192. До фінансових цілей компанії можуть належати:
а) швидке зростання річного доходу, вищі дивіденди;
б) велика частка ринку, краща якість продукції;
в) збільшення прибутку, нижчі витрати по відношенню до основних конкурентів;
г) всі відповіді правильні.
193. До стратегічних цілей компанії може належати:
а) кращий рівень обслуговування клієнтів, підвищення курсу акцій;
б) швидке зростання заробітної плати, повне задоволення покупців;
в) ширший та привабливий набір продуктів, краща якість продукції;
г) всі відповіді правильні.
194. Основним завданням цього етапу стратегічного планування є визначення ступеня досягнення мети, виявлення проблем і перешкод, визначення причин виникнення цих проблем:
а) аналіз зовнішнього середовища;
б) розробка стратегії;
в) оцінка реалізації стратегії;
г) визначення цілей діяльності.
195. Здатність забезпечити покупця унікальною і більшою цінністю у вигляді нової якості товару, особливих споживчих властивостей чи післяпродажного обслуговування – це:
а) диференціація;
б) конкуренція;
в) концентрація;
г) інтеграція.
196. Будь-яке нововведення, що дає організації реальне збільшення її успіху на ринку:
а) концентрація;
б) інновація;
в) конкурентна перевага;
г) інтеграція.
197. Поліпшення технології, удосконалення способів і методів ведення справ – це:
а) концентрація;
б) інновація;
в) конкурентна перевага;
г) інтеграція.
198. Найбільш типове джерело одержання конкурентних переваг:
а) нові технології;
б) нові запити споживачів;
в) поява нового сегменту ринку;
г) всі відповіді правильні.
199. Конкретну ринкову позицію організації визначають:
а) її конкурентні переваги;
б) зміни “правил гри” на ринку;
в) способи і методи ведення справ;
г) всі відповіді правильні.
200. Найважливіша причина збереження конкурентної переваги комерційної організації:
а) зміни “правил гри” на ринку;
б) постійна модернізація виробництва і/чи інших ключових видів її діяльності;
в) зміна попиту і пропозиції;
г) тісні зв’язки з клієнтами.
201. Кількість організаційних рівнів на яких розробляється стратегія в диверсифікованій компанії:
а) 2;
б) 3;
в) 4;
г) визначається для кожної компанії окремо.
202. Кількість організаційних рівнів на яких розробляється стратегія в одногалузевому підприємстві:
а) 2;
б) 3;
в) 4;
г) визначається для кожної компанії окремо.
203. Причина, через яку корпоративна і ділова стратегії збігаються в одногалузевому підприємстві:
а) стратегія компанія розробляється для одного-єдиного виду діяльності;
б) необхідно швидко змінити конкурентоспроможність компанії;
в) обмеження вільного інвестування;
г) всі відповіді правильні.
204. Стратегія організації – це:
а) основне призначення організації, чітко визначена причина її існування;
б) генеральна довгострокова програма дій та порядок розподілу ресурсів організації для досягнення її цілей;
в) процес визначення цілей діяльності організації;
г) основна мета у сфері виробництва.
205. Ознаками положення на галузевому ринку стратегічного господарського підрозділу “дійна корова” відповідно до матриці Бостонської консультативної групи є:
а) значна частка ринку, що збільшується швидкими темпами;
б) значна частка ринку, що збільшується повільними темпами;
в) незначна частка неперспективного ринку;
г) незначна частка перспективного ринку.
206. До основних етапі життєвого циклу продукту належать:
а) конструювання, виробництво, оптова торгівля, роздрібна торгівля;
б) розробка, фінансування, виробництво, збут;
в) виведення на ринок, зростання, зрілість, занепад;
г) виробничий, ціновий, збутовий, комунікативний.
207. Стратегічний господарський підрозділ “собака” відповідно до матриці Бостонської консультативної групи перебуває на такому етапі життєвого циклу товару:
а) зростання;
б) зрілість;
в) упадок;
г) виведення на ринок.
