Якщо жоден з розглянутих заходів не дає реальної можливості повернення кредиту, банк може використати процедуру ліквідації компанії-боржника. Ліквідація — це останній захід з боку банку, який означає при-ховане визнання того факту, що банк припустився помилки, надав-ши кредит, та вчасно не вжив виправних заходів. У будь-якому разі проведення ліквідації свого клієнта в цілому не поліпшує репутацію банку. Ліквідація може бути спокійною або з ускладненнями, залежно від поведінки власників компанії та зовнішніх обставин. Компанію можливо ліквідувати шляхом її продажу як діючого підприємства або через розподіл та продаж частинами. Іноді процес ліквідації триває досить довго, оскільки потребує відповідного судового рі-шення, створення ліквідаційної комісії, розгляду претензій усіх кредиторів та організації процесу продажу активів компанії. У де-яких випадках банки лише через 2 — 3 роки повертають свої кре-дити. Ліквідація і реабілітація — досить дорогі методи управління проблемними кредитами з погляду часу, фінансових та трудових ви-трат, оплати юридичних послуг. Звичайно, найкраща політика з управління втратами полягає в їх уникненні, але, на жаль, у реаль-ному житті досягнути цього не вдається. У зарубіжних банках велика увага приділяється організації ро-боти з проблемними кредитами, створюються спеціалізовані під-розділи — департаменти, відділи, сектори. Відокремлення повно-важень та відповідальності по роботі з проблемними кредитами від функції кредитування допомагає уникнути можливих зіткнень інтересів у конкретного кредитного працівника. Робота з пробле-мними кредитами потребує високої кваліфікації та спеціальної підготовки працівників банку, наприклад, володіння психологіч-ними прийомами, практичного досвіду роботи в екстремальних умовах.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «ЛІКВІДАЦІЯ ПРОБЛЕМНИХ КРЕДИТІВ» з дисципліни «Фінансовий менеджмент банку»