З погляду практичного керування аналіз чинників потужності операційної системи необхідний для: N їхньої якісної класифікації; N кількісного оцінювання; N відбору операційних рішень, що дають можливість оптимізувати потужність операційної системи. Для практичного керування керівник має оцінювати вплив і роль чинників, що формалізуються і не формалізуються (табл. 3.1). Неформалізовані чинники підлягають загальному попередньому аналізу та регулярній ревізії, формалізовані є об’єктом безпосередніх кількісних оцінювань. 99
О. М. Сумець Основи операційного менеджменту
Таблиця 3.1 Оцінка формалізованих і не формалізованих чинників потужності операційної системи Стосовно персоналу 1. Вихідний чинник формування потужності операційної системи: персонал, який має відповідати наявним в даній галузі й у даному типі операційної системи мінімальним кваліфікаційним вимогам. Дана позиція менеджера проявляється в забезпеченні для себе деякої маневровості. Це припускає наявність у працівників визначеного масиву невикористаних знань і навичок. Загальна вимога до керування персоналом операційної системи: чинники невиразності не повинні знижувати можливість одержання гарантованого результату. 100 Перелік чинників Стосовно предметних процесів із додаванням і врахуванням впливу нематеріальних активів 1. Предметні чинники: Устаткування операційної системи — це ті її компоненти, що дозволяють ефективно інтегрувати людські і предметні чинники в процесі формування і використання ресурсів системи. Важливим принципом оцінювання устаткування як чинника потужності є його приналежність до основного капіталу. Принцип розподілу предметних чинників на основні та оборотні, запозичений з інших економічних дисциплін, дає змогу виділити ведучі і складені похідні предметних чинників. Це означає, що потужністні характеристики групи основного капіталу є вирішальною передумовою потужності системи загалом. Потужність операційної системи за устаткуванням визначає межа її повного масштабу. У загальному випадку вважається, що її верхня межа може переходити оптимальний рівень не менше ніж на 10% і не більше ніж на 30%. Інші предметні чинники. Їхня кількість є функцією чинників устаткування і чинників персоналу. У сфері матеріального виробництва вирішальну роль відіграє устаткування, у сфері послуг — персонал. Це породжує і принципові розходження в порядку формування й оцінювання потужностей операційної системи. Якщо у сфері матеріального виробництва керування операціями починається з мінімально припустимого випуску продукції, то у сфері послуг планування потужності розпочинається з мінімально необхідного персоналу. Закінчення на наст. стор. 2. Чинники потужності операційної системи, обумовлені нематеріальними активами. Вплив конкуренції на операційні рішення є найбільш сильним у цій групі. Тут найбільшою мірою виявляється «оперативне мистецтво керівника». У той же час ця група чинників є джерелом ризиків і невизначеності в керуванні потужністю операційної системи. Тут наочно виявляється «ефект важеля». Неминучість сплати за більш високі результати посиленням невизначеності істотно відрізняє операційний менеджмент від математичної теорії дослідження операцій.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Чинники потужності операційної системи» з дисципліни «Операційний менеджмент»