Стаття 43. Питання, які вирішуються районними і обласними радами виключно на їх пленарних засіданнях 1. Виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються такі питання: і) обрання голови ради, заступника голови ради, звільнення їх з посади; 2) утворення, обрання і ліквідація постійних та інших комісій ради, зміна їх складу, обрання голів комісій; 3) утворення президії (колегії) ради, затвердження положення про неї; 4) затвердження за пропозицією голови ради структури, чисе льності виконавчого апарату ради, витрат на утримання ради та її виконавчого апарату; 5) затвердження регламенту ради; 6) затвердження плану роботи ради, заслуховування звіту про його виконання;
7) заснування засобів масової інформації відповідної ради, призначення і звільнення їх керівників; 8) заслуховування звітів постійних комісій, керівників орга нів, які рада утворює, обирає та призначає; 9) розгляд запитів депутатів, прийняття рішень по них;
10) прийняття рішень щодо дострокового припинення повно важень депутата ради в порядку, встановленому законодавством; 11) визначення відповідно до закону кількісного складу ради; 12) прийняття за пропозицією територіальних громад рішення щодо проведення консультативного опитування з питань, які сто суються їх спільних інтересів; 13) здійснення відповідно до закону повноважень щодо орга нізації проведення всеукраїнських референдумів та виборів орга нів державної влади і місцевого самоврядування; 14) затвердження відповідно до закону Положення про зміст, опис та порядок використання символіки району, області; 15) прийняття рішень щодо об'єднання в асоціації, вступ до асоціацій та інших форм добровільних об'єднань органів місцево го самоврядування, що представляють спільні інтереси територі альних громад, а також про вихід із них; 16) затвердження програм соціально-економічного та культу рного розвитку відповідно району, області, цільових програм з інших питань, заслуховування звітів про їх виконання; 17) затвердження відповідно районних, обласних бюджетів, внесення змін до них, затвердження звітів про їх виконання; 18) розподіл переданих з державного бюджету коштів у ви гляді дотацій, субвенцій відповідно між районними бюджетами, місцевими бюджетами міст обласного значення, сіл, селищ, міст районного значення; 19) вирішення за дорученням відповідних рад питань про про даж, передачу в оренду, концесію або під заставу об'єктів кому нальної власності, які забезпечують спільні потреби територіальних 147
громад і перебувають в управлінні районних, обласних рад, а також придбання таких об'єктів в установленому законом порядку; (пункт 19 частини першої статті 43 із змінами, внесеними згідно із Законом України від 16.07.99р. М 997-XIV) 20) вирішення в установленому законом порядку питань щодо управління об'єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних і обласних рад; призначення і звільнення їх керівників; 21) вирішення відповідно до закону питань регулювання зе мельних відносин; 22) вирішення відповідно до закону питань про надання до зволу на спеціальне використання природних ресурсів відповідно районного, обласного значення, а також про скасування такого дозволу; 23) встановлення правил користування водозабірними спору дами, призначеними для задоволення питних, побутових та інших потреб населення, зон санітарної охорони джерел водопостачан ня, обмеження або заборони використання підприємствами пит ної води у промислових цілях; 24) прийняття рішень про організацію територій і об'єктів природно-заповідного фонду місцевого значення та інших тери торій, що підлягають особливій охороні; внесення пропозицій до відповідних державних органів про оголошення природних та інших об'єктів, що мають екологічну, історичну, культурну або наукову цінність, пам'ятками історії або культури, які охороняю ться законом; 25) прийняття за пропозицією відповідних сільських, селищ них, міських рад рішень, пов'язаних зі створенням спеціальних вільних та інших зон, зміною у статусі цих зон, внесення до від повідних органів пропозицій з цих питань; 26) прийняття рішень з питань адміністративно-територіаль ного устрою в межах і в порядку, визначених законом; 27) прийняття рішень щодо делегування місцевим державним адміністраціям окремих повноважень районних, обласних рад; 28) заслуховування звітів голів місцевих державних адмініст рацій, їх заступників, керівників управлінь, відділів та інших структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій про виконання програм соціально-економічного та культурного роз витку, бюджету, рішень ради із зазначених питань, а також про здійснення місцевими державними адміністраціями делегованих їм радою повноважень; 29) прийняття рішення про недовіру голові відповідної місце вої державної адміністрації; 30) прийняття рішень про звернення до суду щодо визнання незаконними актів місцевих органів виконавчої влади, підпри ємств, установ та організацій, які обмежують права територіаль них громад у сфері їх спільних інтересів, а також повноваження районних, обласних рад та їх органів; 31) внесення до Кабінету Міністрів України пропозицій щодо голови відповідної місцевої державної адміністрації; 148
32) надання згоди на передачу об'єктів з державної власності у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст та прийняття рішень про передачу об'єктів права спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, що перебувають в управлінні районних, обласних рад, у державну власність. (частину першу статті 43 доповнено пунктом 32 згідно із Законом України від 06.10.98 р. № 163-XIV) 2. Районні і обласні ради можуть розглядати і вирішувати на пленарних засіданнях й інші питання, віднесені до їх відання цим та іншими законами. 3. Крім питань, зазначених у частині першій цієї статті, ви ключно на пленарних засіданнях обласних рад вирішуються такі питання:
