· дайте тому, хто запитує, час завершити запитання; · під час відповіді будьте лаконічними, ввічливими й точними; · відповідь має бути стислою; · якщо запитання нечітке, повторіть його для всієї групи; · якщо запитання дуже специфічне, «перекладіть» його для всіх слухачів; · якщо запитання потребує детального обговорення проблем, важливих лише для того, хто запитує, дайте стислу відповідь і запропонуйте обговорити проблему індивідуально після завер-шення лекції; · якщо Ви не знаєте відповіді, зізнайтеся в цьому; це краще, ніж ухилятися й бути неточним. Пообіцяйте знайти відповідь пізніше, попросіть того, хто запитував, назвати своє ім’я. Може ста-тися, що хтось із слухачів знав відповідь на це запитання; · якщо запитання не стосується до теми, дайте стислу відпо-відь і обговоріть його пізніше; · якщо запитання або положення хибне чи дуже просте, не виявляйте зневаги, зверніться до автора запитання: «Не могли б Ви пояснити, чому саме Ви так вважаєте?»; або до всіх при-сутніх: «Можливо, хтось ще поділяє цю думку і хоче прокоментувати?»; · якщо запитання відверто спрямоване на те, щоб викликати сміх, приєднайтеся до слухачів, і якщо воно не містить нічого, на чому можна зупинитися, продовжуйте; · якщо запитання провокаційне, не дозволяйте втягнути себе у суперечку з його автором. Ви ризикуєте втратити своїх слухачів і відхилитися від головного змісту викладання. Ви можете пере- адресувати запитання групі або сказати, що це тема для індивіду-ального обговорення після лекції. Ваше завдання — бути впевне-ним, а не агресивним або зухвалим; продемонструвати зацікавле-ність у потребах усієї групи та окремих її представників.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Що треба пам’ятати, відповідаючи на запитання» з дисципліни «Методика викладання економіки»