ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Екологія » Екологія, авіація і космос

Стан проблеми і основні характеристики ситуації
В цілому надійність РКТ постійно зростає (див. розділ 2), однак
повністю виключити виникнення аварійних і нештатних ситуацій під час
її експлуатації в нинішніх умовах та й в недалекому майбутньому
практично неможливо. Про це свідчить як попередня, так і нинішня
практика використання РКТ. Всі пуски РН поділені на три категорії:
1) успішні (усп.) –аппарат відділився від останього ступеня РН або
РБ і виведений на задану траєкторію польоту;
2) частково успішні (ч/усп.) –об’єкт не виведений на розрахункову
орбіту або не відділився від РН чи РБ, або був пошкоджений при
виведенні, або не був скинутий головний обтічник;
393
3) аварійні (авар.) –відбулось руйнування РН на дільниці
виведення, відмови в роботі ступенів РН, в результаті яких КА не
виведені на навколоземну орбіту.
Статистика пусків російських РН за станом на 24.03.1996 р.
свідчить: загальна кількість невдалих (ч/усп. + авар.) запусків
склала 192 (~7%), що видається не такою вже малою кількістю,
якщо взяти до уваги, що в статистику не ввійшли аварії в процесі
транспортування і передстартової підготовки вильотів та всі інші
випадки до моменту відриву РН від пускової установки. Відомості
щодо 236 пусків РН “Протон” (8К82) і “Протон-К” (8К82К),
здійснених в період 1965-1995 рр. з РБ і без них, подаються в табл.
10.1.
Таблиця 10.1
Підсумкові дані про пуски РН сімейства “Протон” з різними РБ
Тип РН/РБ Всього
пусків
Усп. Відмова
РБ
Відмова
перших 3 ступ.
8К82 4 3 1
8К82К 27 24 3
8К82К/11С824 40 25 6 9
8К82К/11С824М 10 10 0 0
8К82К/11С824Ф 2 2 0 0
8К82К/11С86 66 60 1 5
8К82К/11С861 85 79 3 3
8К82К/11С861-01 2 2 0 0

В табл.10.2. наводиться список частково успішних і аварійних
пусків американських РН сімейства “Дельта”.
Серед них виділяється пуск №241, виконаний об 11 год 28 хв.
EЕT, коли РН “Дельта-2” вибухнула на висоті 500м на 13-й с.
польоту, перетворившись в хмару уламків і токсичних газів. За
повідомленнями, 5-6 машин і декілька трейлерів знищені 394
пожежами, що виникли внаслідок вибуху і падіння горючих
уламків, вогнем були пошкоджені декілька будівель космодрому.

