Рольова участь паблік рилейшнз у процесах політичної глобалізації
Серед існуючих комунікативних технологій, здатних розв’язати зазначені проблеми, безперечно, вагому роль відіграють міжнародні паблік рилейшнз, спрямовані на створення сприятливого соціального середовища існування різ- номанітних соціальних суб’єктів, які функціонують як на національному, так і на глобальному рівнях. Соціальна роль паблік рилейшнз виходить за межі кор- поративних інтересів. В умовах глобалізації PR входять до концептуальної па- радигми національних стратегій не лише держав, а й інших агентів глобалізації, де вони є не тільки одним із компонентів міжнародних впливів та формування позитивного іміджу, а й важливим чинником їх функціонування у світових гло- балізаційних процесах. Теоретичне дослідження феномену міжнародних комунікацій з громадсь- кістю набуває особливої значущості для України, яка дедалі певніше стверджує себе у світовому співтоваристві, де глобальні стратегії окремих держав перед- бачають налагодження зв‘язків з представниками своєї громадськості і в рамках міжнародних інститутів та організацій, і неурядових міжнародних організацій, і на регіональному рівні для врегулювання питань, пов’язаних зі створенням сприятливого середовища функціонування учасників глобального процесу. Встановлення зв’язків України зі світовою громадськістю сприяє гармонізації відносин у національному, європейському та глобальному суспільствах. Глобалізація формує нову складну соціальну систему, яка потребує для забезпечення корегування негативних і посилення позитивних ефектів глобалі- зації оптимальних засобів та механізмів, що діють на різних рівнях глобалізації – локальному, національному, регіональному та глобальному. Одним з пріоритетних глобальних чинників, без якого неможливе створення глобально- го суспільства, стає демократизація; „громадське замовлення” на демократію існує не лише в окремих країнах, а й підтримується міжнародним співтовариством. Для підвищення рівня соціальної організованості й керова- ності світовим співтовариством, його розвитку і забезпечення демократичних форм контролю та зворотного зв’язку в глобальному суспільстві, необхідно, щоб демократичні принципи переважали як на глобальному, так і на національ- ному рівнях. У цих умовах особливого значення набуває проблема встановлен- ня взаєморозуміння та довіри між акторами, які діють на всіх рівнях глобально- го управління. Одним з інструментів досягнення взаєморозуміння та довіри є PR-діяльність, без якої сучасна управлінська система фактично не може ефек- тивно функціонувати. PR (паблік рилейшнз, піар, зв’язки з громадськістю, комунікації з гро- мадськістю) – це система теоретичних знань та практики їх застосування, що відображає ті комунікаційні процеси в суспільстві, які спрямовані на встанов- лення взаєморозуміння між різними соціально організованими суб’єктами та громадськістю. Міжнародні паблік рилейшнз – це комунікації, що виходять за рамки внутрішньосуспільної взаємодії; комунікації окремих суб’єктів глобаль- ного процесу (національні держави, їх коаліції, міжнародні організації), пов’язані з міждержавними відносинами; комунікації окремих суб’єктів гло- бального процесу (неурядові міжнародні організації, транснаціональні корпо- рації, національні фірми та організації, що виходять на міжнародні ринки), не пов’язані з міждержавними відносинами; внутрішні комунікації різних гло- бальних акторів як такі, що опосередковано впливають на глобальні процеси. Загальна мета міжнародних PR – гармонізація міжнародних відносин та інформаційне забезпечення глобалізаційних процесів, формування позитивного іміджу глобалізації, довіри до інституцій глобального управління і підтримки з боку світової громадськості інтеграційних процесів на всіх рівнях архітектури світопорядку. Основні пріоритети PR - забезпечення діяльності окремих глобальних акторів, зокрема національних держав, міжнародних організацій і транс- національних корпорацій на національному, регіональному та глобальному рівнях зумовлені потребою створення позитивного іміджу певної країни (міжнародної організації чи транснаціональної корпорації), створення позитив- ного іміджу перших осіб, які уособлюють окремих глобальних акторів, а також пересічних громадян певної країни, формування громадської думки не лише на національному рівні (щодо власної держави, її внутрішньої та зовнішньої по- літики), а й на міжнародному, забезпечення світової громадськості об’єктивною інформацією про певну країну, міжнародну організацію, ТНК тощо. PR - діяльність у глобальному середовищі рідко обмежується окремими технологіями: частіше йдеться про цілісну кампанію – сукупність заходів, які об’єднані єдиною метою, спрямовані на чітко визначені верстви громадськості та скоординовані у просторі та часі. Провідне значення серед інших інстру- ментів міжнародного піару мають медіа рилейшнз, менеджмент новин, подієві комунікації, Інтернет-комунікації та лобізм. В реалізації технологій міжна- родних PR дедалі вагомішу роль відіграє цивілізоване лобіювання – вплив на владні структури інших країн для ухвалення позитивних рішень щодо суб’єкту лобіювання. Лобізм є не тільки складовою частиною політичної системи, а й важливим елементом громадянського суспільства. PR - агентства надають різноманітні послуги у сфері комунікацій з органами влади, зокрема, просуван- ня якоїсь ідеї в органах державної влади або в транснаціональних структурах, теоретична розробка і практичне застосування комунікаційних стратегій щодо зміни рішення і законодавства, сприяння компаніям, державам і зарубіжним ор- ганізаціям при проведенні комунікацій з органами державної влади власної країни, а також при проведенні комунікацій з владою інших держав. Інтегрування у глобальний світ передбачає знаходження поряд з іншими адекватних інформаційних ресурсів – зокрема, пошуку можливостей реалізації глобального проекту на національному, регіональному та міжнародному рівнях. Актуальною для України є проблема розробки власної національної гло- балізаційної стратегії, яка б: а/ гармонійно об’єднувала активізацію внутрішніх ресурсів і різнобічних зв’язків зі світовим співтовариством; б/ забезпечувала максимальне використання можливостей, наданих глобалізацією, і мінімізувала її негативні наслідки; в/ забезпечуючи її поступове входження в глобальне суспільство, максимально враховувала б національні інтереси країни. Входження України в глобалізаційний простір потребує не лише розроб- ки відповідної стратегії адаптації, а й включення в таку стратегію програми PR- заходів – дій, спрямованих на формування позитивного іміджу глобалізації у пересічних громадян. Для забезпечення коректування негативних ефектів гло- балізації і посилення позитивних, поряд з іншими, потрібні інформаційні засо- би і механізми, що діють на різних рівнях глобалізації. Одним з них може й по- винна стати послідовна робота з іміджем глобалізації, адаптована до на- ціональних стратегій глобалізації, яка передбачає регулярні виміри громадської думки щодо глобальних процесів.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Рольова участь паблік рилейшнз у процесах політичної глобалізації» з дисципліни «Комунікаційна політика в діяльності державного службовця»