Існує кілька способів, щоб визначити, які саме проекти прино-сять гроші, задовольняють потреби споживачів на конкуруючих ринках. Візьмемо за основу твердження, що метою підприємства є створення позитивного грошового потоку за умови, коли про-дажна вартість виробленої продукції більша за вартість витрат на виробництво. Також вважається, що максимальна суспільна ви-года досягається у тому разі, коли підприємства намагаються якомога повніше задовольнити бажання споживача, ніж «потре-би» суспільства, що диктуються урядом. Розглянемо найуживаніші методи для оцінки капітальних проектів: • чиста теперішня вартість; • внутрішня норма дохідності; • рентабельність; • період окупності; • дисконтований період окупності; • дохідність (прибутковість) залученого капіталу; • дохідність на акцію. Теорія фінансового менеджменту стверджує, що метою фірми є створити стільки багатства, скільки можливо. Багатство утво-рюється тоді, коли ринкова вартість виробленої продукції (товару) перевищує вартість ресурсів, витрачених на його виробництво. В оцінці капітальних проектів необхідно користуватися правилом чистої теперішньої вартості, яке стверджує, що проект є прийня-тним, якщо теперішня вартість очікуваних додаткових грошових потоків перевищує теперішню вартість прогнозованих негатив-них грошових потоків. Вивчення поведінки керівників свідчить, що вони переслідують цілі, пов’язані з обсягами продажу, част-кою на ринку, кількістю працівників, зростанням активів, дохід-ністю залученого капіталу, збільшенням дохідності акцій та за-доволенням власних амбіцій. Проте фундаментальним завданням виробничого або торговельного підприємства є: створення багат-ства (благ); виробництво товарів і надання послуг, що спожива-ються, які коштують більше, ніж заплачено за їх виробництво; управління проектами, що коштують більше, ніж на них витраче-но; створення позитивного грошового потоку; заробляння грошей шляхом задоволення потреб споживачів на конкурентних ринках. Менеджери створюють багатство, забезпечуючи перевагу ринко-вої ціни продукції над вартістю витрат. Гроші надходять від спо-живачів і спрямовуються на оплату постачальникам, зарплату, розрахунки за послуги і капітальними статтями. Всі проекти мо-жуть бути оцінені шляхом визначення чистих грошових потоків, що виникають на фірмі, з використанням правила чистої тепері-шньої вартості після того, як будуть враховані ризик і розподіл у часі грошових потоків, пов’язаних з проектом.
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Методи оцінки реальних інвестиційних проектів» з дисципліни «Інвестиції»