Таблиця 10.2
Частково успішні і аварійні пуски американських
РН сімейства “Дельта” (США)
Серійний
номер
Космодром Дата Корисне
навантаження
1 МК 13.05.1960 Echo 1
24 МК 19.03.1964 Beacon Explorer A
33 МК 25.08.1965 OSO-C
59 МК 18.09.1968 Intelsat III F-1
71 МК 26.07.1969 Intelsat III F-5 (*)
73 МК 27.081969 Pioneer-E + TETR-C
86 Ванден. 21.10.1971 ITOS B
96 Ванден. 16.07.1973 ITOS E
100 МК 19.01.1974 Skynet 2A (*)
130 МК 20.04.1977 ESA-GEOS 1 (*)
134 МК 13.09.1977 OTS
178 МК 13.05.1986 GEOS-G
241 МК 17.01.1997 Navstar 2-28 (2R-1)
На протязі доби після аварії велика кількість жителів
Флоріди зверталась за медичною допомогою у зв’язку з палінням в
очах,в горлі і на руках. Слід відмітити і ряд інших, найбільш знач-
них за своїми наслідками, аварій останніх років: вибух “Челленд-
жера” на 73-й с. польоту 28.01.1986 р. та під час посадки в
Каліфорнії в 2002 р. – найбільш трагічні аварії в історії амери-
канської космонавтики; вибух китайської РН “CZ-ЗВ” через 22с.
після запуску 14.02.1996р. з космодрому Сичан (врізався в землю),
коли загинуло 6 чоловік і більше 100 отримали поранення або відчу- 395
ли дію токсичних продуктів вибуху; надто “неприємні” з точки
зору поповнення “космічного сміття” відомі вибухи РН “Аріан-
1”,запущеної 22.02.1986 р., і четвертого ступеню РН “Пегас”
3.06.1996 р., яка знаходилась на орбіті з нахиленням 82º і висоті
588х820 км [55].
В даний час чітка і ясна класифікація аварійних і нештатних
ситуацій, пов’язаних з РКТ, не розроблена через надзвичайну
різноманітність причин, що приводять до таких ситуацій, а також
різноманітність і часто непередбачуваність наслідків аварій,
включаючи їх екологічні аспекти. Однак очевидно, що найбільшу
небезпеку з усіх точок зору становлять вибухи РКТ, які по праву
можна віднести до серйозних техногенних катастроф,
Необхідно відмітити, що вибухи РКТ і їх вплив на НПС
найменш вивчені в загальних дослідженнях дії РКТ на різні
геосфери Землі. Це пояснюється двома причинами. По-перше,
відсутністю в достатньому об’ємі експериментальних даних,
оскільки вибухи РКТ на поверхні землі, в процесі польоту на
дільниці виведення об’єктів або функціонування космічних
об’єктів на орбітах носять явно випадковий характер. Це
приводить, природно, до неможливості організації ранньої
діагностики характеристик самого вибуху і його наслідків для
НПС. По-друге, великими труднощами “фізичного” опису цього
явища – процес вибуху (на відміну від його класичного
визначення) помітно розтягнутий за часом, розвиток вибуху і його
дія на НПС суттєво залежать від висоти. Одночасно з вибухом
відбувається горіння різних речовин (палива, кабелів, обмазки
тощо), а також розліт твердих елементів та уламків конструкції,
поширення газоподібних та аерозольних часток.
Оцінка дії вибухів РКТ на НПС помітно відрізняється від
аналогічних оцінок при нормальному функціонуванні техніки. В
даному випадку виникає необхідність врахування цілого ряду
нових моментів. До них відносяться розгляд вибуху РКТ, як явища,
що безпосередньо впливає (уражує) на населення, різні об’єкти,
технічні системи і засоби наземного та космічного базування.
Інший важливий момент пов’язаний із суттєво більшими
просторовочасовими масштабами виникаючих збурень в НПС і
відмінностями в фізичних процесах, що розвиваються в цих
збуреннях. Останні обставини вимагають використання нових,
нетрадиційних підходів і методів при розгляді проблеми. У всьому світі найважливішою характеристикою вибуху
будь-якого виробу РКТ вважається його потужність q, вимірювана,
як і для вибухів хімічних вибухових речовин чи ядерних вибухів, в
тоннах (т) або кілотоннах (кт) тротилу. В ракетобудуванні значення
q при вибухах РН, РБ визначаються, в основному, за емпіричними
формулами, наведеними в табл.10.3, М-маса (в тоннах)
компонентів палива.
Таблиця 10.3
Формули для визначення тротилового еквівалента вибуху
РН або РБ
Паливо Умови вибуху Формула для q, т
АТ + НДМГ На землі
Падіння на землю
0,95 м

1,11 м


О 2 + РГ1 На землі
Падіння на землю
1,4 м

1,63 м

О 2 + Н 2
0,32 м

Рівняння для вибухів на землі в першому наближенні можна
використовувати і у випадку польоту РН, РБ. В той же час формули
табл.10.3 з фізичної точки зору не зовсім коректні, відносяться до
вибухів з великою масою компонентів палива, що не прореагували,
і в ряді випадків можуть приводити до заниження конкретних
оцінок дії вибухів на НПС.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «Стан проблеми і основні характеристики ситуації» з дисципліни «Екологія, авіація і космос»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: ПОКАЗНИКИ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ
Постаудит
Створення і перегляд Web-сторінок, броузери
Розвиток пейджингу в Україні
НЕБАНКІВСЬКІ ФІНАНСОВО-КРЕДИТНІ УСТАНОВИ


Категорія: Екологія, авіація і космос | Додав: koljan (18.04.2013)
Переглядів: 578 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП