Інструментарій проектного менеджменту та його за-стосування в управлінні створенням і розвитком операційної системи
Вивчивши питання цієї теми, студент матиме уявлення про управління проектами, тобто ознайомиться з тією сферою опера-ційного менеджменту, що виникла всього-то близько 50 років тому (в середині ХХ ст.), бурхливо (і дуже неоднорідно як у прос-торі, так і у часі) розвивалася протягом цього періоду і нині являє собою окремий, вельми своєрідний і дуже цікавий напрям мене-джменту. Базовими при самостійному опрацюванні питань теми є підручники [1] i [10] зі списку основної рекомендованої літерату-ри. Література, що може бути використана додатково, зазнача-ється у процесі викладення рекомендацій щодо самостійного ви-вчення матеріалу окремих питань теми. У процесі вивчення питання «Філософія проектного менедж-менту» студент отримує загальне уявлення про сутність категорій «проект» та «управління проектами», ознайомлюється з такими базовими поняттями проектного менеджменту, як «перелік ро-біт», «структура робіт проекту», «механізми звітності» вико-нання робіт за проектом тощо, а також із типами організаційних структур, найбільш застосовуваними під час розроблення та ре-алізації проекту [10, с. 58—63]. Але інформація, наведена у цьому підручнику, — лише зачат-ки знань у галузі методології, філософії та інструментарію проектного менеджменту. Глибше уявлення дають спеціалізовані дже-рела. Для додаткової роботи з вивчення першого питання можна використати [115, с. 4—43, 47—82, 85—114] або будь-яке інше сучасне видання з проблематики проектного менеджменту, оскі-льки сутнісні моменти та подання матеріалу в усіх джерелах, ви-даних протягом останніх п’яти-восьми років, майже збігаються. Друге питання теми — «Сутність сітьового планування та управління» присвячено розгляду можливостей, галузей застосу-вання, специфіки використання такого провідного інструменту зі сфери управління проектами, як сітьове планування та управлін-ня, засноване на використанні сітьових графіків та широко відоме за радянських часів розвитку науки «Організація та управління виробництвом» під абревіатурою «СПУ». Розпочати вивчення цього питання слід із формування уяв-лення того, що являє собою сітьовий графік, та з’ясування різни-ці між двома основними різновидами сітьових графіків: графіком типу «роботи—події» (інші назви — «роботи—стрілки», «стрі-лочний граф») та графіком типу «роботи—зв’язки» (інші назви — «роботи—вузли», «вершинний граф»). Для цього студенту реко-мендується опрацювати матеріал, що міститься у [1, с. 226—230; 52, с. 286—291; 155, с. 315—320]. Далі слід з’ясувати сутність, спільні ознаки та відмінності між такими широко відомими ме-тодами сітьового планування та управління, як метод ПЕРТ та метод критичного шляху [1, с. 230—235; 10, с. 63—69; 52, с. 311—316; 155, с. 336—340]. Самостійно вивчити правила побудови та принципи розрахун-ку часових параметрів сітьового графіку типу «роботи—зв’язки» та опрацювати їх на конкретних прикладах допоможе матеріал підручника [10, с. 64—69], а правила побудови, принципи розра-хунку часових параметрів, напрями аналізу та засоби оптимізації сітьового графіку типу «роботи-події» з опрацюванням їх на конкретних прикладах — матеріал, наведений у [52, с. 291—311, 317—320]. Ґрунтовне вивчення специфіки цих основних різнови-дів сітьових графіків, їх своєрідне порівняння у [155, с. 315—328] дадуть змогу студенту проаналіз
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Інструментарій проектного менеджменту та його за-стосування в управлінні створенням і розвитком операційної системи» з дисципліни «Операційний менеджмент»