ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Правові та юридичні науки » Податкове право

Платежі за користування надрами
Відповідно до Кодексу України про надра, поняття про надра юридично визначається як частина земної кори, що розташована під поверхнею суші та дном водоймищ і простягається до глибин, доступних для геологічного вивчення та освоєння.
Надра є виключною власністю народу України і надаються тільки у користування. Користування надрами є платним, крім випадків, передбачених ст. 29 Кодексу України про надра. Плата справляється за користування надрами в межах території Украї-ни, її континентального шельфу і виключної (морської) економічної зони.
Плата за користування надрами справляється у вигляді:
1) платежів за користування надрами;
2) відрахувань за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету;
3) збору за видачу спеціальних дозволів (ліцензій);
4) акцизного збору.
Плата за користування надрами не звільняє користувачів від сплати інших обов’язкових платежів, передбачених законодав-чими актами України.
Відповідно до ст. 29 Кодексу України про надра, від плати за користування надрами звільняються:
1) землевласники і землекористувачі, які здійснюють у вста-новленому порядку видобування корисних копалин місцевого значення для власних потреб або користуються надрами для гос-подарських і побутових потреб на наданих їм у власність чи ко-ристування земельних ділянках;
2) користувачі надр — за проведення регіональних геолого-геофізичних робіт, геологічних зйомок, інших геологічних робіт, у тому числі розвідувального буріння з відбором зразків, проб, спрямованих на загальне вивчення надр, пошуки й розвідку ро-довищ корисних копалин, та робіт по прогнозуванню землетрусів і дослідженню вулканічної діяльності, інженерно-геологічних, еколого-геологічних та палеонтологічних досліджень, контролю за режимом підземних вод, а також за виконання інших робіт, що проводяться без порушень цілісності надр, якщо вони викону-ються за рахунок державного бюджету, бюджетів Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя;
3) користувачі надр — при організації геологічних об’єктів природно-заповідного фонду;
4) користувачі надр — за здійснення розвідки корисних копа-лин у межах гірничого відводу, наданого їм для видобування ко-рисних копалин.
Користувачам надр можуть надаватися й інші пільги щодо плати за користування надрами відповідно до законодавства України.
Платежі за користування надрами можуть справлятися у ви-гляді разових внесків та/або регулярних платежів, які визнача-ються на основі відповідних еколого-економічних розрахунків.
Розміри платежів за проведення пошукових і розвідувальних робіт визначаються залежно від економіко-географічних умов і розміру ділянки надр, виду корисних копалин, тривалості робіт, стану геологічного вивчення території та ступеня ризику.
Платежі за видобування корисних копалин визначаються з урахуванням геологічних особливостей родовищ та умов їхньої експлуатації.
Розміри платежів за користування надрами континентального шельфу та в межах виключної (морської) економічної зони ви-значаються залежно від площі ділянки, що надається у користування, глибини моря та мети користування надрами.
Платежі за користування надрами в цілях, не пов’язаних із ви-добуванням корисних копалин, у тому числі для будівництва й експлуатації підземних споруд, визначаються залежно від розмірів ділянки надр, що надається у користування, корисних властивос-тей надр і ступеня екологічної безпеки при їхньому використанні.
Нормативи плати за користування надрами та порядок її справляння встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Платежі за користування надрами спрямовуються в держав-ний бюджет, бюджети Республіки Крим, областей, міст Києва і Севастополя у такому співвідношенні:
1) за видобування корисних копалин загальнодержавного зна-чення: у державний бюджет — 40 відсотків, у бюджети Республі-ки Крим, областей, міст Києва і Севастополя — 60 відсотків (на практиці дія цієї норми може зупинятися поточним законодавст-вом про бюджет і, зокрема, на 2002 рік діє норма про стовідсот-кове спрямування платежів у державний бюджет);
2) за видобування корисних копалин місцевого значення та за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням ко-рисних копалин: у бюджети Республіки Крим, областей, міст Ки-єва і Севастополя — 100 відсотків;
3) за пошук та розвідку родовищ корисних копалин: у державний бюджет — 80 відсотків, у бюджети Республіки Крим, облас-тей, міст Києва і Севастополя — 20 відсотків;
4) за користування надрами континентального шельфу та в межах виключної (морської) економічної зони: у державний бю-джет — 100 відсотків.
Платежі за користування надрами, що надходять до бюджетів Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, розподі-ляються між місцевими бюджетами різних рівнів відповідно Верховною Радою Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими Радами народних депутатів.
