ДИПЛОМНІ КУРСОВІ РЕФЕРАТИ


ИЦ OSVITA-PLAZA

Реферати статті публікації

Пошук по сайту

 

Пошук по сайту

Головна » Реферати та статті » Історія України » Енциклопедія історії України

ДАЖБОГ
ДАЖБОГ, Дажьбог, Даждьбог — язичницьке божество Давньої Русі (див. Київська Русь). Згадується в «Повісті временних літ» серед божеств, поставлених 980 вел. кн. київ. Володимиром Святославичем на Старокиївській горі. В Іпатіївському літописі під 1114, у тій його частині, де вміщено вставку, зміст якої запозичено з візант. хроніки Іоанна Малали, ім’я Д. вжито замість імені Геліос, яким греки означали сонячне божество. Згідно з цією вставкою, «Солнце царь, сын Сварогов, еже есть Дажьбог». Д. царював у Стародавньому Єгипті після свого батька Сварога. Д. захищав закони, встановлені Сварогом, насамперед — інститут шлюбу. Згідно зі «Словом о полку Ігоревім», під час князівських міжусобиць на Русі «погибашеть жизнь Даждьбожа внука». «Даждьбож внук» тлумачиться дослідниками по-різному: як символічне позначення рус. народу або ж як вказівка на когось із князів, можливо, Володимира Святославича. Подвійну функцію Д. як предка народу і князів фіксує укр. весільна пісня, де мовиться про те, як жених-«князь», що їде до нареченої, зустрічає по дорозі Д., який сам фактично постає в ролі першожениха (першопредка) — Сонця. В ін. пісні Д. прославляється як божество родючості, що відмикає ключами літо, тобто оживляє природу. Це дає змогу тлумачити ім’я Д. як «божества, що дає», «божества— подателя благ».
Літ.: Топоров В.Н. Об иранском элементе в русской духовной культуре. В кн.: Славянский и балканский фольклор. Реконструкция древней славянской духовной культуры: Источники и методы. М., 1989; Потебня А.А. О происхождении названий некоторых славянских языческих божеств. Там само. Ю.Г. Писаренко.

пн. від Дунаю до Карпат. Відомі з 5 ст. до н.е. У 1 ст. до н.е. з войовничими Д. зіткнулися римляни (див. Рим Стародавній). Першим про них написав рим. імп. Гай Юлій Цезар у «Записках про Галльську війну». Найбільшого розквіту Д. досягли за царя Децебала (87—106), який прагнув об’єднати під своєю владою всі місц. племена і вів успішну боротьбу з експансією Рим. імперії. Але внаслідок воєн з рим. імп. Марком Ульпієм Траяном 101— 102 та 105—106, в яких Д. зазнали поразки, їх тер. перетворилася на рим. пров. Дакію. Рельєфні зображення цих подій є на тріумфальній колоні Марку Ульпію Траяну в Римі та на обеліску перемоги в м. Адамклісі (нині Румунія). Значна ч. Д. (т. зв. вільні Д.) переселилася в Карпати.
Літ.: Parvan V. Getica o protoistorie a Daciei. Bucureзti, 1926; Його ж. Dacia. В кн.: An outline of the early сivilization of the Carpatho-Danubian countries. London—Cambridge, 1928; Колосовская Ю.К. Паннония в I—III веках. М., 1973; Її ж. Рим и мир племен на Дунае. I—IV вв. н. э. М., 2000. В.В. Крапівіна.

Ви переглядаєте статтю (реферат): «ДАЖБОГ» з дисципліни «Енциклопедія історії України»

Заказать диплом курсовую реферат
Реферати та публікації на інші теми: Винесення ухвали про проведення санації боржника. Функції та повн...
ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ ТА ЕТАПИ ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗІ СТВОРЕННЯ НОВОГО ...
ЗАГАЛЬНІ ПЕРЕДУМОВИ ТА ЕКОНОМІЧНІ ЧИННИКИ, ЩО ОБУМОВЛЮЮТЬ НЕОБХІД...
Посередницькі, гарантійні, консультаційні та інформаційні послуги
Врахування матеріальних і нематеріальних грошових потоків


Категорія: Енциклопедія історії України | Додав: koljan (11.02.2013)
Переглядів: 697 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Онлайн замовлення

Заказать диплом курсовую реферат

Інші проекти




Діяльність здійснюється на основі свідоцтва про держреєстрацію ФОП