Для захисту людей від шкідливого впливу міського шуму необхідно регламентувати його інтенсивність, спектральний склад, час дії тощо. При гігієнічному нормуванні за граничний приймається такий рівень, діяння якого впродовж тривалого часу не викликає змін у всьому комплексі фізіологічних показників, що відображають реакції найбільш чутливих до шуму систем організму. Розроблені санітарні норми допустимого шуму для житлових і громадських споруд та для території житлової забудови [2], а також державні стандарти на засоби пересування, інженерне устаткування, побутові прилади, в основу яких покладені гігієнічні вимоги щодо забезпечення акустичного комфорту. Для легкових автомобілів зовнішній шум не повинен перевищувати 84 дБА, для вантажних автомобілів та автобусів – 85...92 дБА, мотоциклів – 80...86 дБА, допустимі рівні внутрішнього шуму відповідно складають: для легкових автомобілів – 80 дБА, кабін чи робочих місць вантажівок, автобусів – 85 дБА, пасажирських приміських автобусів – 75...80 дБА. В шумовому режимі великих міст значне місце займає повітряний транспорт. Шкідливій дії авіаційного шуму піддаються працівники, що безпосередньо зв’язані з експлуатацією авіаційної техніки, пасажири повітряного транспорту, працівники підприємств ЦА, які знаходяться на території чи поблизу аеропорту, а також відвідувачі аеропорту та населення, що мешкає поблизу аеропорту. При нормуванні авіаційного шуму існує два різних підходи. В першому – допустимі рівні встановлюються з врахуванням санітарно- гігієнічних вимог при умові відсутності несприятливого діяння шуму на людину (санітарно-гігієнічне нормування). 74 У відповідності з другим підходом нормування шуму встановлює норми шуму ПК з врахуванням сучасних досліджених і технічно обґрунтованих способів зниження шуму при авіатранспортних процеса. Нормування авіаційного шуму на території житлової забудови здійснюється у відповідності з державним стандартом [3], який визначає обмеження максимального значення рівня шуму L А при одиничному прольоті ПК, а також еквівалентного рівня шуму L екв, що враховує максимальні рівні шуму, кількість і тривалість дії авіаційного шуму (табл.1.12). Оскільки несприятливі дії авіаційного шуму вдень і нічний час відрізняються, допустимі значення встановлюються роздільно для денного і нічного часу (табл.1.12). Таблиця 1.12 Допустимі значення рівнів шуму на території житлової забудови доби L А , дБА L екв , дБА 00 –23 00 85 65 0 –7 00 75 55 Шум сучасних дозвукових літаків з реактивними двигунами регламентується міжнародним стандартом ІКАО [2], а також національними стандартами. Згідно з вимогами стандартів норми шуму в залежності від злітної маси літаків встановлюються в трьох контрольних точках (рис.1.11): при зльоті на відстані 450 м від осі ЗПС (для літаків нових типів) чи 650 м (для дозвукових літаків старих типів та надзвукових транспортних літаків) в місці виникнення максимального шуму; при наборі висоти на віддалі 6500 м від початку розбігу літака; при посадці по осі злітно-посадочної смуги на віддалі 2000 м від ближнього порогу злітно-посадочної смуги при стандартній глісаді з нахилом 3° до горизонту. результатів та їх приведення до вихідних умов. Для ПК легкої злітної маси шум обмежується в одній контрольній точці під траєкторією горизонтального прольоту ПК на висоті 300 м при максимальному режимі роботи авіадвигунів. Рівень шуму таких ПК не повинен перевищувати 80 дБА. Надзвукові транспортні літаки (НТЛ) до цього часу не знайшли широкого використання. Враховуючи обмежені можливості зниження шуму цих літаків без значного погіршення їх льотно-технічних характеристик, для літаків такого класу розробляються окремі нормативні вимоги
Ви переглядаєте статтю (реферат): «Нормування акустичного забруднення довкілля» з дисципліни «Екологія, авіація і космос»