1) затвердження відповідно до законодавства правил забудови і благоустрою населених пунктів області; 2) прийняття у межах, що визначаються законами, рішень з питань боротьби зі стихійним лихом, епідеміями, епізоотіями, які передбачають за їх порушення адміністративну відповідальність; 3) встановлення відповідно до закону місцевого збору за про їзд по території прикордонних областей автотранспорту, що пря мує за кордон, визначення порядку його сплати; 4) прийняття рішень про віднесення лісів до категорії захис- ності, а також про поділ лісів за розрядами такс у випадках і по рядку, передбачених законом. Стаття 44. Делегування повноважень районних і обласних рад відповідним місцевим державним адміністраціям 1. Районні, обласні ради делегують відповідним місцевим державним адміністраціям такі повноваження: 1) підготовка і внесення на розгляд ради проектів програм со ціально-економічного та культурного розвитку відповідно райо нів і областей, цільових програм з інших питань, а в місцях ком пактного проживання національних меншин - також програм їх національно-культурного розвитку, проектів рішень, інших мате ріалів з питань, передбачених цією статтею; забезпечення вико нання рішень ради; 2) підготовка пропозицій до програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідно областей та загальнодержав них програм економічного, науково-технічного, соціального та культурного розвитку України; 3) забезпечення збалансованого економічного і соціального розвитку відповідної території, ефективного використання приро дних, трудових і фінансових ресурсів;
4) підготовка і подання до відповідних органів виконавчої влади фінансових показників і пропозицій до проекту Державного бюджету України; 5) сприяння інвестиційній діяльності на території району, об ласті; 6) об'єднання на договірних засадах коштів підприємств, установ та організацій, розташованих на відповідній території, і населення, а також бюджетних коштів на будівництво, реконстру- 149
кцію, ремонт та утримання на пайових засадах об'єктів соціальної і виробничої інфраструктури, шляхів місцевого значення та на заходи щодо охорони навколишнього природного середовища; 7) залучення в порядку, встановленому законом, підприємств, установ та організацій, які не належать до комунальної власності, до участі в обслуговуванні населення відповідної території, коор динація цієї роботи; 8) затвердження маршрутів і графіків руху місцевого паса жирського транспорту незалежно від форм власності, узгодження цих питань стосовно транзитного пасажирського транспорту; 9) підготовка питань про визначення у встановленому зако ном порядку території, вибір, вилучення (викуп) і надання землі для містобудівних потреб, визначених містобудівною документа цією;
10) організація охорони, реставрації, використання пам'яток історії та культури, архітектури і містобудування, палацово- паркових, паркових та садибних комплексів, природних заповід ників місцевого значення; 11) підготовка висновків щодо проектів місцевих містобудів них програм відповідних адміністративно-територіальних оди ниць, що затверджуються сільськими, селищними, міськими ра дами; 12) видача відповідно до законодавства забудовникам архіте ктурно-планувальних завдань та технічних умов на проектування, будівництво, реконструкцію будинків і споруд, благоустрій тери торій та надання дозволу на проведення цих робіт; 13) забезпечення відповідно до законодавства розвитку науки, усіх видів освіти, охорони здоров'я, культури, фізичної культури і спорту, туризму; сприяння відродженню осередків традиційної народної творчості, національно-культурних традицій населення, художніх промислів і ремесел, роботі творчих спілок, національ но-культурних товариств, асоціацій, інших громадських та непри буткових організацій, які діють у сфері освіти, охорони здоров'я, культури, фізичної культури і спорту, сім'ї та молоді; 14) підготовка і подання на затвердження ради пропозицій щодо організації територій і об'єктів природно-заповідного фон ду місцевого значення та інших територій, що підлягають особ ливій охороні; внесення пропозицій до відповідних державних органів щодо оголошення природних та інших об'єктів, що мають екологічну, історичну, культурну або наукову цінність, пам'ят ками історії або культури, які охороняються законом; 15) здійснення необхідних заходів щодо ліквідації наслідків екологічних катастроф, стихійного лиха, епідемій, епізоотій, ін ших надзвичайних ситуацій, інформування про них населення, залучення в установленому законом порядку до цих робіт підпри ємств, установ та організацій, а також населення; 16) координація на відповідній території діяльності місцевих землевпорядних органів; 17) здійснення контролю за використанням коштів, що над ходять у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і 150
лісогосподарського виробництва, пов'язаних із вилученням (викупом) земельних ділянок. 2. Крім повноважень, зазначених у частині першій цієї статті, обласні ради делегують обласним державним адміністраціям такі повноваження: 1) визначення відповідно до закону розміру відрахувань під приємствами, установами та організаціями, що надходять на роз виток шляхів загального користування в області; 2) погодження у випадках, передбачених законом, з відповід ними сільськими, селищними, міськими радами питань щодо роз поділу коштів за використання природних ресурсів, які надходять до фондів охорони навколишнього природного середовища; 3) підготовка проектів рішень про віднесення лісів до катего рії захисності, а також про поділ лісів за розрядами такс у випад ках і порядку, передбачених законом; 4) прийняття у встановленому законом порядку рішень про заборону використання окремих природних ресурсів загального користування; 5) визначення відповідно до законодавства режиму викорис тання територій рекреаційних зон; 6) затвердження для підприємств, установ та організацій, роз ташованих на відповідній території, лімітів викидів і скидів за бруднюючих речовин у довкілля та лімітів розміщення відходів у випадках, передбачених законом.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «ПОВНОВАЖЕННЯ РАЙОННИХ І ОБЛАСНИХ РАД» з дисципліни «Місцеве самоврядування в Україні, муніципальне право»