Плата за користування надрами може вноситись як у вигляді грошових платежів, так і в натуральному вигляді (частина видо-бутої мінеральної сировини або іншої виробленої користувачем надр продукції, виконання робіт чи надання інших послуг), крім матеріалів, продуктів та послуг, перелік яких визначається Кабі-нетом Міністрів України.
Відрахування за геологорозвідувальні роботи, виконані за ра-хунок державного бюджету, справляються з користувачів надр, які здійснюють видобуток корисних копалин на раніше розвіда-них родовищах, і повністю надходять до державного бюджету та спрямовуються на розвиток мінерально-сировинної бази.
Порядок встановлення нормативів відрахувань за виконані геологорозвідувальні роботи та їхнього справляння визначається Кабінетом Міністрів України.
Розмір збору за видачу спеціальних дозволів (ліцензій) на корис-тування окремими ділянками надр визначається Кабінетом Мініст-рів України виходячи з витрат на експертизу заявок, матеріалів та обґрунтувань на користування надрами, організаційних та інших витрат, пов’язаних із видачею спеціальних дозволів (ліцензій).
По окремих видах мінеральної сировини, що видобувається з родовищ з відносно кращими гірничо-геологічними й економіко-географічними характеристиками, при одержанні користувачем надр наднормативного прибутку може встановлюватись акциз-ний збір відповідно до законодавчих актів України.
Знижка за вичерпання надр застосовується до платежів за ко-ристування надрами й може надаватися користувачу надр, який здійснює видобування:
― дефіцитних корисних копалин при низькій економічній ефективності розробки родовищ, об’єктивно обумовленої й не пов’язаної з порушенням умов раціонального використання роз-віданих запасів;
― корисних копалин із залишкових запасів зниженої якості, крім випадків погіршення якості запасів корисних копалин в ре-зультаті вибіркового відпрацювання родовища.
Таким чином, до категорії платежів, що справляються за ви-користання надр, як правило, належать декілька видів платежів. В Україні практично справляються такі чотири різновиди: збір за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету, плата за користування надрами для видобування корисних копалин, рентна плата за нафту й газ, що видобуваються в Україні, плата за користування надрами в цілях, не пов’язаних із видобуванням корисних копалин.
Рентна плата за нафту й природний газ, що видобуваються в Україні, регулюється Указом Президента України від 21 грудня 1994 р. № 785 «Про встановлення рентної плати за нафту і при-родний газ, що видобуваються в Україні» та постановою КМУ від 22 березня 2001 р. № 256 «Про затвердження Порядку обчис-лення та внесення до Державного бюджету України рентної пла-ти за нафту і природний газ у 2001 році» (термін дії цієї постано-ви продовжено на 2002 р. відповідно до Постанови КМУ № 487 від 11 квітня 2002 р.).
Збір за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок дер-жавного бюджету, регулюється Кодексом України про надра, по-становою КМУ від 29 січня 1999 р. № 115 «Про затвердження Порядку встановлення нормативів збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету та його справ-ляння», Наказом Держкомгеології та ДПА України від 23 червня 1999 р. № 105/309 «Про затвердження Інструкції про порядок справляння збору за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок державного бюджету».
Плата за користування надрами для видобування корисних копалин регулюється Кодексом України про надра, постановою КМУ від 12 вересня 1997 р. № 1014 «Про затвердження базових нормативів плати за користування надрами для видобування ко-рисних копалин та Порядку справляння плати за користування надрами для видобування корисних копалин», Наказом Мінеко-безпеки, ДПА, Держкомгеології, Мінпраці України від 30 грудня 1997 р. № 207/472/51/157 «Про затвердження Інструкції про по-рядок обчислення і справляння платежів за користування надра-ми для видобування корисних копалин».
Плата за користування надрами в цілях, не пов’язаних із видо-буванням корисних копалин, регулюється Кодексом України про надра, Постановою КМУ від 8 листопада 2000 р. № 1682 «Про плату за користування надрами в цілях, не пов’язаних із видобу-ванням корисних копалин», Наказом Мінекоресурсів, ДПА, Мін-фіну, Мінпраці України від 8 лютого 2001 р. № 37/45/73/44 «Про затвердження Інструкції про порядок обчислення і справляння плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних із видобу-ванням корисних копалин».

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Платежі за користування надрами» з дисципліни «Податкове право»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: СУТНІСТЬ ТА ВИДИ ГРОШОВИХ РЕФОРМ
ЕКОНОМІЧНІ МЕЖІ КРЕДИТУ
WiMAX vs UMTS: послесловие (продолжение статьи: "3G… 4G… Кто...
. СУТНІСТЬ ТА ЕКОНОМІЧНА ОСНОВА ГРОШОВОГО ОБОРОТУ
Робота з проблемними кредитами і заходи впливу на них


Категорія: Податкове право | Додав: koljan (03.03.2011)
Переглядів: 2316 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП