Однією з важливих передумов ефективного функціонування економіки країни є розвиток торгівлі, яка повинна спиратися як на державний, так і на ринковий механізм впливу на споживчий ринок. Під торговельною діяльністю розуміють ініціативну само-стійну діяльність юридичних осіб і громадян по здійсненню купівлі-продажу споживчих товарів з метою одержання прибутку. Торговельна діяльність здійснюється суб’єктами підприємни-цької діяльності всіх форм власності за наявності державного до-зволу (ліцензії, патенту) на право здійснення такої діяльності. За-лежно від форм організації і призначення вона поділяється на оптову і роздрібну. Оптова торгівля — сфера підприємницької діяльності з при-дбання товарів для їх подальшої реалізації підприємствам роздріб-ної торгівлі, іншим суб’єктам підприємницької діяльності. Вона включає як безпосередні комерційні зв’язки в умовах договору ку-півлі-продажу й поставки між підприємствами-виробниками і споживачами, так і зв’язки між ними через торгових посередників. В широкому розумінні оптовими вважаються операції, коли суб’єкт підприємницької діяльності (покупець) з метою отриман-ня прибутку купує у великій кількості товари не для власного споживання, а для подальшого перепродажу їх меншими порція-ми від свого імені іншим споживачам, виконуючи в цей період функції зберігання і транспортування товарів. Оптова торгівля здійснюється через: — оптові бази — основні господарські одиниці оптової торгівлі, що здійснюють оптові закупки і продаж товарів та надають то-ргові послуги підприємствам і організаціям роздрібної торгівлі, громадського харчування, іншим суб’єктам підприємницької дія-льності; — товарні склади, склади-холодильники — відокремлені або спеціально пристосовані приміщення для зберігання товар-них запасів; — склади-магазини — торговельні та складські площі закри-тих та напіввідкритих приміщень для зберігання і продажу вели-когабаритних товарів (будівельних матеріалів, меблів тощо). Підприємства оптової торгівлі, виконуючи роль сполучної ланки між виробниками і роздрібною торгівлею та іншими спо-живачами, покликані забезпечити найраціональніше просування товарів від виробників до роздрібних підприємств, а також про-мислових та інших підприємств для переробки і споживання. Основні завдання підприємства оптової торгівлі полягають у тому, щоб: — забезпечити відвантаження товарів покупцям оптимальни-ми партіями, що допомагає раціональному використанню транс-портних засобів, зниженню витрат на перевезення; — своєчасно забезпечити роздрібні торгові підприємства товарами, необхідними для населення, а підприємства виробничої сфери — матеріальними ресурсами, необхідними для виробництва. Роздрібна торгівля — сфера підприємницької діяльності з про-дажу товарів (послуг) безпосередньо кінцевим споживачам для їх власного некомерційного споживання. Роздрібний товарооборот включає як продаж товарів населенню вроздріб, так і відпуск за без-готівковими розрахунками дрібним оптом продовольчих товарів за-кладам освіти, охорони здоров’я, соціального забезпечення тощо (школам, інтернатам, будинкам відпочинку, лікарням тощо). Основними завданнями підприємств роздрібної торгівлі є: — своєчасне забезпечення споживачів необхідними товарами; — підтримка балансу між виробництвом і попитом з одночас-ним активним впливом на виробництво товарів, які користуються найбільшим попитом на ринку; — скорочення витрат обігу та забезпечення рентабельності діяльності.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Організація торговельної діяльності» з дисципліни «Бухгалтерський облік в галузях народного господарства»