ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Екологія » Раціональне використання та охорона водних ресурсів

Водні шляхи, їх класифікація
Розвиток річкового транспорту тісно пов'язаний з водними шляхами. Загальна протяжність судноплавних шляхів України складає близько 4500 км. Найпридатнішими для судноплавства є водні шляхи з гарантованими глибинами суднового ходу. Таких водних шляхів експлуатується понад 3500 км. На основній водній магістралі – Дніпрі – гарантовані глибини (3,65 м) підтримуються від Києва до Херсона. Більше половини всіх судноплавних шляхів складають штучні шляхи – водосховища і канали. По каналах здійснюються підходи до портів, пристаней, навантажувальних пунктів, а також сховищ для відстою суден при виникненні високих хвиль. Відомості про судноплавні шляхи на річках України наведено в табл. 8.1.
Таблиця 8.1
Судноплавні шляхи на річках України
Річка Межі шляху Загальна протяжність шляху, км Гарантована глибина, м
Магістральні річки
Дніпро Кордон Білорусі – Херсон 997 3,65
Прип'ять Кордон Білорусі – гирло 63 1,60...2,65
Десна Чернігів – гирло 194 1,40
Південний Буг Вознесенськ – Миколаїв 98 2,00
Середні річки
Десна Біла Берізка –Чернігів 377 0,60...1,00

Водний транспорт тісно пов'язаний з комплексним використанням водних ресурсів, оскільки його використовують для перевезення на значні відстані великотоннажних вантажів – нафти, вугілля, лісу, зерна, будівельних матеріалів тощо.
Внутрішні водні шляхи поділяють на природні та штучні. Природні водні шляхи – ріки та озера, штучні – канали, водосховища і ріки, режим яких істотно змінився після будівництва гідротехнічних споруд. Перевезення вантажів водним транспортом у 2,5-3 рази дешевше, ніж залізничним, і в 10-15 разів – ніж автомобільним. Гарантовані глибини для безперебійної роботи водного транспорту в нижньому б'єфі річок на меженний період створюються навігаційними пропусками.
Для плавання річкових суден проводяться роботи щодо забезпечення потрібних глибин, будівництва річкових портів та причалів, шлюзів та суднопідйомників. На річках з гідровузлами вода витрачається не лише на підтримання відповідних судноплавних глибин, а й на шлюзування суден. Використання суден на підводних крилах та на повітряній подушці дають змогу долати мілководдя та забезпечують збільшення швидкості руху. Сучасні судна такого типу успішно використовують для пасажирського перевезення, втому числі й малими ріками. Збільшення мінімальних глибин можливе за рахунок поглиблення дна або видалення порогів на окремих ділянках русла ріки.
Таблиця 8.2
Характеристики водних шляхів
Глибина судкового ходу, м Категорія водного шляху
І (надмагістралі) II (магістралі) III (місцевого значення) IV (на малих річках)
Мінімальна гарантована >2,0 1.0...2,0 0,60...1,4 0,45...0,80
Використовувана флотом у середньому за навігацію >3,0 1,65...3,0 1,0...1,65 1,0
Інтереси водного транспорту враховуються при вирішенні проблем комплексного використання водних ресурсів великих і деяких середніх і малих річок, а інколи гідротехнічне будівництво було зумовлене якраз його потребами (наприклад, будівництво Дніпрогесу).
Для підтримання необхідних судноплавних умов здійснюються заходи з організації судноплавного облаштування водних шляхів (встановлення знаків і сигналізації для забезпечення безаварійного судноплавства) і регулюванню габаритів водних шляхів (розчистка і поглиблення русел, спрямлення звивистих ділянок тощо).
Водний транспорт висуває значні вимоги до режиму річкового стоку. Його інтереси мають узгоджуватися із потребами інших водокористувачів.
За тривалістю навігації водні шляхи бувають цілорічної і періодичної дії; за наявністю споруд їх поділяють на вільні і шлюзовані, за способом перевезення – на судноплавні і сплавні.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Водні шляхи, їх класифікація» з дисципліни «Раціональне використання та охорона водних ресурсів»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Орфографія, морфологічний та фонетичний принцип правопису
Програмне забезпечення та основні стандарти АРІ для комп’ютерної ...
ЛОГІЧНІ МЕТОДИ
ВВЕДЕННЯ В ДІЮ ОБ’ЄКТІВ ІНВЕСТУВАННЯ
Аудит вибуття тварин


Категорія: Раціональне використання та охорона водних ресурсів | Додав: koljan (19.04.2013)
Переглядів: 708 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП