ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Соціологія » Соціальна інфраструктура і політика

СИСТЕМА ВИВЧЕННЯ ПОПИТУ НАСЕЛЕННЯ НА ТОВАРИ І ПОСЛУГИ ТА ЗАСОБИ ЙОГО ЗАДОВОЛЕННЯ
Слід пам’ятати, що людські потреби, попит на товари і послу-ги залежать від рівня культури населення та особистих якостей кожної людини. Зростають культурні засади суспільства, збіль-шуються і потреби його членів, змінюється їх якість.
Потреби людей практично безмежні, а ресурси по задово-ленню цих потреб вичерпні. Людина вибирає товари для спо-живання, якщо вони дають їй насолоду в межах своїх фінансо-вих можливостей, купівельної спроможності. Остання формує попит.
Люди задовольняють свої потреби в товарах і послугах з до-помогою обміну їх за гроші, засобами угоди на ринку цих товарів чи послуг. Ринок це і є сукупність існуючих і потенціальних по-купців товарів. Ринок формується на якийсь певний товар, послу-ги чи об’єкт, що має цінову характеристику.
Робота з ринком заради обміну і задоволення людських по-треб у товарах і послугах називається маркетинговою діяльністю. У процесі її застосовується аналіз, планування, організаторські здібності, контроль для того щоб досягалась мета: збільшувався прибуток; зростав збут товарів; розширювався ринок. Централь-ним завданням у цій діяльності є створення умов для розвитку попиту, розв’язання проблем, коли він змінюється, впливати на рівень, час і характер попиту.
Управління маркетингом — це управління попитом. Кожна фірма відпрацьовує уяву про бажаний рівень попиту на свої то-вари. В кожний окремо взятий момент часу рівень реального по-питу може бути нижчим за бажаний, відповідати йому, переви-щувати його і зусилля фірми спрямовують на створення споживчого задоволення як основи, що забезпечує виконання мети фір-ми — одержання прибутків. І саме цьому повинен відповідати стан попиту і завдання маркетингу.
Відправним у прогнозуванні споживання товарів і послуг
є вивчення потреб (попиту) населення на ці товари та пос-
луги.
В Україні силами Міністерства торгівлі, деяких промисло-вих міністерств, Міністерства економіки вивчаються: обсяг по-треб (попиту) населення на товари та послуги; його структура; внутрішньогрупові пропорції в споживанні окремих груп това-рів; реалізований попит; нереалізований попит; попит, який формується; споживчі оцінки задоволення кількістю і якістю товарів.
Попит прогнозується такими методами, як нормативний, структурного і математичного моделювання, корпоративні мето-ди експертної оцінки.
Нормативний метод заснований на використанні фізіологіч-них норм споживання окремих продуктів харчування і раціональних норм споживання непродовольчих товарів.
Метод структурного моделювання спирається на використан-ня функціональної структури попиту тієї економічної групи сі-мей, середньодушові доходи якої наближаються до середньоду-шового доходу всього населення, встановленого на прогнозний період.
Метод математичного моделювання передбачає використан-
ня методу екстраполяції, прогнозування попиту за коефіцієнтом його власності. Для екстраполяції користуються середнім коефіцієнтом темпу росту Кр, розрахованим по абсолютних даних ряду дина-міки за формулою:
,
де n — число показників динамічного ряду;
Yn — кінцевий показник ряду;
Yi — початковий показник ряду.
Попит населення на товар чи групу товарів (Пt) на і-й рік до-рівнює:
.
Коефіцієнт еластичності попиту характеризує співвідношення між відносною зміною попиту і відносною зміною формуючого фактора — доходу, ціни, обсягу товарообігу в базовий період:
,
де Δy — зміни в попиті на душу населення в базовий період;
y — середньодушовий розмір попиту на початок базового пе-ріоду;
Δx — зміни доходів на душу населення в базовий період;
x — середньодушовий розмір доходу на початок базового пе-ріоду.
Наприклад. У базовий період продаж швейних виробів на ду-шу населення зріс з 280 до 300 грн. Доходи населення зросли з 7000 до 7220 грн. Коефіцієнт еластичності попиту дорівнює:

У даному випадку коефіцієнт еластичності попиту вказує, на скільки відсотків зміниться попит при зміні доходу на 1 відсоток. Спираючись на значення отриманого коефіцієнта, можна стверджувати, що в майбутньому році при зростанні реальних доходів на душу населення на 3,2 % продаж швейних виробів збільшиться
на 7,3 % (3,2  2,27). Позитивні коефіцієнти еластичності свідчать про те, що потреби в товарах зростають і задовольняються не
повністю.
Корпоративні методи спираються на зіставлення структур по-питу, які утворюються в досліджуваній сукупності в аналоговому об’єкті. За аналог береться об’єкт із більш розвинутою структу-рою попиту, наприклад, вищого за рівнем середньодушового до-ходу — економічна група, сім’я. Виходячи з такого зіставлення визначають перспективи розвитку попиту досліджуваної сукуп-ності населення, а також перспективні напрями в зміні загальної структури попиту.
Метод експертних оцінок заснований на поєднанні глибоких наукових знань з інтуїтивним відчуттям, творчої фантазії та уяви спеціалістів, які мають значний професійний, науковий і практичний досвід. Цей метод використовується в довгострокових прогнозах.
Прогнозування попиту ведеться за товарними групами, товар-ним асортиментом чи за окремими товарами. Товарні групи фор-муються за виробничими, торговельними та економічними озна-ками, краще — за споживацькими цілями споживачів. Останні мають бути пріоритетними. При прогнозуванні попиту на окремі товари (за марками, моделями, артикулами) виходять з номенкла-тури й асортименту, який надходить і реалізується через торгівлю, або ті, які споживалися населенням.
Прогнози складають на п’ять років за укрупненою номенкла-турою товарів по споживчих комплексах. Наприклад, чоловічий чи жіночий одяг — верхній, для осіннього-зимового сезону, для спорту, білизна тощо. Для прогнозування використовувались нормативи, розраховані на п’ять років, які були зорієнтовані на так зване раціональне споживання населення.
При прогнозуванні орієнтувались на «тип споживача», що да-вало змогу визначити структуру й обсяг попиту різних прошарків населення. При цьому враховувались і фізіологічні норми спожи-вання продуктів та непродовольчих товарів. Такі норми розріз-няються за віком, статтю, зайнятістю. За такими фізіологічними нормами складались, наприклад, набори гардероба за статево-віковими групами населення.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «СИСТЕМА ВИВЧЕННЯ ПОПИТУ НАСЕЛЕННЯ НА ТОВАРИ І ПОСЛУГИ ТА ЗАСОБИ ЙОГО ЗАДОВОЛЕННЯ» з дисципліни «Соціальна інфраструктура і політика»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Доходи, витрати і прибуток банку
ФОРМИ ГРОШЕЙ ТА ЇХ ЕВОЛЮЦІЯ
РЕСУРСНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІНВЕСТИЦІЙНОГО ПРОЦЕСУ
Довгострокове кредитування як форма участі банку в інвестиційному...
Аудит податків. Мета і завдання аудиту


Категорія: Соціальна інфраструктура і політика | Додав: koljan (25.02.2011)
Переглядів: 1995 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП