на право здійснення тимчасової адміністрації та ліквідації банків, високі професійні й моральні якості, бездоганну ділову репутацію, економічну чи юридичну освіту та досвід роботи не менше трьох років у сфері надання аудиторських, юридичних послуг або в банківській системі.
Забороняється призначати ліквідатором банку фізичну або юридичну особу, яка:
— виконувала функції тимчасового адміністратора в цьому банку;
— є його кредитором, чи пов'язаною особою, або акціонером банку;
— має судимість, не погашену і не зняту в установленому законом порядку, або є обвинуваченою за кримінальною справою;
— не виконала своїх зобов'язань перед будь-яким
банком.
Копія постанови про відкликання банківської ліцензії та призначення ліквідатора надається уповноваженому представнику банку у територіальному управлінні Національного банку в день її отримання без попереднього повідомлення керівників банку. Одночасно в банку вилучаються банківська ліцензія та дозвіл Національного банку на здійснення окремих операцій, що доводиться до відома банківської системи України та Фонду гарантування вкладів фізичних осіб.

252

Т.П.Гудзь

Банки після отримання постанови про ліквідацію їх контрагента зобов'язані самостійно припинити виконання активних операцій за прямими кореспондентськими рахунками з ним. А територіальне управління Національного банку не пізніше наступного дня після отримання рішення про відкликання банківської ліцензії та призначення ліквідатора припиняє всі активні операції за всіма кореспондентськими рахунками банку як у національній, так і в іноземній валюті.
Ліквідатор зобов'язаний протягом трьох днів після його призначення за рахунок коштів банку опублікувати в газеті «Урядовий кур'єр» чи «Голос України», а також може опублікувати в одній з місцевих газет за місцезнаходженням банку, що ліквідовується, повідомлення про відкриття ліквідаційної процедури, а також вивісити його в кожному відокремленому підрозділі банку. З дня публікації такого оголошення починається місячний термін, в який заявляються вимоги кредиторів. Всі зобов'язання банку, які не будуть підтверджені поданими в установлений термін заявами, визнаються погашеними.
Функціонування банку припиняється із закінченням технологічного циклу конкретних операцій, якщо це сприятиме збереженню або збільшенню активів. Це означає, що нарахування відсотків, комісійних, штрафів, інших очікуваних доходів за активними операціями банку може припинятися у строки згідно з договорами з клієнтами банку. Водночас строк виконання всіх грошових зобов'язань банку та зобов'язання щодо сплати податків і зборів уважається таким, що настав; також припиняється нарахування процентів, неустойки (штрафу, пені) та інших санкцій за всіма видами заборгованості банку.
З дня свого призначення ліквідатор отримує повне і виняткове право управляти банком та контролювати його. У зв'язку з цим припиняються повноваження загальних зборів, спостережної ради і правління (ради директорів) банку та тимчасового адміністратора.

Банківський нагляд

253

До повноважень ліквідатора належать:
— функції зі збереження, управління та розпорядження майном банку;
— проведення інвентаризації активів та їх експертної оцінки для визначення ліквідаційної маси;
— робота щодо повернення дебіторської заборгованості та майна банку, що знаходиться у третіх осіб;
— звільнення працівників банку відповідно до
законодавства України про працю;
— реалізація майна банку для погашення зобов'язань,
включених до реєстру вимог кредиторів.
Для забезпечення виконання ліквідатором своїх повноважень у територіальному управлінні Національного банку відкривається накопичувальний рахунок для зарахування коштів банку, надходжень на його користь, в тому числі від продажу майна, та проведення різних виплат.
Кошти, одержані в результаті ліквідаційної процедури, спрямовуються на задоволення вимог кредиторів у такій черговості:
а) першими задовольняються:
— вимоги кредиторів, забезпечені заставою (сума, що виплачується кредитору, не має перевищувати вартість застави);
— вимоги Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, що виникли у випадках, визначених законодавством про гарантування вкладів фізичних осіб;
— виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банку,-в тому числі відшкодування кредиту, отриманого з цією метою;
— витрати, пов'язані з роботою ліквідатора (у тому числі: на оплату державного мита; на публікацію оголошення про ліквідацію банку; на публікацію в засобах масової інформації про порядок продажу майна банку; витрати ліквідатора, пов'язані з утриманням і збереженням активів банку; на оплату праці працівників,

254

Т.Л.Гудзь

залучених для здійснення ліквідації; на проведення аудиту);
— зобов'язання, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров'ю громадян.
б) потім задовольняються: вимоги вкладників -
фізичних осіб у частині перевищення суми, передбаченої
системою гарантування вкладів фізичних осіб, та вимоги,
що виникли із зобов'язань банку перед працівниками;
в) останніми задовольняються інші вимоги.
Вимоги кожної наступної черги задовольняються в
міру надходження на рахунок коштів від продажу майна банку після повного задоволення вимог попередньої черги.
У разі недостатності коштів, одержаних від продажу майна банкрута, для повного задоволення всіх вимог однієї черги вони задовольняються пропорційно сумі вимог, що належить кожному кредиторові однієї черги.
Вимоги, заявлені після закінчення строку, установленого для їх подання, не розглядаються і вважаються погашеними. Вимоги, не задоволені за недостатністю майна, теж вважаються погашеними.
Органи нагляду здійснюють контроль за діяльністю ліквідатора. Для цього ліквідатор зобов'язаний щомісяця письмово повідомляти відповідне територіальне управління Національного банку про результати роботи та надавати потрібні документи. Ця інформація обов'язково має містити дані про стягнення дебіторської заборгованості, стан реалізації майна банку та розрахунки з кредиторами. Територіальне управління, також інформує Департамент припинення діяльності банків про роботу ліквідатора. Перевірка діяльності ліквідатора щодо дотримання банківського законодавства під час здійснення процедури банкрутства проводиться наглядов-цями не рідше одного разу на рік. При виявленні порушень Національний банк відповідно до Кодексу про

Банківський нагляд

255

адміністративні правопорушення має право накладати штрафи на ліквідатора.
Не пізніше 10 днів після завершення процедури ліквідації ліквідатор складає ліквідаційний баланс та подає разом з матеріалами про свою роботу територіальному управлінню для розгляду та наступної передачі в Департамент припинення діяльності банків. Після ухвалення Комісією Національного банку звіту ліквідатора та виключення банку з Державного реєстру ліквідація банку вважається завершеною.
В Україні станом на 01.04.2008 року в процедурі ліквідації перебувало 18 банків, серед яких: акціонерний комерційний Український банк «Відродження» (м. Київ), акціонерний комерційний банк «Гарант» (м. Київ), відкрите акціонерне товариство «Європейський банк розвитку та заощаджень» (м. Сімферополь), акціонерний комерційний банк «Прем'єрбанк» (м. Дніпропетровськ), Закарпатський акціонерний комерційний банк «Лісбанк» (м. Ужгород), Донецький акціонерний банк «Донвугле-комбанк» (м. Донецьк).

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Провадження справи про банкрутство банку» з дисципліни «Банківський нагляд»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Ложный путь изобретательства
Аудит нематеріальних активів. Мета і завдання аудиту
Комп’ютерна телефонія — поняття і застосування
Визначення життєвого циклу проекту
Метафора і метонімія


Категорія: Банківський нагляд | Додав: koljan (10.11.2011)
Переглядів: 990 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП