Особливості проектування продуктів і процесів у сфері послуг
послугБагато принципів операційної системи характерні як для вироб- ничого сектора економіки, так і для сфери послуг. Одна з найбільш специфічних рис сфери послуг полягає в харак- тері проектування послуг і процесі їх створення. Характеристика сфери послуг: 1. Споживач присутній у виробничому процесі, тобто є тісний контакт чи взаємодія зі споживачем. 2. Потрібен високий ступінь індивідуалізації продукту відповідно до вимог споживача. 3. Роботи у сфері послуг, звичайно, більш трудомісткі, ніж у матеріальному виробництві. Ці особливості роблять управління операціями у сфері послуг важчим щодо забезпечення ефективності, ніж у виробництві то- варів. Чим вища міра індивідуалізації продукції та вища трудоміст- кість процесу, тим важче забезпечити його високу економічну ефек- тивність. Особливості проектування послуг. При розробці системи надан- ня послуг слід враховувати такі фактори: 1. Місце розташування підприємства з надання послуг переважно визначається місцем розташування споживачів, а не вихідних матеріалів чи інших ресурсів. 2. Потреби і побажання споживачів важливіші за ефективність. 3. Календарне планування робіт залежить здебільшого від споживачів. 4. Визначити та виміряти якість може бути складно. 63 5. Працівники повинні володіти хорошими навичками спілкування зі споживачами. 6. Виробничі потужності, звичайно, розраховуються за “піковим” попитом, а не за середнім рівнем попиту. 7. Створення запасів продукції у періоди низького попиту для їх використання під час “піку” попиту, звичайно, не можливе. 8. Ефективність роботи службовця важко піддається вимірюванню, оскільки низька продуктивність може зумовлюватися браком попиту з боку споживачів, а не поганою роботою службовця. 9. Великі підприємства у сфері послуг не типові. 10. Маркетинг і виробництво іноді важко відрізнити одне від одного. Методи підвищення продуктивності у сфері послуг: 1. Урізноманітнення послуг, що надаються споживачам. 2. Можливість заміни ручної праці технікою там, де це вигідно. 3. Спрощення процесу з надання послуг (завчасна “виписка” з готелю).
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Особливості проектування продуктів і процесів у сфері послуг» з дисципліни «Операційний менеджмент»