208. При проведенні SWOТ-аналізу визначаються:
а) основні стратегічні групи конкурентів фірми;
б) частка ринку підприємства та темпи її зростання;
в) сильні та слабкі сторони фірми, загрози і можливості із зовнішнього середовища;
г) п’ять основних сил конкуренції.
209. Основними завдання керівництва підприємства при реалізації стратегії є:
а) розробка нової місії організації;
б) приведення структури управління у відповідність до нової стратегії;
в) забезпечення зниження витрат на маркетинг, рекламу;
г) проведення SWOТ-аналізу.
210. Матриця БКГ класифікує бізнес-одиниці підприємства за такими показниками:
а) конкурентні переваги, галузеве оточення;
б) відносна частка ринку, темпи зростання галузевого ринку;
в) привабливість галузі, “сила” бізнесу;
г) новизна товару, новизна ринку.
1 а |
2 в |
3 а |
4 а |
5 б |
6 в |
7 а |
8 б |
9 г |
10 а |
11 в |
12 г |
13 б |
14 в |
15 а |
16 г |
17 б |
18 в |
19 б |
20 в |
21 а |
22 а |
23 в |
24 а |
25 а |
26 б |
27 в |
28 а |
29 г |
30 б |
31 в |
32 а |
33 а |
34 г |
35 а |
36 б |
37 в |
38 а |
39 а |
40 а |
41 б |
42 в |
43 а |
44 б |
45 в |
46 б |
47 а |
48 б |
49 в |
50 в |
51 б |
52 г |
53 г |
54 а |
55 б |
56 а |
57 г |
58 г |
59 г |
60 г |
61 в |
62 г |
63 а |
64 а |
65 б |
66 г |
67 г |
68 б |
69 а |
70а |
71 б |
72 в |
73 а |
74 а |
75 б |
76 г |
77 в |
78 в |
79 а |
80 а |
81 а |
82 г |
83 б |
84 в |
85 б |
86 а |
87 а |
88 б |
89 а |
90 а |
91 б |
92 в |
93 г |
94 г |
95 б |
96 а |
97 б |
98 б |
99 в |
100 г |
101 г |
102 в |
103 в |
104 а |
105 а |
106 в |
107 в |
108 в |
109 г |
110 а |
111 г |
112 б |
113 а |
114 б |
115 в |
116 в |
117 в |
118 г |
119 г |
120 а |
121 а |
122 а |
123 а |
124 б |
125 в |
126 г |
127 б |
128 а |
129 г |
130 б |
131 в |
132 г |
133 а |
134 б |
135 а |
136 в |
137 а |
138 в |
139 г |
140 г |
141 г |
142 а |
143 б |
144 а |
145 б |
146 в |
147 г |
148 а |
149 в |
150 а |
151 б |
152 а |
153 б |
154 в |
155 а |
156 а |
157 г |
158 б |
159 а |
160 б |
161 г |
162 в |
163 б |
164 в |
165 а |
166 г |
167 а |
168 б |
169 г |
170 в |
171 а |
172 в |
173 б |
174 в |
175 а |
176 г |
177 б |
178 а |
179 б |
180 а |
181 в |
182 б |
183 г |
184 в |
185 а |
186 б |
187 б |
188 а |
189 в |
190 б |
191 а |
192 а |
193 в |
194 в |
195 а |
196 в |
197 б |
198 г |
199 а |
200 б |
201 в |
202 б |
203 а |
240 б |
205 б |
206 в |
207 в |
208 в |
209 б |
210 б |
Література
1) Бізнес-менеджмент. Под ред. Л.І.Федуловой. – К.: Науковий світ, 2002. – 593 с.
2) Василенко В.О., Ткаченко Т.І. Стратегічне управління підприємством. Навч. посіб. За ред. Василенко В.О. – К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 400 с.
3) Нємцов В.Д., Довгань Л.Є., Сініок Г.Ф. Менеджмент організацій: Навч. посібник. – К.: ТОВ “УВПК “ЕксОб”, 2002. – 392 с.
4) Новіков Б.В., Сініок Г.Ф., Круш П.В. Основи адміністративного менеджменту: Навч. посіб. – К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 560 с.